نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 6:35 ق.ظ

حمل و نقل در سال 2050: ایمن تر، تمیزتر و مقرون به صرفه؟

13 جولای 2021توسط دیوید نات، دانشگاه کرنل اعتبار: دامنه عمومی CC0

یک تیم کار تحت هدایت دانشگاه کرنل محاسبه کرده است که تا سال 2050، برق رسانی به وسایل نقلیه، اتومبیل‌های بدون راننده و اشتراک خودرو سواری می‌تواند مصرف نفت ایالات متحده را 50٪ و انتشار دی اکسید کربن را 75٪ کاهش دهد در حالی که به طور همزمان از 5،500 مرگ زودرس جلوگیری و 58 میلیارد دلار سالانه صرفه جویی ایجاد می‌کند.

محققان پیش بینی تسهیم وسایل نقلیه، مسافت پیموده شده، مصرف انرژی و انتشار دی اکسید کربن در قاره آمریکا تا سال 2050 و تأثیرات تغییر تولید گازهای گلخانه‌ای بر غلظت ریز ذرات در جو و همچنین پیامدهای بهداشتی و اقتصادی جمعیت در 10 سال کلانشهرهای بزرگ را تعیین کردند.

شبیه سازی‌های آن‌ها نشان می‌دهد که کاهش میزان انتشار از مسافران می‌تواند سالانه از 2300 تا 8100 مرگ زودرس در ایالات متحده در سال 2050 جلوگیری کند. بیشترین تعداد مرگ و میرهای پیشگیری شده همزمان در مناطق بزرگ شهری مانند لس آنجلس و شیکاگو بوده است. در سطح ایالات کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک، اوهایو و فلوریدا بیشترین کاهش مرگ و میر زودرس را دارند. منافع اقتصادی مرتبط ممکن است از 24 تا 84 میلیارد دلار سالانه باشد.

مقاله این گروه، «استفاده مشترک از وسایل نقلیه مستقل الکتریکی: کیفیت هوا و تأثیرات سلامتی تحرک آینده در ایالات متحده»، در بررسی‌ انرژی‌های تجدید پذیر و پایدار منتشر شده است. الیور گائو، استاد مهندسی عمران و محیط زیست، هدایت این پروژه را بر عهده داشت. نویسنده اصلی مقاله، محقق سابق دکترا شوای پان است.

پان گفت: «یافته کلیدی دیگر این است که برای کاهش کربن و مزایای سلامتی، مهم‌ترین موضوع برقی سازی خودرو است و به دنبال آن تحرک مشترک (اشتراک سواری) و سپس اتوماسیون است. تأثیرات خالص انرژی وسایل نقلیه خودران بسیار نامشخص است و اتوماسیون به تنهایی ممکن است به طور چشمگیری بر مصرف انرژی، انتشار گازهای گلخانه‌ای یا آلودگی مربوط به وسایل نقلیه تأثیر نگذارد.»

این تحقیق نتیجه گیری می‌کند که سیاست‌گذاران می‌توانند با تشویق استانداردهای دقیق‌تر در مصرف سوخت، ایجاد انگیزه‌های اقتصادی برای تحرک مشترک و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شارژ و پیشرفت‌های فن آوری، به ترغیب به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی و افزایش اشتراک سواری کمک کنند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *