نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:26 ق.ظ

مطالعه هزینه توسعه انرژی باد و چشم انداز های طبیعی

4 ژوئن 2021توسط دانشگاه آبردین

 این اولین بار است که داده ها در مقیاس ملی برای قضاوت در مورد تأثیر زیبایی محیط بر توسعه مزارع انرژی بادی ساحلی مورد استفاده قرار می گیرند. اعتبار: دامنه عمومی CC0

یک مطالعه نشان داده است که حذف توسعه مزارع انرژی بادی در مناطق دیدنی انگلیس منجر به کاهش 18 درصدی پتانسیل تولید برق تجدیدپذیر و 26 درصد هزینه بیشتر برای اپراتورها می شود.

این مطالعه به سرپرستی دانشگاه ابردین از وب سایتی استفاده کرده است که مردم تصاویر مناظر سراسر کشور را بر اساس ارزش تماشایی خود ارزیابی می کنند و بیش از یک میلیون رتبه بندی را با نتیجه برنامه های برنامه ریزی نیروگاه بادی در مناطقی که دارای مناظری با چشم اندازی زیبا هستند ، مقایسه می کنند.

این اولین بار است که داده ها در مقیاس ملی برای قضاوت در مورد تأثیر زیبایی محیط بر توسعه مزارع ساحلی مورد استفاده قرار می گیرند. دانشمندان بر این باورند که این به سیاست گذاران کمک می کند تا موضوع بین پذیرش عمومی و هزینه های توسعه مورد نیاز را به عنوان بخشی از انتقال انرژی مدیریت کنند.

داده ها از وب سایت Scenic یا Not گرفته شده است که توسط آزمایشگاه علوم داده در دانشکده بازرگانی وارویک مدیریت می شود.

این مطالعه که در مجله Nature Energy منتشر شده است ، با هدایت پروفسور راسل مک کنا ، از دانشکده مهندسی دانشگاه ابردین انجام شد و دانشگاههایی از دانمارک ، آلمان ، هلند و انگلیس را درگیر می کنند.

پروفسور مک کنا گفت: “پیش از این ، زیبایی محیط زیست به دلیل کمبود داده های مناسب ، برای تعیین مقدار در مقیاس بسیار چالش برانگیز بود. این مطالعه با استفاده از بیش از یک میلیون رتبه بندی بیش از 200000 عکس و تغذیه داده ها ، این فاصله را افزایش می دهد و به مدلی از تولید باد در خشکی تبدیل می شود.

“روش ما شامل استفاده از وب سایت Scenic یا Not برای تخمین بیشترین تأثیر چشم انداز در خشکی است.

“سپس ما با استفاده از ارزیابی منابع فن آوری های کم کربن برای تخمین هزینه های اتصال مزارع بادی جدید به شبکه ، رابطه بین نتایج برنامه ریزی کاربرد باد و ارزش نمای چشم انداز یک مکان خاص را تجزیه و تحلیل می کنیم.

“این امر به ما امکان می دهد تا تأثیر حذف منظره مناطق از نظر توسعه برای مزارع بادی را کمی کنیم. نتایج ما نشان می دهد که عدم اجازه نصب و راه اندازی نیروگاه های بادی در 10٪ مناطق دیدنی انگلیس منجر به 18٪ پتانسیل تولید کمتر و 8- 26 درصد هزینه بیشتر برای اپراتورها ، که در نهایت می تواند منجر به افزایش قیمت برای مصرف کنندگان شود. “

پروفسور مک کنا ، که پادکستی را ضبط کرده است که یافته های وی را بیشتر توضیح می دهد ، افزود که این مطالعه یک منبع ارزشمند برای سیاست گذاران برای تهیه برنامه های ملی برای تولید انرژی های تجدید پذیر در آینده فراهم می کند.

وی گفت: “این تحقیق به سیاستگذاران کمک می کند تا معامله بین بهینه سازی هزینه و پذیرش عمومی برای باد در ساحل را مدیریت کنند.”

“برای دستیابی به انتقال انرژی ، در همه سطوح سازش لازم است. برای رفع موثر این سازش ها ، سیاست باید سرمایه گذاری در انرژی بادی در خشکی را تشویق کند که هم هزینه و هم منظره را به عنوان معیارهای کیفیت در نظر می گیرند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *