نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:50 ق.ظ

مهندسی صنایع : راهنمای بهره وری با استفاده از “کایزن” برای یک مزیت رقابتی پایدار

ارسال شده در 1 ژوئن 2021

بروز زمان خرابی می تواند عواقب خاصی بر بهره وری در تأسیسات تولیدی داشته باشد ، از جمله کیفیت تا هزینه بر همه چیز تأثیر می گذارد.

برای یک تولید کننده مدرن ، به حداقل رساندن زمان خرابی کلید اصلی بهینه سازی تمام بخشهای تجاری است و اغلب با نگهداری موفقیت آمیز پیشگیری و بهبود مستمر در کل محل کار شروع می شود.

بهبود مستمر هدف اصلی تئوری مدیریت ژاپنی “kaizen” است ، رویکردی برای بهینه سازی بهره وری که طرفدار همه کارمندان برای ارتقای یک کسب و کار است. کایزن اصطلاحی است چینی-ژاپنی که به معنی “تغییر به سمت بهتر” است. فلسفه اصلی آن یادگیری های مهمی را برای تولیدکنندگانی که به دنبال افزایش بهره وری هستند ، ارائه می دهد و با مطالعه جدیدی در بین شرکتهای ماشین سازی مورد حمایت بیشتری قرار گرفته است.

با استفاده از تجربه دست یابی و بهینه سازی  تولید از طریق نگهداری پیشگیرانه ، Tork® ،  یک مارک تجاری بهداشت حرفه ای پیشرو توسط Essity ، اکنون یک راهنمای پنج مرحله ای جدید برای “kaizen” را برای تولید کنندگان راه اندازی کرده است که هدف آن کمک به کسب و کار ها برای  دستیابی به فرهنگ بهبود مستمر است.

Equified to Improve ™ – راهنمای بهبود بهره وری ، شامل پنج نکته مشخص در مورد چگونگی اجرای آسان فرهنگ بهبود مستمر در تاسیسات تولیدی  است. از مشاوره در مورد چگونگی توانمند سازی کارکنان گرفته تا بینش در کارهای روزمره تمیز کردن ، تجهیزات مجهز به بهبود ™ با هدف ارائه ابزارهای لازم برای تولید کنندگان برای ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار ، فراهم شده است.

در تهیه راهنمای جدید ، تورک با متخصص مشهور کایزن Jonas Svanäng کار کرده است . جوناس هنگام کار با تویوتا برای بهبود بهره وری در کارخانه های خود ، کایزن را شخصاً آموخت و مطالعه کرد و از همان زمان در بیش از 100 سازمان در سطح بین المللی از همان مهارت استفاده کرده است. امروز ، جوناس به طور منظم دعوت می شود تا نظرات خود را در مورد تعالی عملیاتی در کنفرانس های بین المللی به اشتراک بگذارد.

نگهداری

جوناس در مورد این رویکرد می گوید: “هدف کایزن ایجاد فرهنگ بهبود مستمر با تغییر رفتارها است.” “وقتی شرکت شما طرز تفکر کایزنی را اتخاذ می کند که در آن به کارمندان فرصت داده می شود تا در محل کار خود تأثیر بگذارند ، منجر به ایجاد انگیزه بیشتر برای کارکنان خواهد شد.”

در حالی که همه کارکنان نقش مهمی در فرهنگ بهبود مستمر یک شرکت دارند ، معمولاً این اپراتورهای ماشین آلات هستند که در نزدیکترین نقطه به مناطقی که مشکلات یا موانع غیر ضروری بوجود می آیند کار می کنند .  اصطلاحی کهMuda است ، به معنی ضایعات و خرابی در کل سازمان است .  بنابراین آنها به ویژه نقش جدایی ناپذیری در جلوگیری و بهبود بهره وری دارند و مشارکت اپراتورهای ماشین ها گام مهمی برای موفقیت در نگهداری پیشگیرانه است.

تحقیقات اخیر از تورک نشان می دهد که 89 درصد از اپراتورها معتقدند که ادامه بهبود روال های نگهداری پیشگیرانه برای شرکت آنها مهم است و 87 درصد موافقند که تعمیر و نگهداری پیشگیرانه باعث کاهش خرابی ماشین آلات و از دست رفتن زمان تولید می شود.

جنی ترنر ، مدیر بازاریابی صنعتی برای تجارت بهداشت حرفه ای Essity می گوید: “ما می خواهیم با مشارکت در محصولات هوشمند و مبتکرانه که می توانند کارایی را بهبود بخشند و ضایعات را کاهش دهند ، به شرکت ها در بهبود برنامه های پیشگیرانه نگهداری ، به ویژه کسانی که به سمت تعمیر و نگهداری مستقل حرکت می کنند ، کمک کنیم.” “از آنجا که می دانیم تغییرات جزئی به عنوان بخشی از اقدامات بهبود مستمر می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت ، هزینه و تحویل داشته باشد”

Tork به عنوان بخشی از سیستم Tork Performance® مجموعه گسترده ای از محصولات تمیزکننده  حرفه ای را ارائه می دهد ، که به بهینه سازی معمول نظافت در محیط های صنعتی کمک می کند و در نتیجه از کار افتادن ماشین ها می کاهد. این سیستم شامل انواع مختلفی از تیغه ها / پارچه های تمیزکننده و توزیع کننده هایی است که مقاوم هستند و طیف وسیعی از گزینه های نصب منحصر به فرد را ارائه می دهند که به آنها امکان می دهد تا در دسترسی آسان اپراتور قرار گیرند. حدود 89 درصد از بهره برداران دستگاه موافقند که داشتن دستگاه های تمیز کننده صنعتی حرفه ای که دقیقاً در مکان مورد نیاز خود قرار داده شوند ، از تمیز کردن و نگهداری پیشگیرانه کارآمد پشتیبانی می کند.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *