نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 12:41 ق.ظ

رئیس اتحادیه اروپا: ماجرای جاسوسی پگاسوس در صورت صحت، کاملاً غیرقابل قبول است!

19 ژوئیه 2021اعتبار: دامنه عمومی CC0

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت رسوایی جاسوسی مربوط به یک شرکت نرم افزاری اسرائیلی و تا 50 هزار شماره تلفن هوشمند در صورت صحت، کاملا غیرقابل قبول است.

وی به خبرنگاران در پراگ خاطر نشان کرد: «این باید تأیید شود، اما اگر چنین باشد، کاملاً غیرقابل قبول است.»

رسانه‌های از جمله واشنگتن پست، گاردین و لوموند ارتباط بین گروه NSO مستقر در اسرائیل، متهم به تهیه نرم‌افزارهای جاسوسی به دولت‌ها و لیستی از ده‌ها هزار شماره تلفن هوشمند، از جمله تعداد فعالان، روزنامه نگاران، مدیران بازرگانی و سیاستمداران در سراسر جهان را برملا کردند.

فون درلاین، که برای ارائه طرح بهبودی چک پس از COVID به ارزش 7 میلیارد یورو (8.2 میلیارد دلار) مصوب اتحادیه اروپا در پراگ به سر می‌برد، درباره حمله ادعایی به تلفن روزنامه نگاران انتقاد کرد.

وی پس از دیدار با نخست وزیر چک، آندره بابیس، گفت: «مطبوعات آزاد یکی از ارزش‌های اصلی اتحادیه اروپا است.»

گروه NSO و بدافزار Pegasus – که قادر به روشن‌کردن دوربین یا میکروفون تلفن و برداشت اطلاعات آن است – از سال 2016 خبرساز شده است، زمانی که محققان آن را به کمک به جاسوسی مخالفان در امارات متحده عربی متهم کردند.

سازمان‌های خبری اعلام کردند که این درز اطلاعات شامل بیش از 50،000 شماره تلفن هوشمند است که گمان می‌رود از سال 2016 توسط مشتریان NSO به افراد مورد علاقه متصل شده است، هرچند مشخص نیست که واقعاً چند دستگاه مورد هدف قرار گرفته یا بررسی شده‌اند.

NSO هرگونه تخلف را انکار کرده است. این گروه در سال 2010 توسط اسرائیلی‌ها شالو هولیو و عمری لاوی تأسیس شد و در مرکز فن‌آوری برتر اسرائیلی هرتزلیا، نزدیک تل آویو مستقر است.

/techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *