نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:20 ق.ظ

دفاع از آزادی علمی و تحقیقات در اتحادیه اروپا

یان پالموسکی ، دبیرکل اتحادیه صنف.

به عنوان یک اصل بنیادین اتحادیه اروپا ، آزادی علمی باید توسط کمیسیون اروپا و همه نهادهای اتحادیه اروپا به شدت و قاطعانه محافظت شود. انجمن صنفی خواستار ایجاد یک نماینده ی اروپا برای دفاع و حمایت از آزادی علمی است.

در زمانی که یافته های علمی مورد مناقشه ، تحریف و تضعیف تأثیرگذاران ، سازمان ها و پلتفرمها ، در مقابل شواهد و واقعیت ها قرار می گیرند ، آزادی علمی امری بسیار حیاتی است. بر این اساس ،توانایی پیگیری و تحقیق مبتنی بر شواهد ، عاری از هرگونه تأثیر خارجی ، برای تحقیقات عالی و آموزش هدایت شده  ، ضروری است.

اتحادیه نگرانی خود را در مورد تهدیدهای آزادی آکادمیک همچنان ابراز می کند. اتحادیه اروپا باید در دفاع از آزادی علمی برای محافظت از محققان اروپایی در داخل و خارج از کشور فعال باشد. دیوان دادگستری اروپا نقشی اساسی در این زمینه دارد ، اما ما باید فراتر برویم. بنابراین ، انجمن صنفی خواستار ایجاد یک نماینده ی اروپا برای دفاع و حمایت از آزادی علمی است. نماینده دادستان تضمین می کند که بر اساس اعلامیه بن در مورد آزادی تحقیقات علمی ، به نقض آزادی آکادمیک سریع ، بی طرفانه و موثر پاسخ داده می شود.

اتحادیه بر حمایت خود از بیانیه بن و به ویژه تأکید بر حق محققان در تعریف آزادانه سوالات تحقیق تأکید می کند. ما از همه دولت های اروپا و کمیسیون می خواهیم اطمینان حاصل کنند که محققان و مربیان در پیگیری همه زمینه های تحقیق آزاد هستند. هر گونه تلاش دولت های ملی یا سیاستمداران برای غیرقانونی کردن ، تبعیض یا سواستفاده لفظی از هرگونه دروس ، رشته ها ، زمینه های تحقیق یا موسسات دانشگاهی باید مورد انتقاد و تحریم قرار گیرد.

برای دفاع از آزادی علمی ، تقویت استقلال نهاد دانشگاه ها بسیار مهم است. دانشگاه ها باید فضاهای ایمنی باشند که از تنوع علمی محافظت می کنند ، در حالی که مکان حیاتی برای بحث آزادهستند . اتحادیه صنف اصرار دارد که همه کسانی که درگیر بحث دانشگاهی هستند از فحاشی ، خشونت ، آزار و اذیت و انواع تبعیض محافظت شوند.

یان پالموفسکی ، دبیرکل اتحادیه صنف ، گفت: “آزادی علمی یک محقق یک امر تجملاتی نیست که به آن علاقه مند می شود. این امر برای کشف علمی ، نشاط و وسعت دانش و آموزش دانشجویان ما ضروری است. اتحادیه اروپا باید همه توان خود را برای حفظ آزادی آکادمیک انجام دهد: به عنوان یک اصل و یک عمل. “

sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *