نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 3:24 ب.ظ

تحلیل هفته : پرسش و پاسخ با دکتر اندرو زوریک در مورد موضوعات اصلی در صنعت فولاد

Andrew Zoryk

اندرو زوریک از Accenture اظهار داشت که چرا شرکت های فولادی باید به فکر برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و دیجیتال باشند.

دکتر اندرو زوریک مدیر عامل  Accenture Enterprise Services

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) چه نقشی در کمک به شرکتهای فولادی برای تحمل طوفان نوسانات بازار ، قیمت پایین کالاها و عدم اطمینان اقتصاد جهانی دارد؟

به بیان ساده ، من فکر می کنم که شرکت های فولادی باید درک کنند که چگونه ERP و برنامه های تجاری مرتبط می توانند به آنها کمک کنند تا در جهانی که طوفان هرگز فروکش نمی کند موفق شوند. کاملاً واضح است که “روزهای خوب” پنج ساله رشد سالانه تقاضای جهانی فولاد برای همیشه از بین رفته است. اکنون صنعت باید یاد بگیرد که در یک شرایط تقریباً یک تا دو درصدی رشد ، کار کند و رشد کند ، که اساساً توسط عواملی مانند رشد تولید جهانی داخلی (تولید ناخالص داخلی) پیش می رود.

برای موفقیت در طوفان ، شرکت ها باید واقعاً کارآمد شوند ، و از فناوری حداکثر بهره برداری برای ساده سازی فرآیندها ، ایجاد دید و تصمیمات بهتر کار کنند. این جایی است که برنامه های ERP نقش اساسی دارند. علاوه بر این ، شرکت های فولادی باید در تمایز نوآوری در زمینه هایی مانند مدیریت زنجیره تامین و اتوماسیون فرآیند تولید سرمایه گذاری کنند.

در سمت ERP ، ظهور فناوری هایی مانند محاسبات در حافظه و انتشار مجموعه تجاری جدید SAP S / 4HANA تأثیر بسزایی در بسیاری از شرکت های فولادی خواهد داشت. برای آنها بسیار مهم است که معنی آن را از نظر ساده سازی درک کنند و همچنین نحوه بهره برداری از قابلیت های جدید و ایجاد کارایی اضافی در فرآیند را بدانند.

Accenture در مورد ERP “با سرعت بالا” صحبت می کند. این دقیقاً به چه معناست و چرا شرکتهای فولادی باید علاقه مند شوند؟

در واقع ، “سرعت بالا” به معنای گره زدن ERP ، فن آوری های مدرن و قابلیت های دیجیتال برای ایجاد فرآیندهای بهتر ، سریع تر و ساده تر است. اگر به درستی انجام شود ، تبدیل شدن به دستیابی به سرعت بالا ی یک شرکت فولاد کمک می کند تا به عنوان یک بازیگر پیشرو در بازارهای نامشخص تبدیل شود یا باقی بماند. این امر به آنها کمک می کند تا مدلهای تجاری ، قیمت گذاری و استراتژیهای زنجیره تأمین را سریعتر از رقبای خود تنظیم کنند ، در حالی که هزینه ها را برای افزایش سودآوری مدیریت می کنند.

این روزها دیجیتال موضوع داغ گفتگو در بیشتر صنایع است. تحول دیجیتال برای صنعت فولاد چگونه است؟

چندین نمونه عالی از شرکتهای فولادی با استفاده از  فناوری دیجیتال وجود دارد – از استقرار سیستم ردیابی مواد شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) برای کاهش هزینه های تدارکات ، تا استقبال از کانال های تجارت الکترونیکی برای ایجاد تجارب مشابه آمازون برای مشتری های (B2B) با این حال ، فرصت های بالقوه بیشتری وجود دارد که می تواند مورد بررسی قرار گیرد.

شرکت ها باید با ایجاد یک استراتژی و نقشه راه روشن شروع به کار کنند تا درک کنند که فرصت های ارزش استفاده از دیجیتال برای بهبود نوآوری در فرایندهای تجاری کجاست. این می تواند در مناطقی مانند بهبود کیفیت محصول ، تولید ، مدیریت انبار ، قیمت گذاری تجاری ، نگهداری تجهیزات و غیره باشد.

همچنین مهم است که به تصویر کامل یکپارچه نگاهی بیندازید. بنابراین ، به عنوان مثال ، شرکت های فولادی باید در نظر بگیرند که چگونه می توان از داده های کارخانه همراه با تجزیه و تحلیل و مدل ها استفاده کرد تا علاوه بر افزایش دید و کیفیت فرآیند ، بلکه به برنامه ریزی و سایر عملکردهای تجاری در سطح ERP نیز پیوند بخورد. این ، به نوبه خود ، باعث بهبود مستمر داده های اصلی می شود که فرایندها را کنترل می کنند. چنین رویکردی چابکی را فراهم می کند و می تواند تنظیم دقیق فرآیندها و تصمیم گیری را امکان پذیر کند.

به عنوان یکی از منابع الهام بخش ، شرکت های فولادی می توانند به نمونه هایی از نوآوری دیجیتال در سایر صنایع مانند استخراج و مواد شیمیایی توجه کنند. دیدن اینکه کدام یک از کاربردهای دیجیتال را بررسی کرده اند ، شاید در زمینه ای متفاوت ، و سپس در نظر گرفتن چگونگی استفاده از همان مورد در شرایط خاص خود می تواند مزایای زیادی داشته باشد. برخی از این رویکردهای دیجیتال به طور مستقیم قابل انتقال هستند – مانند ردیابی پیمانکار و نگهداری و تتمیرات پیش بینی شده – که امکان بهره مندی چند میلیون دلاری را فراهم می کنند.

واضح است که چنین نقشه راهی نمی تواند یک شبه اجرا شود. در این مسیر ممکن است موارد مشخصی برای حل وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، بسیاری از شرکتهای فولادی مجبورند با سیستم های اجرای قدیمی و منسوخ در کارخانه های خود سر و کار داشته باشند ، که ممکن است در ابتدا دسترسی به داده ها را محدود کند. گنجاندن این نوع موضوعات در نقشه راه به شرکت کمک می کند تا از نظر استراتژیک مکانهایی را که باید سرمایه گذاری شود هدف قرار دهد و همچنین جایی که می توان با سرمایه گذاری کم و بازده بالا از سرمایه گذاری سریع به دست آورد.

چه چیزی باعث علاقه شما به صنعت فولاد شد؟

در واقع من به عنوان یک فیزیکدان نیمه هادی نظری شروع کردم ، رشته ای که حتی نمی توانستم آنچه را که در مواد فقط اندازه ای از کسری میلی متر مدل می کنم ، ببینم. پیوستن به استیل بریتیش در دهه 1980 با پاتیل های 300 تنی پر از فولاد سیال در دمای 1680 درجه سانتیگراد رو در رو شد – چیزی که تماشای آن بسیار هیجان انگیزتر بود! ساعات زیادی را در کارخانه های فولاد گذرانده ام ، هرگز از مقیاس و انرژی درگیر در عملیات تعجب نمی کنم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *