نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 2:15 ب.ظ

نوآوری در باتری های اسیدی سربی و اقتصاد دایره ای

هجدهم ژوئن 2021© iStock / Bet_Noire

راجر میكساد ، معاون اجرایی رئیس و مشاور كل شورای بین المللی باتری ، در مورد سازمان و ساخت و بازیافت باتری های اسیدی سربی با شبکه خبری نوآوری صحبت كرد.

Battery Council International (BCI) یک انجمن صنفی غیرانتفاعی است. از سال 1924 ، آنها صنعت تولید و بازیافت باتری های سرب را گسترش داده اند.  این انجمن دارای شرکتهای عضو در سراسر جهان است که در هر جنبه از این صنعت فعالیت دارند ، از جمله تولید کنندگان و بازیافت باتری ها ، بازاریابان و خرده فروشان ، تأمین کنندگان مواد اولیه و تجهیزات و مشاوران خبره. به عنوان اتحادیه اصلی تجارت صنعت . اعضای BCI تأثیر جهانی در تأمین انرژی جهان دارند.

راجر میكساد ، معاون اجرایی و مشاور كلی BCI ، با شبكه اخبار نوآوری صحبت كرد تا توضیح دهد كه چگونه باتری های سرب در اقتصاد دایره ای و پیشرفت های اخیر در فناوری باتری سرب نقش دارند.

باتری های سربی از نظر دوام و اقتصاد دایره ای چه مزایایی دارند؟

داستان بی نظیر پایداری باتری های سربی در حال حرکت است درحالیکه جهان به سرعت به سمت استفاده از برق می رود. برخلاف سایر ترکیبات شیمیایی باتری ، تمام اجزای اصلی یک باتری سربی – سرب ، پلاستیک و الکترولیت – می توانند برای تولید باتری های جدید بازیافت و مورد استفاده مجدد قرار بگیرند و مهمتر از همه امروزه بازیافت می شوند. آنها بازیافتی ترین محصول در جهان هستند و میزان بازیافت 99٪ آنها دستاوردی بزرگی است.

باتری های سربی از نظر اقتصاد دایره ای از این جهت که دوباره تولید می شوند که باتری های سربی معمولی جدید از 80٪ یا بیشتر محتوای بازیافتی ساخته می شوند. 95٪ از سرب مورد استفاده برای تولید باتری های جدید سربی در ایالات متحده از بازیافت باتری است..

از نظر ذخیره انرژی ، باتری های لیتیوم یون و سربی اسیدی چگونه مقایسه می شوند؟

هر دو روش شیمیایی باتری مزایای خود را دارند و بهترین انتخاب شیمی بستگی به کاربرد خاص و مشتری دارد. علاوه بر مزایای قابل توجه هزینه ها ، باتری های سربی برای بسیاری از برنامه ها مانند تأمین نیرو در سیستم های پیشرفته پشتیبان تأسیسات پیشرفته ، سیستم های ذخیره برق از راه دور  ، SLI و نیروی کمکی خودرو و لیفتراک های برقی گزینه برتر هستند. مشتریان این مزایا را تشخیص می دهند: باتری های سربی 70٪ از ظرفیت باتری قابل شارژ جهانی را در اختیار شما قرار می دهند.

آیا می توانید درباره مشکلات بازیافت باتری های الکتریکی و نحوه رسیدگی به آنها به من بگویید؟

این آگاهی رو به رشد است که هر چه خودروهای الکتریکی رایج شده و به پایان عمر اولین نسل ماشین های الکتریکی با باتری های لیتیوم می رسند ، هنوز یک راه حل بازیافت ایده آل برای این باتری ها وجود ندارد. بدیهی است ارسال باتری به محل های دفن زباله نتیجه مطلوبی نیست و تخمین زده می شود که در حال حاضر 15٪ یا کمتر میزان بازیافت داشته باشد. تلاش های خصوصی و دولتی ، مانند جایزه بازیافت باتری های لیتیوم یونی وزارت انرژی ایالات متحده ، امیدوارند بتوانند راه حل های ابتکاری برای جمع آوری ، ذخیره و حمل باتری های لیتیوم یون دور ریخته شده برای بازیافت نهایی پیدا کنند.

در سالهای اخیر چه پیشرفتهایی در فن آوری باتری سرب ایجاد شده است و اینها چه نفعی در بازار ذخیره انرژی دارند؟

صنعت باتری های سربی همچنان به تمرکز بر نوآوری برای افزایش عمر مفید باتری های سربی ، افزایش عملکرد و کاهش محتوای سرب در باتری ها می پردازد. پذیرش گسترده فن آوری هایی مانند باتری های AGM ، TPPL و EFB در دهه گذشته نشان داده است که این صنعت همچنان به ارائه طرح های نوآورانه جدید و بهبود یافته ادامه می دهد.

این صنعت در حال سرمایه گذاری در نسل بعدی باتریهای سربی است. به عنوان مثال ، گروه بزرگی از شرکتهای صنعت باتری سربی طی سه سال گذشته در زمینه تحقیقات پیشگامانه در زمینه علوم پایه باتریهای سربی نسل بعدی با استفاده ازCRADA (توافق نامه تحقیق و توسعه همکاری با آزمایشگاه ملی آرگون  داشته اند . اکنون در سومین سال خود ، اکتشافات مربوط به سرب و تبلور می تواند منجر به دو برابر شدن شارژ دینامیکی باتری های سربی شود و منجر به ماندگاری بیشتر باتری شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *