نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:23 ق.ظ

استراتژی رشد ژاپن :دیجیتالی شدن و جامعه ای سبزتر از طریق نوآوری

دانیل لوسینک

عابران پیاده که ماسک محافظ دارند ، به دنبال شیوع بیماری ویروس کرونا ، در ساعت مسافرت در یک منطقه تجاری در توکیو ، ژاپن ، 7 ژانویه 2021. REUTERS / کیم کیونگ-هون

رئوس مطالب استراتژی رشد اقتصادی امسال  نشان داد ، دولت ژاپن خواستار افزایش رشد اقتصادی کشور از طریق نوآوری است که امیدوار است منجر به افزایش دستمزدهای واقعی و نرخ مشارکت نیروی کار شود.

در پیش نویس این طرح ، دولت خواستار تحریک نوآوری در حوزه هایی مانند تحول دیجیتال ، جامعه ای سبزتر و احیای مجدد کسب و کار های تحت تأثیر همه گیر ویروس کرونا ، مانند رستوران ها و هتل ها شده است.

شورای استراتژی رشد ، شامل افرادی از هیئت دولت و بخش خصوصی ، در جلسه ای در دفتر نخست وزیر طرح کلی را که بخشی از سیاست اقتصادی دولت را تشکیل می دهد ، ارائه داد.

این طرح نشان می دهد که دولت تلاش خواهد کرد زنجیره تأمین تولید خودرو با موضوع کاهش کربن سازگارتر باشد و قصد دارد مقررات مربوط به فناوری دیجیتال مانند استفاده از هوش مصنوعی در بازرسی های خودرو و فروش محصولات مالی را بررسی کند.

در این طرح آمده است که دولت روشهای تأمین بودجه تولید کالاها و فناوری هایی را که برای زنجیره های تأمین میان مدت تا بلند مدت مهم هستند ، در نظر می گیرد.

همچنین موضوع حمایت از تحقیقات در زمینه طراحی و ساخت نیمه هادی های با تکنولوژی بالا را مطرح کرد.

در این بخش آمده است که سهم فروش شرکت های ژاپنی در بازار نیمه هادی جهانی از سال 2019 به 10 درصد کاهش یافته است ، در حالی که تقریباً دو سوم تقاضای داخلی نیمه هادی ها از خارج از کشور بود.

یک مقام دولتی گفت که دولت امیدوار است كه پس از مشورت درباره این طرح توسط سیاستمداران حزب حاكم ، نسخه نهایی استراتژی رشد امسال را از طریق تصمیم هیئت دولت تصویب كند.

سایر مواردی که طرح اصلی خواستار آنها بود ، در نظر گرفتن معرفی سیاست هایی بود که به کارگران اجازه می دهد به جای تعطیلات آخر هفته دو روزه ، سه روز مرخصی بگیرند و اینکه آیا به شرکت ها اجازه می دهد از طریق شرکت های خرید هدف ویژه (SPAC) در بورس ها ثبت نام کنند.

سومین اقتصاد بزرگ جهان برای غلبه بر تأثیر همه گیری تلاش کرده است و در سه ماهه اول دوباره به حالت قرنطینه افتاده است زیرا تجدید عفونت های ویروس کرونا باعث افزایش مخارج مصرف کننده و تجارت شده است.

به گفته برخی تحلیلگران ، قرنطینه شدید و افزایش محدودیت های وضعیت اضطراری در توکیو و سایر مناطق مهم ، خطر کوچک شدن اقتصاد در سه ماهه فعلی و بازگشت دوباره به رکود را افزایش داده است.

https://www.reuters.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *