نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 3:39 ق.ظ

رویکردی جهانی در زمینه تنظیم استاندارد و مقررات باتری مورد نیاز است

22 ژوئیه 2021توسط دانشگاه بیرمنگام

یک تکنسین یک بسته باتری EV را به صورت دستی از پروژه ReLIB برای بازیافت خارج می‌کند. پروژه ReLIB در حال بررسی روش‌های خودکارسازی این فرآیند برای بهبود سرعت و کارایی بازیافت باتری EV است. اعتبار: پروژه ReLIB / دانشگاه بیرمنگام

مقررات جدید اتحادیه اروپا در مورد باتری‌ها می‌تواند باعث افزایش مأموریت جهانی کربن‌زدایی شود – اما تنها در صورت استفاده از وزن سیاسی و اقتصادی خود برای اطمینان از بازار جهانی عادلانه‌تر این امر امکان پذیر می‌شود.

طبق گفته تیمی از دانشمندان و محققان که در ساینس می‌نویسند، این مقررات جدید که از ژانویه 2022 لازم الاجرا می‌شود، دارای پتانسیل متحد کردن سیاست در مورد رویکردهایی مانند بازیافت، استفاده از مواد اولیه بازیافتی و ایجاد اقتصاد دایره‌ای است.

متخصصان دانشگاه نیوکاسل، دانشگاه بیرمنگام، تحقیقات و مشاوره ذخیره انرژی دایره‌ای، دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و موسسه ملی تحقیقات کربن پاک و کم کربن (NICE) در این تحقیق مشارکت داشتند.

اتحادیه اروپا بازار قابل توجهی برای وسایل نقلیه الکتریکی در سطح جهان است، و اثرات تنظیم آن توسط زنجیره تأمین باتری در بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله انگلستان، حتی اگر از اتحادیه اروپا خارج شده است، احساس می‌شود.

محققان استدلال می‌کنند اگرچه این قوانین هم لازم و هم مورد استقبال هستند، اما پیش‌بینی تأثیرات آن‌ها دشوار است و می‌تواند برای شرکت‌های اروپایی ضرر رقابتی ایجاد کند. این امر به این دلیل است که اتحادیه اروپا باید در بازارهای جهانی فعالیت کند که عدم تعادل بین بازارهای جدید و بالغ و عدم اطمینان ناشی از سرعت زیاد رشد و نوآوری در بازار باتری‌های لیتیوم یون (LIB) وجود دارد.

به عنوان مثال، چین دارای بازار LIB بسیار پیشرفته‌ای است که مقررات نسبتاً سختگیری در مورد بازیافت و کربن در زنجیره تأمین دارد. در مقابل، در ایالات متحده، گرچه برق حمل و نقل به عنوان یک اولویت اعلام شده است، قانونی برای ارتقای اقتصاد چرخشی در این بخش از چین و اتحادیه اروپا عقب است.

دکتر اولیور هایدریش، از دانشگاه نیوکاسل، این مطالعه را رهبری کرد. وی می‌گوید: «متعادل سازی چالش‌های تغییر اقلیم، پایداری و رقابت کاری دشوار است. ارزیابی رسمی در طول زنجیره تامین و ارزش از استخراج مواد اولیه، دستیابی به اهداف کاهش کربن تا دفع نهایی برای اطمینان از جنبه‌های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی مورد نیاز است، با موفقیت انجام شد.»

شرکت‌هایی که قادر به رعایت مقررات دقیق‌تر هستند از مزیت رقابتی زیادی در این بازارها برخوردار هستند. این امر به ویژه در چین که نیازهای داخلی کاملاً سخت‌تری وجود دارد، صادق است. شرکت‌هایی در بازارهایی که دسترسی به مواد بکر و بازیافتی آماده هستند – مانند چین و کره جنوبی – همچنین احتمالاً برتری نسبت به شرکت‌های اتحادیه اروپا دارند، جایی که زنجیره تأمین از توسعه کمتری برخوردار هستند و هنوز هم ممکن است به مواد وارداتی اعتماد کنند.

ایالات متحده وضعیت اتحادیه اروپا را با یک زنجیره تأمین کمتر توسعه یافته مشترک می‌داند، با این حال سازندگان باتری آزادی عمل بالاتری را ایجاد می‌کنند که می‌تواند برای نوآوری در فن‌آوری باتری و تحرک الکتریکی بسیار مهم باشد.

هانس اریک ملین، از تحقیق و مشاوره ذخیره سازی انرژی دایره‌ای، می‌گوید: «اگرچه اطمینان از درجه بالایی از پایداری در زنجیره تأمین باتری بسیار مهم است، اما نباید فراموش کنیم که بازی آخر یک بخش حمل و نقل بدون کربن و آلوده‌کننده کمتر است. با بالا بردن سطح بالاتر از تقریباً هر محصول دیگر، این خطر جدی وجود دارد که صنعت باتری اروپا که از رهبران جهانی بسیار عقب است، برای پیشبرد سرعت لازم، تلاش کند. این می‌تواند توانایی تولیدکنندگان خودرو را محدود کند. برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی در مقیاس مورد نیاز تا سال 2030 و همچنین ممکن است باعث تحریف نوآوری و کاهش سرعت سرمایه‌گذاری شود.»

استانداردهای جهانی، به گفته محققان، تنها راه برای ایجاد این زنجیره تأمین اساسی هم قابل پیش‌بینی و هم قدرتمند است. استانداردهای جدید و پیشرفته تعیین شده توسط اتحادیه اروپا، همراه با سهم قابل توجهی از بازار EV، می‌تواند به آن اهرم فشار در تعیین چنین استانداردهایی را بدهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *