نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:31 ب.ظ

مریخ نوردی کاری دشوار از نظر مهندسی موتورها

feature.jpeg

Adobe Stock.jpegسوزان دفری | 02 ژوئن 2021

پرواز به مریخ و پیمایش در محیط مریخی کار آسانی نیست. مأموریت های موفق فضایی متکی به  مولفه های بسیار زیادی وابسته هستند که بسیاری از وظایف مهم را انجام می دهند در حالی که به طور همزمان سخت ترین شرایط را تحمل می کنند. بیشترین اولویت را درایوها ، طراحی موتورهای آماده فضایی که یک فرآیند دقیق و پیچیده است را ، دارند. مهندسین باید برای حفظ پرواز ، نوسانات شدید دما را که همزمان با تغییرات شدید در شرایط جوی که وضعیت تیغه های روتور ، مولکول های هوا نسبت به جو زمین را کاهش می دهند ، آنهارا کاهش داده و محاسبه کنند.

ماکسون با بیش از 100 موتور در حال حاضر در مریخ و چندین دهه مأموریت موفق در تاریخچه خود ، تخصص گسترده ای در زمینه کاربردهای فضایی دارد و استاندارد صنعت را برای فرآیندهای تضمین کیفیت تعیین می کند. اخیراً ، ناسا هلیکوپتر Mars Ingenuity Mars را راه اندازی کرد ، که با موفقیت در 16 آوریل پرواز کرد و میزبان شش موتور DC  تخصصی از ماکسون بود.

برای طراحی این داستان ، اطلاعات Informa Markets – Engineering ، سازمان دهندگان اتوماسیون فناوری (ATX) ، طراحی و ساخت (D&M) ، Plastec ، و ناشر Design News ، برنامه های مهندسی مجازی را در یک کنفرانس و نمایشگاه دیجیتالی سه روزه که بهترین آموزش در کلاس را مستقیماً به جوامع طراحی ، مهندسی و تولید ارائه می دهد.

این رویداد مجازی که از 15 تا 17 ژوئن برگزار می شود ، فرصتی منحصر به فرد برای اجتماع تولید کنندگان پیشرفته جهانی فراهم می کند و دارای یک نمایشگاه دیجیتال است که بسیاری از شرکت های پیشرو در صنعت را به آینده تولید پایدار نشان می دهد. این کنفرانس بیش از 30 جلسه در طول سه روز خواهد داشت که به موضوعات مهم و روندهای تأثیرگذار بر مهندسان امروز می پردازد و اقدامات مهندسی طراحی پیچیده تر ، چاپ سه بعدی ، ساخت هوشمند ، بسته بندی ، پلاستیک و مواد ، تولید پایدار و توسعه شغلی را پوشش می دهد.

در این راستا رابین فیلیپس ، رئیس SpaceLab ماکسون به ووالاتی جواب داده است.

شما به عنوان رئیس SpaceLab در maxon ، به شدت درگیر پروژه هایی هستید که برای استفاده در فضا نیاز به تغییرات سنگینی دارند. آیا می توانید نقش خود را دنبال کنید و اینکه ماکسون چگونه نوآوری در اکتشافات فضایی را به همراه دارد.

رابون فیلیپس: نقش من استفاده از تجربیاتی است که طی سالهای گذشته از پروژه های قبلی جمع آوری کرده ام و مشاهدات کلی من درباره چگونگی پیشرفت صنعت فضایی ، تعریف انواع محصولاتی که ما به عنوان راه حل برای مشتریان خود ارائه می دهیم. این شامل توسعه موتورهای جدید و اصلاح شده موتور و گیربکس و همچنین فرایندهای لازم برای ساخت آنها است.

اخیراً ، ناسا یک سیستم درایو ماکسون به فضا ارسال کرده است. الزامات طراحی بدون شکست برای عملکرد مناسب موتورها در شرایط  سخت بالابر و سفر شش ماهه به فضا چیست؟

فیلیپس: الزامات را می توان به دو گروه تقسیم کرد: 1) سازگاری محیطی ، که شامل مواردی مانند مقاومت در برابر لرزش و ضربه برای پرتاب موشک است اما همچنین سازگاری با دامنه وسیع دمای ناشی از روزانه (شبانه روز) که دستیابی به آن دشوارتر است. 2) الزامات کیفی در کلیه فرایندهای تولید (چه برای تأمین کنندگان و چه برای ما) که برای دستیابی به حداکثر  اطمینان از ساخت صحیح موتور مورد نیاز است.

چالشهای اصلی مهندسین طراحی در این صنعت بسیار پیچیده و مأموریت پذیر مهم چیست و ماکسون برای غلبه بر آنها چه رویکردهایی را در پیش می گیرد؟

فیلیپس: یکی از بزرگترین چالش ها تغییر طرز فکر مهندسان طراحی این محصولات است. بیشتر اوقات ، آنها روی محصولات صنعتی کار می کنند که هدف آنها کیفیت بالا است اما به شدت بر راه حل های مقرون به صرفه تأکید می کنند ، زیرا ما دائماً تحت فشار هستیم که پایین ترین قیمت های ممکن فروش را داشته باشیم. برای برنامه های فضایی ، از آنجا که ما فقط یک تامین کننده جز هستیم ، هزینه محصول ما ثانویه است زیرا فقط کسری از هزینه کلی فضاپیما است. این بدان معنی است که مواردی مانند جرم و ابعاد و نیاز به قابلیت اطمینان مطلق بسیار مهمتر از هزینه هستند. این اغلب منجر به راه حل های کاملا متفاوت طراحی می شود.

برای راه حل فضایی ، ما نگران انبساط دیفرانسیل مواد مختلف و قابلیت اطمینان اتصال هستیم. این امر ما را به سمت طراحی یک تک قطعه سوق می دهد که به دلیل شکل پیچیده بسیار گرانتر است. جلب نظر مهندسان برای درک این تفاوت و تغییر بین دو ذهنیت بسته به اینکه در چه پروژه ای کار می کنند چالش است. ما به طور کلی با استفاده از همان مهندسان طراحی یا انجام بررسی های طراحی در جایی که یک مهندس با تجربه محصول فضایی درگیر آن است ، این مسئله را حل می کنیم.

شما سخنران اصلی سخنرانی در روزهای مهندسی مجازی آینده هستید که “موتورهای فضایی – به مریخ و فراتر از آن” را مخاطب قرار می دهید. چند آموزه ای که شرکت کنندگان می توانند از شما بگیرند چیست؟

فیلیپس: من مروری بر تاریخ اکتشاف مریخ خواهم داشت تا زمینه موتورها و مریخ نوردهایی که آنها می رانند قابل درک باشد. من در مورد برخی از موارد طراحی که با آنها روبرو هستیم توضیح خواهم داد تا توضیح دهیم که چرا نمی توانیم فقط از یک موتور صنعتی استاندارد استفاده کنیم ، سپس چگونگی استفاده از تجربه به دست آمده در برنامه های مریخ را برای تولید موتورهای کم هزینه “کاتالوگ فضایی” انواع برنامه های فضایی جدید را بررسی می کنم.

چه چیزی شما را در برقراری ارتباط با انجمن در رویداد مجازی آینده بیشتر هیجان زده می کند؟

فیلیپس: ما بعنوان مهندس ، همیشه بیشترین هیجان را در مورد کاربردهایی  محصولاتمان را ، نشان می دهیم. من همیشه تا حدی می گویم “زبان گونه” ، موتورها خسته کننده هستند: آنها فقط یک استوانه با شافت هستند که می چرخد ​​- برنامه هایی که کار را جالب می کنند. مطمئناً ، جزئیات داخلی برای کسانی که روی آنها کار می کنیم است .

https://www.designnews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *