نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 1:11 ق.ظ

شرکت لگو وتولید بلوک های خود از بطری های پلاستیکی بازیافتی

توسط اش جونز24 ژوئن 2021

سازنده اسباب بازی دانمارکی لگو از طرح فروش بلوکهای ساخته شده از پلاستیک های PET که از بطری های نوشیدنی های بازیافتی تهیه شده اند ، به عنوان بخشی از تلاش های خود برای پایداری ، رونمایی کرده است.

این کار نقطه اوج  تلاشهای تیمی متشکل از 150 مهندس و نبوغ دانشمندان در طول سه سال برای یافتن یک جایگزین مناسب برای پلاستیک های پایه روغن است که این شرکت در حال حاضر برای ساخت اسباب بازی های معروف خود در جهان استفاده می کند.

این شرکت بیش از 250 نوع ماده PET و صدها فرمولاسیون پلاستیکی دیگر را در این مدت آزمایش کرده است تا بتواند پلیمر مناسب برای کار را پیدا کند.لگو ادعا می کند که این نتیجه چندین مورد از ایمنی ، کیفیت و بازی اسباب بازی را برآورده می کند.

بلوکهای لگو بیش از 3500 نوع دارند و یکی از جنبه های اصلی این چالش محصولی با ماندگاری سالها ، شاید ده ها سال بود.

این شرکت تخمین می زند که  زمانی بین 18 تا 24 ماه قبل از ظهور این بلوکها در خرده فروشی ها نیاز داشته باشد ، تیم همچنان به اصلاح فرمول خود ادامه می دهد.

تیم بروکس ، معاون مسئولیت محیط زیست در لگو ، گفت: “ما می دانیم که بچه ها به محیط زیست اهمیت می دهند و می خواهیم محصولاتمان را پایدارتر کنیم.” “حتی اگر مدتی طول بکشد تا آنها بتوانند با بلوکهای ساخته شده از پلاستیک بازیافتی بازی کنند ، ما می خواهیم به بچه ها بگوییم که روی آن کار می کنیم و آنها را در سفر با ما همراه کنیم.”

وی افزود: “آزمایش و عدم موفقیت بخشی مهم در یادگیری و نوآوری است. همانطور كه ​​بچه ها در خانه با بلوکها لگو می سازند  و بازسازی می كنند ، ما نیز در آزمایشگاه خود همین كار را می كنیم.”

بلوکهای لگو بیش از 60 سال جز اصلی خاطرات دوران کودکی بوده و این شرکت در تلاش است تا نشان دهد که با زمان حرکت می کند.

بروکس مشخص نکرد که چند نوع بلوک به انواع PET تبدیل می شود. با این حال ، وی اضافه کرد که این دو نوع باید قابل تعویض باشند و بدون مشکل در کنار هم قرار بگیرند.

PET مورد استفاده مطابق با استانداردهای اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) و سازمان ایمنی غذایی اروپا (EFSA) است و اساساً از ایالات متحده تهیه می شود.

این شرکت ادعا می کند یک بطری پلاستیکی می تواند مواد کافی برای حدود ده بلوک 2 x 4 را تأمین کند.

این یک مسیر ادامه دار برای پایداری برای اسباب بازی سازی دانمارکی است. در سال 2018 ، تولید عناصر از پلی اتیلن زیستی را آغاز کرد و در سال 2020 قول داد پلاستیک های یکبار مصرف را از جعبه های خود خارج کند.

پلیمرهای Bio-PE برای ساختن قسمتهای نرمتر از مجموعه های لگو  درختان ، شاخه ها ، برگها و لوازم جانبی مختلف بسیار مناسب هستند.

بروکس افزود: “ما متعهد هستیم که در ساختن آینده ای پایدار برای نسل های کودکان سهم خود را ایفا کنیم. ما می خواهیم محصولات ما نه تنها با بازی که الهام می گیرند ، بلکه با مواد مورد استفاده ما نیز تأثیرات مثبتی در کره زمین داشته باشند.

“ما هنوز یک راه طولانی برای رفتن به سفر خود داریم اما از پیشرفتی که انجام می دهیم خوشحال هستیم.”

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *