نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:52 ق.ظ

فناوری جدید بلاکچین و استفاده از برق تجدیدپذیر مازاد

surplus renewable electricity

© iStock / kasezo20 ژانویه 2021

یک تیم تحقیقاتی مستقر در توکیو با همکاری شرکت میتسوبیشی الکتریک برای توسعه یک فناوری جدید بلاکچین کارکرده و بنحوی ساخته شده است که می تواند در عملیات تجارت همتا به همتا (P2P) برق مصرفی تجدید پذیر را بهینه سازی کند.

فناوری اصلی بلاکچین با ایجاد محیط های کسب و کار که انعطاف پذیرانه به نیازهای کسب و کار مشترک پاسخ می دهند ، به ویژه برای به حداکثر رساندن مقدار مازاد برق موجود در بازار در هر زمان خاص ، به استفاده موثرتر از انرژی مازاد تجدیدپذیر کمک می کند.

فناوری های کلی بلاک چین برای تعیین خالق یک بلاک جدید ، برای ثبت اطلاعات معاملات ، اغلب به تعداد بسیاری از رایانه های با کارایی بالا برای انجام محاسبات گسترده احتیاج دارند. برای ثبت کردن سفارشات خرید و فروش ، می توان از روشی متعارف برای مطابقت با شرایط و پردازش معاملات استفاده کرد ، اما این موارد مطابقت را بهینه نمی کند.

میتسوبیشی الکتریک و توکیو تک فناوری بهینه سازی بلاکچین را برای بهینه سازی تجارت انرژی P2P توسعه داده اند. الگوریتم بهینه سازی توزیع شده که به تازگی ابداع شده است ، رایانه های مشتری را قادر می سازد تا اهداف و داده های کسب و کار را به اشتراک بگذارند و سپس با استفاده از حداقل محاسبات ، سفارشات خرید و فروش را  مطابقت دهند. همچنین ، روش استخراج جدید در یک سرور محاسبات کوچک قابل اجرا است.

هدف کسب و کار مشترک بین مصرف کنندگان را می توان برای رفع نیازهای خاص تغییر داد. به عنوان مثال ، اگر هدف به حداکثر رساندن میزان مازاد برق موجود در بازار باشد ، بهترین پیشنهاد قیمت را می توان با توجه به این هدف مشترک جستجو کرد. اگر مازاد وجود داشته باشد ، قیمت معاملات طبق اصول بازار کاهش می یابد و به همین دلیل تقاضا برای شارژ مجدد وسایل نقلیه برقی به دلیل ارزان تر شدن قیمت افزایش می یابد. در نتیجه ، بدون نیاز به پاسخگویی شرکت های برق خرده فروشی به نوسانات بازار ، مصرف برق مازاد به حداکثر می رسد.

اگر اولویت سود تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد ، می توان هدف مشترکی را تنظیم کرد تا سود کل ، یا میزان افزایش کمترین سود را از بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ارتقا دهد. با اجازه دادن به هدف مشترک برای تنظیم ، سیستم تجارت P2P انعطاف پذیر را امکان پذیر می کند.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *