نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:42 ب.ظ

چگونه می توان نیازهای تحول دیجیتال را به موقع تشخیص داد؟

johanschlasberg

دیجیتالی شدن نیرویی است که برندگان و بازندگان را ایجاد می کند. تا حدی ساده ، یک کسب و کار می تواند “با ضربه دیجیتالی” روبرو شود یا با موج دیجیتال افزایش یابد.قربانی شدن دیجیتال این نیست که به موقع آگاهی داشته باشید که چگونه دیجیتالی شدن در بستر وب می تواند کاملاً اجتناب ناپذیر بر قسمتهای اساسی تکسب و کار و کسب و کار شما تأثیر بگذارد. یک سوال اساسی این است: چگونه می توان نیازهای تحول دیجیتال را به موقع تشخیص داد؟

نقشه ای برای تحول دیجیتال

توصیه من این است که هر کسب و کار بزرگ منطقی باید “نقشه تحول دیجیتال” را ایجاد کند که به طور منظم در گروه های مدیریتی و هیئت مدیره به روز می شود.

نقشه باید حاوی موارد زیر باشد:

  • روندهای بلند مدت برای خدمات و کالاهایی که توسعه می دهید یا می فروشید.
  • توسعه فناوری بلند مدت و مورد انتظار در زمینه کسب و کار ما.
  • یک یا چند تصویر هدف از “جایی که می خواهید باشید” در دامنه زمانی یک ، سه و پنج سال.
  • ایده ای از زمان ،  تحول با چه سرعتی باید انجام شود و چه منابعی ممکن است لازم باشد.
  • تجزیه و تحلیل مهارت های لازم برای تحول دیجیتال .
  • آیا مدیران ارشد و هیئت مدیره شرکت بینایی کافی در مورد معنای تحول دیجیتال دارند؟ اگر نه ، چگونه قصد دارید به این هدف برسید؟

تحول دیجیتال در چه مدت مفید است؟

البته ، این یک رویداد یک باره مانند تغییر جهت به ترافیک سمت راست نیست ، و در آن مراحل اساسی وجود دارد. این موارد برای کسب و کارها مختلف متفاوت است. چند نمونه در اینجا ذکر می شود ؛  چند سال پیش ، گوگل و سپس کد نویسان وب به “موبایل” تغییر یافتند. امروزه نسبت بازدیدکنندگان از دستگاه های تلفن همراه بیش از تعداد بازدید کنندگان از رایانه های سنتی در سایت ها بیشتر است. امروزه بیش از 75٪  از بازدید کنندگان از نمایشگاه از وب سایت یک شرکت اتومبیل بازدید می کنند و به طور فزاینده ای افراد بیشتر هرگز از فروشگاه فیزیکی بازدید نمی کنند. دائره المعارف های با پیوندهای اینترنتی بیش از هزار روزنامه روزانه مراجعه دارند.

تحول دیجیتال یکی از بسیاری از فرایندهای تغییر در یک کسب و کار است و این بدان معنی است که تحول دیجیتال مدتی طول خواهد کشید. ولی شما طی چه مدتی باید قدم های قاطع بردارید؟ این امر ، بیشتر از آنچه فکر می کنید طول می کشد و با مقاومت بیشتری روبرو می شود.

مشکلات در تحول دیجیتال

طبق بسیاری از مطالعات ، احتمال شکست در پروژه های بزرگ IT بیش از احتمال موفقیت است. با استفاده از آنچه در صنعت فناوری اطلاعات ” پیوند خارجی  چابک توسعه enW نامیده می شود ، پیشرفت هایی صورت گرفته است ، به این معنی که شما در بخشهایی یک راه حل ایجاد می کنید و پیشرفتهای تکراری را ایجاد می کنید.

بسیاری از تصمیم گیرندگان از نظر زبانی و فنی از نظر متخصصان فناوری اطلاعات با ضرر مواجهند. در صنعت IT تغییر بسیار سریع است و اختصارات جدید اغلب ابداع می شوند. این مسئله ، در میان چیزهای دیگر ، بحث در مورد سادگی را دشوار می کند. مثالهایی زده می شود .

لوسیو فونتانا

سادگی هوشمند

نقاشی های هنرمند مشهور جهان لوسیو فونتانا لینک خارجی enW امروز میلیون ها دلار قیمت دارد. در پیشرفت بسیاری از هنرمندان ، شما می توانید تکامل روشنی به سمت سادگی را ببینید. در دنیای طراحی و مد ، سادگی بسیار ارزشمند است ، به عنوان مثال ، جونی آیو ، طراح ارشد سابق اپل ، با محصولات مینیمالیستی نمادین اپل ، چنین است.

Amazon.com به یکی از بزرگترین غول های فناوری اطلاعات در جهان تبدیل شده است و یکی از عواملی که آنها بسیار سخت و جدی با آن کار کرده اند این است که خرید آسان در سایتشان  برای همه آسان و هوشمند باشد . یکی از  نوآوریهای شرکت و موسس آن “یک کلیک” نام دارد.

 یک بازاریاب ، کن سگال ، که سالها با استیو جابز و در کنار او کار کرده است ، یک کتاب عالی به نام  Insanely ساده – وسواسی  ، عاملی که باعث موفقیت اپل می شود ، نوشت. این کتاب شامل چندین مثال از میزان خلاقیت و دشواری یافتن سادگی مناسب با آن و اینکه چه تعداد نبرد داخلی ممکن است لازم باشد.

یک داستان رایج در مراقبت های بهداشتی این است که سیستم های IT بسیار گسترده و پیچیده شده اند – به طوری که افراد با دانش پزشکی بیشتر وقت خود را صرف اشکال مختلف ثبت نام  ، داده ها و جستجوی داده ها می کنند. . ما اغلب داستانهایی درباره پزشکان و پرستارانی می شنویم که به دلیل مجبور شدن به صرف وقت بیش از حد در امور اداری ، مراقبت را ترک یا قصد ترک را دارند. بسیاری از افراد وقتی با  اینهمه سیستم های جدید روبرو شده اند استعفا می دهند.

در بحث عمومی ، غالباً استدلال می شود كه پول بیشتری برای مراقبت های بهداشتی مورد نیاز است ، اما كمتر   به ساده سازی بنیادی سیستم های IT نیاز است. این امر مستلزم این است که بسیاری از اهدافی که سیاستمداران به دولت خود ارائه می دهند ، زیر سوال برود.

در سوئد ، طبق آمارهای Socialstyrelsenexflinkalblag حدود ۱۴۰ هزار پرستار و 44000 پزشک وجود دارد. چند سال پیش یک پروژه IT بسیار بزرگ آغاز شد که تقریباً نیمی از کل مراقبت های بهداشتی در سوئد را شامل می شد. از آنجا که احتمالاً همه پزشکان و پرستاران کار روزانه و مکرر (نامطمئن) دارند – کار با یا از طریق سیستم IT مراقبت های بهداشتی ، با کاهش زمان بسیار ارزشمند خواهد بود. ولی هیچ معیاری در مشخصات نبود. این پروژه همچنین لیستی از خطرات را ارائه می دهد ، و برای این منظور ، می خواهم اضافه كنم كه شما از طریق یك سیستم اطلاعاتی بسیار بزرگ ، پیچیده و با تغییرپذیری سخت ، یك فرم سازمانی و كارآمد مطلوب را تقویت نمی كنید. با این حال ، این پروژه شکست خورده است و تا آنجا که من می دانم اکنون فقط دو منطقه از سه منطقه بزرگ آن را دنبال می کنند.

ممکن است تعجب کنید که داده های قابل اندازه گیری تا چه اندازه منعکس کننده و منجر به عدالت و به عنوان مثال برخورد عادلانه در مراقبت های بهداشتی است؟ من استدلال می کنم که عدالت ، در واقعیت ، همیشه تقریبی خواهد بود – و همین کافی است. اگر در تلاش های عدالت و برابری خود بیش از حد پیش بروید،  عدالت ، به نوعی توهم پذیر می شود.

اهمیت یادگیری از دیگران

قبل از هر پروژه مهمی در زمینه دیجیتال سازی ، گزارش آنچه شخص از دیگران آموخته است و انتظار می رود این “تأثیرات” داشته باشد ، باید اجباری باشد..

https://www.johanschlasberg.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *