نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 8:13 ق.ظ

اولویت ذهنی در دنیای سریعا متغیر

اگر شما یک مدیر و یا کارشناس و یک متخصص در هر زمینه ای هستید و اگر در دفتر کارتان نشسته اید و یا اگر در خودرو خود به منزل و یا رفتن به جلسه ای رانندگی می کنید و یا شاید در کنار دریا درحال استراحت هستید، برای یک ثانیه از امور جاری تان خارج و به این فکر کنید که در اطرافتان چه چیزهایی می گذرد که شما به آنها توجه ندارید.

اگر در زمره مشاغل فوق هستید حتما درک کرده اید که کسب و کار دیگر روال عادی قبل را ندارد.

هر روز از طریق رادیو و یا فرزند دانشگاهی خود و یا رسانه های اجتماعی با یک سری موضوعات مواجه می‌شوید که همین دهسال قبل شاید سالی یکبار برایتان مهم بود.

اما حالا حداقل هر روز یکبار موضوعی جدید در فناوری و کسب و کارتان شما را بخود جذب می نماید. یکی از این موضوعات ظهور فناوری هایی است که انقلاب چهارم صنعتی و تحول دیجیتال نام گرفته است.

در این راستا اگر مطالعات دقیق و جدی خود را شروع نکنید و با آن سازگار نشوید سونامی آن در آینده شما را دچار سختی هایی خواهد نمود و یا شاید کل کسب و کار و یا شغلتان را از شما خواهد گرفت.

یک نکته را توجه کنید. موسسه گارتنر از مشاوران بزرگ جهانی در مقاله ای در باره آینده در سال ۲۰۳۵ می‌نویسد که درآن زمان پیشرفته ترین عکسهای امروزی در مقابل پیشرفتهای پرینتر های سه بعدی چیزی شبیه به یک طرح با مداد روی یک تکه کاغذ بنظر می آید.

برخی از پیش بینی‌های کوتاه مدت در باره تحول دیجیتال حکایت از رشد نمایی آن دارن که یک مورد آن را در زیر برایتان نقل می کنیم.

فراست و سالیوان در یک پژوهش  از 1،636 تصمیم گیرنده فناوری اطلاعات در سراسر جهان برای گزارش خود نظرسنجی کردند. این چیزی است که آموخته اند:

•      بخش های خرده فروشی (44٪) و حمل و نقل (43٪) در تحول دیجیتالی خود از دیگر بخش‌ها پیشی می گیرند.

•      بیش از دو سوم شرکت ها پیش بینی می کنند که بخش های فروش و بازاریابی بیشترین تأثیر را در تلاش های تحول دیجیتال شرکت هایشان بگذارند.

•      افزایش تجربه مشتری ، حضور دیجیتالی و فروش و اثربخشی بازاریابی سه عامل اصلی سرمایه گذاری فناوری ارتباطات و اطلاعات طی دو سال آینده است.

•      بهبود کارایی عملیاتی اولویت اصلی در آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین است ، در حالی که ارتقا تجربه و رضایت مشتری مهمترین هدف شرکت های آمریکای شمالی و اروپا برای سال 2020 است.

•      طبق گفته 41٪ شرکت ها ، بدافزار بزرگترین تهدید امنیتی است و به دنبال آن پیکربندی غلط امنیتی و هک می شود. بدافزار در هر دو پلتفرم تلفن های هوشمند و دسک تاپ رایج است ، هر نرم افزاری است که با هدف آسیب رساندن به دستگاه ها ، سرقت داده ها و به طور کلی ایجاد یک خرابکاری نوشته شده است.

•      اینترنت اشیا توسط 65٪ شرکتها در حال استفاده است ، تقریباً 42٪ از سازمانها از طریق ارائه دهنده خدمات شخص ثالث اینترنت اشیا را توسعه می دهند. دولت ها توسعه دهنده داخلی IoT  هستند.

•      فناوری اطلاعات و ارتباطات ، امور مالی، بانکی و بیمه برترین صنایعی هستند که از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

•      هزینه یکپارچه سازی همچنان یک عامل شکست بزرگ برای پذیرش فناوری های جدید دیجیتالی است.

حالا اگر به خانه یا جلسه و یا هر جایی رسیدید یک یادداشت کوچک در ذهنتان بگذارید. این یکی از اولویتهای کاری شماست.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *