نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 11:16 ق.ظ

یادداشت روز : مشکلات عمومی بنگاههای نو تاسیس نوآور و فناور

استارت آپ واژه ای است که این روز ها زیاد به گوشتان می خورد . برای آنها تعاریف زیادی وجود دارد اما دو ویژگی آنها را از بقیه بنگاههای نو تاسیس متمایز می کند . حوزه کاری در زمینه های فناوری و نوآور بودنشان . بنابر این ما آنها را بنگاههای نو تاسیس نوآور و فناور می نامیم . این بنگاهها که در اشکال حقوقی متفاوتی می توانند شکل بگیرند در ابتدا با مشکلات خاصی مواجه هستند که توجه به آنها دارای اهمیت خاصی است .

در مطالعه علم سیستمها نظریه بقای بهترین یک نظریه جالب است . اما در بررسی های بعمل آمده مدیریتی نظریه “بقای مناسب ترین” به خوبی با دنیای استارتاپ ها سازگار است.  دنیای استارتاپ ها یک دنیای خاص و پیچیده است. بنابراین برای ادامه بقا مهمترین صفت آن سازگاری می باشد. امروز صدها میلیون استارتاپ در جهان وجود دارد و هر ساله تعداد میلیونها  استارت آپ جدید راه اندازی می شود. ولی آیا همه آنها به نتیجه می رسند و موفق می شوند؟

یک تغییر الگوی بزرگ در عرصه جهانی وجود دارد که این تغییر عملکرد کلی استارتاپ ها را به چالش می کشد .چالش ها در همه جا وجود دارد. و کسب و کار ها  – به طور کلی و استارتاپ ها به طور خاص – از چالش های بی شماری که امروز با آنها روبرو هستیم مستثنی نیستند.چالش هایی که استارت آپ ها بطور عمومی و کلی با آن روبرو هستند در ذیل بدانها اشاره شده است:

1. رقابت شدید

2. انتظارات غیرواقعی

3. استخدام افراد مناسب

4. تصمیم گیری مشارکتی

5. مدیریت مالی

 شما به عنان یک استارت آپ و یا بنگاه نو تاسیس و یا نوپا این موارد را مدیریت کنید بطور کلی موفق خواهید بود اما تعداد بسیار بیشتری از عوامل وجود دارند که در سرنوشت این شرکتها تاثیر می گذارند که به موضوع کار ، محل فیزیکی و ترکیب نیروی انسانی و فناوری مورد توجه و… بستگی دارند.

یکی از مهمترین عوامل فرهنگ سازمانی است و باید توجه داشت هربنگاهی را با هر فرهنگی نمی توان اداره نمود . در این شرکتها یک تیم متشکل از افرادی با قابلیت های ویژه کار می کنند و به منظور توسعه فرهنگ تیمی بسیار موفق ، سازمان ها به طور کلی – و استارتاپ ها به طور خاص – نیاز به همکاران مناسب دارند. داشتن روحیه مشارکت رمز موفقیت برای استارتاپ ها  است. در این دوره دیجیتالی که در حال گسترش ودر حال تغییر است ، استارت آپ ها برای بقای خود باید به سختی بجنگند ، استارتاپ ها یافتن شرکای قابل اعتماد را نیز دشوار می دانند که یک چالش بزرگ برای استارتاپ ها است.

این یک واقعیت است که استارت آپ های کوچک به شدت به پشتیبانی مالی متکی هستند. شرکتهای نو تاسیس ، بایستی  مدیریت صحیح امور مالی خود را با صبر و دقت و تصمیم گیری های به موقع از خطر غرق شدن نجات دهند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *