نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 11:06 ب.ظ

وقتی نام یک فیلم در تحلیل های مدیریت وارد می شود.

این متن را بخاطر موضوعش و هم بخاطر یک اثر سینمایی که دوران جوانی مان را با موسیقی بسیار استثنایی آن می‌گذراندیم و از قضا این روز ها نیز در شبکه های اجتماعی اجراهای گوناگونی از آن می شنویم انتخاب و به شما تقدیم می کنیم.

خوب ، بد و زشت تحول دیجیتال

14 ژوئن 2019 Nick Lowe ،VP EMEA، در Tufin

نوسازی شبکه ای به این معنی است که تغییرات در سراسر کسب و کارها اتفاق می افتد. کسب و کار ها با نوآوری های فن آوری مانند پلتفرم های ابری عمومی، خصوصی و ترکیبی، موج های تغییر را تحریک می کند.

این فن آوری ها باعث می شوند که کسب و کارها از هر زمان دیگری پویاتر باشند، به آن‌ها کمک می‌کند تا به بازار پاسخ دهند، خدمات جدیدی ایجاد کنند و هم از طریق انعطاف پذیری و هم چابکی ، نحوه خدمات دهی به مشتریان را تغییر دهند.

به همین ترتیب، کسب و کارها  مشتاق شروع سفر هستند. با این حال، یکی از ملاحظاتی که سازمان‌ها از آن چشم پوشی می‌کنند این است که چه کسی مسئول مدیریت تنظیمات امنیتی برای این فناوری ها و پلتفرمهای جدید است. آیا فقط با تیم های امنیتی است؟ چه تیم های دیگری ، در صورت وجود ، باید درگیر شوند؟ تیم های Infosec که زیرساخت های شبکه prem-prem را دارند ممکن است مسئولیت های مشابه ابر و ریز سرویس ها را نداشته باشند. و این چگونه تأثیر بالقوه ای بر خطرات دارد؟

محتوای شرکای ما

بر اساس یک گزارش ، انتظار می رود بازار جهانی تحول دیجیتال یک زمینه اصلی برای سرمایه گذاری سازمان های سراسر جهان باشد ، با پیش بینی هزینه ها از 6.7 میلیارد دلار در سال 2017 به 417 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش یابد.

بنابراین با وجود بسیاری از سازمانها که مایل به تغییر هستند ، تحولات چه مزایایی دارد؟ چالش ها چیست؟ چگونه می توانید آن را بهبود بخشید؟ در اینجا زمینه های کلیدی وجود دارد که کسب و کارها باید از آنها آگاه باشند.

خوب

تلاش های تحول دیجیتال برای کسب و کارها بسیار ارزشمند است ، به همین دلیل است که “تغییر شکل” در چند سال گذشته به یکی از کلمات کلیدی مهم در تجارت تبدیل شده است.

صنعت مهم نیست ، این مزایای نوآوری و کارآیی ارائه شده است که تمرکز خود را در مرکز کسب و کار ها قرار می دهد. تحول دیجیتال برای اطمینان از رقابتی ماندن سازمان ضروری است. بیایید در نظر بگیریم که بانکی در تلاش است تا حضور آنلاین خود را بدون اتخاذ ابر عمومی در مقابل دیگری که اولین نسل ابر است ، حفظ کند. کسب و کار ها  برای اینکه بتوانند در بازار امروز مطرح باشند ، باید از فن آوری های مدرن استفاده کنند.

و این فقط نوک کوه یخ است. نوآوری های جدید شامل استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در فرایندهای تجاری است که به شرکت ها کمک می کند تا کارآیی بیشتری داشته و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشند. این روش های جدید کاری در حال جمع آوری حرکت هستند و فرصت های بزرگی را برای رهبران تجاری فراهم می کنند زیرا آنها می توانند برای دستیابی به نتایج بهتر فرآیندهای خود را دوباره تعریف کنند.

واضح است که مکانهای زیادی برای کسب و کار وجود دارد که باید مشتاق آنها شود ، اما در مورد طرف دیگر بحث تحول چطور؟

بد

یکی دیگر از جنبه های اصلی تحول که کسب و کار ها  باید به آن توجه کنند ، ماهیت ناهمگن شبکه های مدرن است. امروزه کسب و کار ها  – به ویژه شرکت های بزرگ – به احتمال زیاد با استفاده از دیوارهای امنیتی ، روترها و سوئیچ های فروشندگان متعدد همراه با ترکیبی از پلتفرم های ابری و خدمات به کار می روند.

بنابراین جای تعجب نیست که پیچیدگی به عنوان بزرگترین چالش شبکه ای و امنیتی پیش روی تیم های IT قرار گرفته است.

و این روند به زودی از بین نمی رود. در حالی که سازمانها برای پشتیبانی از برنامه های خود برای تحول دیجیتال از جدیدترین و بزرگترین فناوریها استفاده می کنند ، حفظ وضعیت شبکه حتی یک چالش قویتر می شود. در عین حال ، مدیریت این راه حل ها و خدمات به طور فزاینده ای دشوارتر می شود و باعث می شود تجارت در معرض نقض امنیت و شکست  قرار گیرد.

به همین ترتیب ، ممکن است در نهایت چابکی و انعطاف پذیری کسب و کار بیش از هر زمان دیگری باشد ، اما اگر امنیت نادیده گرفته شود ، این خیلی مهم نخواهد بود. چابکی ممکن است هزینه داشته باشد و این قیمتی نیست که ارزش پرداخت آن را داشته باشد.سازمان ها مجبور به مصالحه نیستند ، اما بسیاری دقیقاً این کار را می کنند و رهبران آنها احساس نمی کنند که گزینه انتخابی زیادی دارند.

زشت

سومین جنبه اصلی تحول این واقعیت است که تیم های مختلف قسمت های مختلف زیرساخت را اداره می کنند و اولویت های مختلفی دارند. به عنوان مثال ، تیم برنامه ها ممکن است مسئول مدیریت زیرساخت های ابری مستقل از تیم های امنیتی IT باشند. خطر این است که تیم های مستقل ممکن است ناخواسته ارتباطات رو به عموم را باز کنند. این یک امکان حمله جدید است که اگر تیم امنیتی نتواند سیاست امنیتی را در همه پلتفرم ها کنترل کند ، از آن اطلاع ندارد. این تکه تکه شدن بین بخش ها می تواند شبکه – و تجارت – را در معرض خطر قرار دهد.

بسیاری از تیم های برنامه هنوز فکر می کنند که تمرکز بیش از حد بر روی امنیت باعث می شود سرعت کار کاهش یابد و در نهایت به توانایی آنها در حفظ برتری رقابت آسیب برساند. این می تواند منجر به خسارت احتمالی تجارت شود.بنابراین ، با توجه به بد و زشت بودن تحول دیجیتال ، کسب و کار ها  چه کاری می توانند انجام دهند تا اطمینان حاصل کنند که به تعادل درستی بین چابکی و امنیت دست پیدا می کنند؟

تحول درجه یک

برای ایجاد تعادل بین چابکی و امنیت و حل معمای پیچیدگی شبکه های مدرن شرکتی ، اتوماسیون موثرترین راه حل است. یک راه حل اصلی برای اتوماسیون تغییرات سیاست های امنیتی در زیرساخت های قدیمی و مدرن ، چابکی ، امنیت و دید مطلوب را فراهم می کند.

ایجاد اتوماسیون سیاست های امنیتی شبکه در پروژه های تحول دیجیتال می تواند اطمینان حاصل کند که امنیت بدون تأثیر منفی بر چابکی حفظ می شود و در هنگام نوآوری بهترین کسب و کار را از هر دو جهان به دست می آورد.

این همچنین بدان معنی است که تیم های فناوری اطلاعات قادر به مقابله با مقیاس تغییر که به یک قاعده جدید تبدیل شده است ، می شوند ، در عین حال دید کامل در مورد آنچه در سراسر شبکه اتفاق می افتد را برای آنها فراهم می کنند.

در نهایت ، اتوماسیون مبتنی بر سیاست مرکزی سردردهای ایجاد شده توسط «بد» و «زشت» تحول دیجیتال را برطرف می کند و تجارت را آزاد می گذارد تا به حداکثر رساندن «خوب» و درک مزایای بالقوه ارائه شده بپردازند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *