نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:49 ب.ظ

هنر فعال کننده نوآوری است و نوآوری الزامی برای بهبود سیستمها

A visual representation of how the left side and right side of the brain "work"

در هم تنیدگی سیستمها در طبیعت ، بدن انسان و کل کاینات آنچنان پیچیدگی و عظمتی را بوجود آورده که علم بشری هرچه بیشتر پیشرفت می کند ، ابعاد جدیدی از آن را نمایان می نماید . این ویژگی است که موضوع هماهنگی را در سیستمهای مدیریت بصورت بارز نشان می دهد و در دنیای مبتنی بر فناوری های پیشرفته مدیران را مجبور به کنکاش در زمینه های مختلف خلاقیت و نوآوری می نماید . این پرسش بوجود می آید که در دنیای کسب و کار توجه به موضوع هنر وهمکاری یک شرکت با هنرمندان به چه معناست؟

اکنون بر مدیرا ن واضح و مبرهن است که هنر می تواند یک فعال کننده نوآوری باشد ، به سیستمهای مدیریت این امکان را می دهد تا به منظور طراحی و توسعه محصولات و  خدمات جدید ، راه حلهای جدید پیش بینی نموده و از مدلهای جدید ارتباطی بین حوزه های مختلف بهره ببرند .

هم اکنون مشاهده می شود که همکاری با هنرمندان در حال گسترش در کسب و کارها است و با پیشرفت فناوری و الزام نوآوری در سیستمهای مدیریت  این همکاری ها بیشتر دیده می شود. البته این یک تعامل دو سویه بوده است و از ابتدای قرن بیست و یکم ، نوآوری در فن آوری به طور قابل توجهی از بخشها جدا شده و بر دنیای هنر تأثیر گذاشته است.

حتی در سازمانهای اجتماعی بزرگ این امر مورد توجه قرار گرفته است  ، برای مثال در اتحادیه اروپا ، برنامه ای برای فناوریهای آینده و نوظهور راه اندازی شده است که هدف آن کشف زمینه های جدید تحقیقات چند رشته ای ، می باشد. این مدلهای تحقیقاتی بر این محور استوارند که با استفاده از روشهای نوآورانه و خلاقیت مرزهای دانش بشری را گسترش دهند تا زمینه های ابتکاری و همکاری هنرمندان را با محققان ، فراهم نمایند .

از سوی دیگر بسیاری از هنرمندان که در اتصال هنری به موضوعات کاربردی توجه می نمایند برای ارتباط با کسب و کارها تلاش می کنند .اما آنها چگونه جایگاه خود را در شرکت ها پیدا می کنند؟ برای این سوال یک راهکار و یا پاسخ وجود ندارد و  براساس موارد عینی قابل و درک متقابل هنرمندان و روسای نوآوری و یا تحقیق و توسعه و نیز مدیران ارشد قابل دستیابی است . اما تلاش برا انسجام یک رابطه کمی تعریف شده تر در بعضی از رشته های هنری مثل طراحی صنعتی و یا گرافیک انجام شده است . در کسب و کار های مشتری محور و بازاریابی و تبلیغات نیز این زمینه بسیار گسترش یافته است. صنایع خلاق و نرم از همین مفاهیم استنتاج شده اند .

می توان درک نمود که امروزه ، بعلت تغییرات شدید در فناوری و تاثیر آن بر انسانها تمایل شدیدی وجود دارد که آنها حس نوستالژی به زندگی حتی یک قرن پیش را دارند و از وضعیت نگران کننده کره زمین رنج می برند . در این زمینه نیز همکاری هنرمندان با جوامع و مدیریت ها می تواند برای کسب و کار ها بسیار مهم باشدتا در اثربخشی برنامه های مدیریتی کمک بنمایند .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *