نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:36 ق.ظ

خوش بینی یا واقع بینی نسبت به استارتاپ‌ها

مفهوم استارتاپ که ما واژه بنگاه نو تاسیس فناورانه را برای آن برگزیده‌ایم، در حقیقت واژه‌ای است که چند سال اخیر به شرکت‌ها و یا موسسات و بنگاه‌های اقتصادی و گاها اقتصادی، اطلاق می‌شود که با رشد و پرورش یک ایده ملهم و مبتنی بر فناوری‌های نوظهور  شکل می‌گیرند. 

برخی هم عقیده دارند که در دنیای تجارت و اقتصاد همه بنگاه‌ها بالاخره بر اساس یک ایده شکل می‌گیرند حتی اگر تقلیدی باشند و فقط به کار بازرگانی صرف بپردازند. به‌ هر حال منظور ما درباره شرکت‌های مبتنی بر ایده‌هایی هستند که هنوز در دنیای واقعی بکار تجاری وارد نشده‌اند.

در همه کشورها در این زمینه موج بزرگی براه افتاده است و خوش بینی زیادی در کشورمان نیز نسبت به این امر وجود دارد. اما تا کنون ارزیابی دقیق و مستندی راجع به وضعیت موفقیت و یا عدم موفقیت آن‌ها انجام نشده است.

آماری از تعداد شرکت‌های ایجاد شده توسط سیاست مردان ارائه می‌شود ولی تاسیس اولین مرحله از کار است و ادامه و پایداری شرکت بسیار مهمتر است. ما در اینجا از کشورهای دیگر اطلاعاتی را آورده‌ایم که خوش‌بینی بیش از حد نسبت به وضعیت آن‌ها را به واقع‌بینی و شناخت تنگناها و راهکارهای جبرانی معطوف می‌کند.

دنیای استارت آپ پویا و همیشه در حال تغییر است – روندها، فناوری و بخش‌های جدید هرگز راکد نیستند. به همین دلیل است که باید در جریان روند کار هر صنعتی که قصد ورود به آن را دارید باشید. آمار زیر مربوط به کشور آمریکا می‌باشد و فقط به منظور ذکر مثالی درج شده است؛

برای به روز بودن در مورد آخرین روندها،  آمار مربوط به مشاغل کوچک و استارت‌آپ‌ها را برای درک بهتر شکل‌گیری واقعی کار شروع کرده‌ایم.

     حدود 90٪ شرکت‌های نوپا شکست می‌خورند.

     بیش از 99٪ مشاغل ایالات متحده، کوچک (کمتر از 500 کارمند) محسوب می‌شوند.

     بیش از 69٪ از کارآفرینان ایالات متحده تجارت خود را در خانه آغاز کردند.

  79.7 درصد مشاغل کوچک ایالات متحده فقط موسس را استخدام می‌کنند.

     دلیل اصلی عدم موفقیت استارت آپ‌ها به دلیل اشتباه در براورد تقاضای بازار است که در 42٪ موارد یافت می‌شود.

     دومین دلیل بزرگ شکست استارت آپ‌ها (29٪ موارد) به دلیل کمبود بودجه و سرمایه شخصی است.

     دیگر موارد قابل توجه در شکست، تیم بنیانگذار ضعیف (23٪) و شکست خوردن توسط رقابت (19٪) است. سایر موارد در نمودار زیر آورده شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *