نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:26 ب.ظ

قدرت مدیریت انرژی دیجیتال

کیت چمبرز | 27 سپتامبر 2017

طی سال‌های گذشته، آگاهی و مقررات زیست‌محیطی به دلیل افزایش نگرانی‌ها درباره تغییرات آب و هوایی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. مقررات سخت‌گیرانه زیست‌محیطی می‌تواند افزایش هزینه‌های انرژی را که هم اکنون یکی از بزرگترین هزینه‌های تولیدکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی است، تشدید کند. بنابراین بهبود بهره‌وری انرژی به یک استراتژی مهم در زمینه بهبود کسب و کارها، افزایش سودآوری و افزایش رشد تبدیل شده است.

به گفته مک کینزی، اکنون بسیاری از شرکت‌ها از بهره‌وری انرژی به عنوان یک تمایز اصلی رقابت استفاده می‌کنند. تولیدکنندگان نوآور با استفاده از تحول دیجیتال سیستم‌های مدیریت انرژی دیجیتال را برای بهبود سودآوری پیاده‌سازی کرده‌اند.

با این وجود، تولیدکنندگان در اجرای اقدامات بهینه‌سازی انرژی با چالش‌های زیادی روبرو هستند. غالباً، تولیدکنندگان نتوانسته‌اند دستگاه‌های اندازه‌گیری انرژی کافی را در سایت‌های خود مستقر کنند. این اثربخشی راه‌ حل‌های موجود مدیریت انرژی آن‌ها را محدود می‌کند. علاوه بر این، طی سال‌های گذشته شرکت‌ها تمایل به پیاده سازی چندین سیستم نرم افزاری برای پرداختن به جنبه‌های مختلف بهره‌وری تولید در کارخانه‌های خود دارند. این پیاده سازی‌های متعدد، انبارهای داده را ایجاد می‌کنند و تجزیه و تحلیل جامع را پیچیده می‌کنند. شکستن این انبارها و جمع آوری داده‌های انرژی پایه و اساس یک سیستم مدیریت انرژی دیجیتال موثر است.

اولین قدم مستند کردن مشخصات استفاده از انرژی خطوط تولید، فرآیندها و تجهیزات در کارخانه است. این تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا با دقت و معیار مصرف انرژی، با شناسایی زمینه‌های بالقوه برای بهبود، مصرف انرژی را کنترل کنند. یک سیستم اندازه گیری تلفیقی به اپراتورها اجازه می‌دهد تا به سوالات مهمی مانند موارد زیر پاسخ دهند:

  • در طی ماه‌های گذشته به چه میزان انرژی و انرژی لازم است؟
  • چه زمانی اوج بار تقاضا و مصرف انرژی است؟
  • هزینه انرژی تولید هر واحد کالای تولیدی چقدر است؟
  • آیا در استفاده از انرژی در شیفت‌های مختلف کارکنان شکاف قابل مشاهده‌ای وجود دارد؟

فراتر از یک فناوری

مدیریت موثر انرژی چیزی فراتر از یک راه حل نظارت است. مدیریت جامع انرژی به یک رویکرد پایان به پایان جامع از شناسایی مناطق بهبود انرژی تا بستن حلقه برای بهبود مستمر فرایندها و عملیات نیاز دارد. استفاده از روش PDCA برنامه انجام بررسی یک روش تکرار شونده چهار مرحله‌ای برای بهبود روند بصورت مداوم است، بنابراین برای بستن حلقه، عملکرد بسیار مهم است.

یک راه حل جامع مدیریت انرژی

در لایه پایه، مصرف انرژی و داده‌های عملیاتی از دستگاه‌های سخت افزاری مانند کنتورهای انرژی، PLC ها، DCS ،MES یا پایگاه داده‌های تاریخی جمع آوری می‌شود. بعد، داده‌های ترکیبی انرژی و تولید همزمان می‌شوند، با اطلاعات تولید (سفارش، مواد و غیره) متناسب می‌شوند و از طریق سیستم عامل مدیریت انرژی پردازش می‌شوند. این فرایند داده‌ها را به بینش عملی تبدیل می‌کند و مسیرهای بالقوه بهبود بهره‌وری انرژی را کشف می‌کند. این بینش‌ها، نقطه شروع فرآیند PDCA، شناسایی شکاف‌های کارایی و کاهش هزینه‌های انرژی در نتیجه را فراهم می‌کند.

3 عملکرد اصلی مدیریت انرژی

یک پلت‌فرم جامع مدیریت انرژی نه تنها به کاربران امکان می‌دهد بینشی در مورد مصرف انرژی به عنوان نقطه شروع فرآیند PDCA کسب کنند، بلکه به نظارت بر کیفیت شبکه برق و بهینه سازی استفاده از تجهیزات الکتریکی نیز کمک می‌کند. استفاده از اپراتورهای مدیریت انرژی می‌تواند قابلیت اطمینان تجهیزات را بهبود بخشد و از بین بردن برنامه‌های برنامه‌ریزی نشده از طریق قابلیت‌های زیر کاهش یابد:

  • بینش عملی – داده‌های انرژی را با داده‌های عملیاتی پیوند دهید تا بینشی در مورد مصرف انرژی از عملیات تولید بدست آورید
  • بهینه‌سازی تجهیزات الکتریکی – افزایش طول عمر تجهیزات و کاهش خرابی دارایی‌های ناشی از برق یا هارمونی‌ها با همبستگی رفتارهای غیر عادی تجهیزات با الگوهای غیرمعمول استفاده از انرژی
  • بهبود قابلیت اطمینان شبکه الکتریکی – نظارت بر کیفیت شبکه برق در زمان واقعی، تولید اعلان‌ها و هشدارها برای عملیات غیر‌عادی برق

سرمایه‌گذاری در مدیریت انرژی دیجیتال در کارخانه شما می‌تواند از طریق بهبود کارایی‌، عملکرد و در دسترس بودن دارایی، ROI زیادی ایجاد کند.

https://blog.se.com/industrial-software

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *