نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 2:43 ب.ظ

تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری متمرکز بر تحول دیجیتال در ژاپن برای کل کشورها

رویترز مه 2021

– Nikkei  اعلام کرده که گروه سونی ، سوزوکی موتور و سایر شرکت های بزرگ ژاپنی قرار است صندوقی را متمرکز بر سرمایه گذاری در شرکت های جدیدی که در حال توسعه فناوری های مربوط به تحول دیجیتال و کربن زدایی هستند ، پشتیبانی کنند.

این شرکت ها در یک صندوق سرمایه گذاری اولیه که توسط شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر WiL در ماه ژوئن که با حداکثر 100 میلیارد ین (911 میلیون دلار) راه اندازی می شود ، شرکت می کنند.

تا پایان ماه مه ، 18 شرکت ژاپنی تصمیم به سرمایه گذاری در این صندوق گرفته بودند ، از جمله بانک میزو ، اوزاکا گاز ، تولید کننده شیرینی سازی Ezaki Glico و گروه اوراق بهادار دایوا.

صندوق سرمایه گذاری ، که انتظار می رود بزرگترین صندوق سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی باشد ، به شرکت های بزرگ این فرصت را می دهد تا با استارتاپ هایی که از فناوری های منحصر به فردی برخوردار هستند ، همکاری کنند. هدف آنها توسعه راه حل هایی برای چالش های تجاری و اجتماعی است ، از جمله تغییر سریع به سمت دیجیتال سازی در پی همه گیری بیماری کوید .

WiL ، که دارای دفاتری در ژاپن و ایالات متحده است ، مسئول یافتن اهداف سرمایه گذاری در ژاپن ، اروپا و ایالات متحده خواهد بود.طول عمر این صندوق 10 سال است. در سه تا پنج سال اول ، صندوق قصد دارد بین 100 تا 3 میلیارد ین برای هر شرکت در 50 تا 60 استارت آپ سرمایه گذاری کند.

این صندوق با هدف حمایت از ایجاد مشاغل جدید و سرعت بخشیدن به رشد استارت آپ ها از طریق همکاری و تقویت خریدهای شرکت های بزرگ ژاپنی انجام می شود.

یکی از زمینه هایی که این صندوق در اولویت قرار خواهد داد ، تحول دیجیتال است که نحوه کار مردم در واکنش به همه گیری را تغییر می دهد. این صندوق سرمایه گذاری زیادی در شرکتهای دارای فناوری دیجیتال مانند نرم افزار و ابزار تجزیه و تحلیل داده خواهد داشت که می تواند به ساده سازی فعالیت شرکتهای بزرگ کمک کند.

این صندوق همچنین در بخش محیط زیست متمرکز خواهد شد ، و به دنبال شرکت های خارجی است که در حال توسعه فن آوری های پیشرفته برای مقابله با مشکلات جهانی مانند کمبود آب ، تولید محصولات بدون پلاستیک ، انرژی های تجدید پذیر و کاهش ضایعات مواد غذایی هستند.

این صندوق از طریق سرمایه گذاری های خود ، استارت آپ ها را برای ورود به بازار ژاپن تشویق می کند تا رویکرد پایدارتر به محیط زیست را تحریک کند. این صندوق فرصتهای سرمایه گذاری را در “بخشهای بزرگ” بررسی می کند – که در آن فن آوریها و منابع انسانی خفته در شرکتهای بزرگ برای تأسیس شرکتهای جدید جذب می شوند.

سابقه WiL شامل تاسیس شرکت های نوپا در مناطقی مانند کلیدهای هوشمند و هوش مصنوعی با سونی و در صنعت مواد جدید با Osaka Gas است. صندوق سرمایه گذاری در حدود 10٪ از سرمایه خود را به کار خود اختصاص می دهد.

دیجیتال سازی و کربن زدایی در سال های اخیر به روندی جهانی تبدیل شده است. شرکت های بزرگ ژاپن ، اگرچه به دلیل تکنولوژی عالی خود شناخته شده اند ، اما اغلب به دلیل کمبود کارآفرینی موردسرزنش قرار می گیرند. این امر آنها را در زمینه تجاری سازی محصولات و خدمات جدید پشت سر رقبای خارج از کشور قرار داده است. شرکت کنندگان امیدوارند که از طریق مشارکت با کارآفرینان و سرمایه گذاران خطرپذیر با دانش فنی در این زمینه ، این وضعیت را تغییر دهند.

https://asia.nikkei.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *