نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 9:58 ق.ظ

زیست بوم فناوری قم هفت برابر توسعه یافت

۲۹-۲-۱۴۰۰- دبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید حسین اخوان علوی رییس پارک علم و فناوری قم گفت: زیست بوم نوآوری و فناوری استان قم در سال ۹۱ با سه بازیگر شامل پارک علم و فناوری استان، مرکز رشد علوم انسانی و اسلامی و مرکز رشد دانشگاه قم فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه ظرفیت زیست بوم نوآوری و فناوری این استان در حال شکوفایی است عنوان کرد: هم اکنون این زیست بوم با مشارکت ۲۱ نهاد و بازیگر اصلی در حال رسیدن به بلوغ خود است.

اخوان علوی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان، بنیاد نخبگان، صندوق پژوهش و فناوری کریمه و همچنین هفت مرکز رشد، پنج شتابدهنده و ۶ مرکز نوآوری از جمله بازیگران اصلی زیست بوم نوآوری و فناوری قم هستند.

رییس پارک علم و فناوری قم با اشاره به آخرین روند احداث کارخانه نوآوری استان گفت: امیدواریم امسال با بهره برداری از کارخانه نوآوری استان که هم اکنون با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیریت پارک علم و فناوری و مشارکت دانشگاه ادیان و مذاهب در حال ساخت است، این زیست‌بوم تکمیل شود.

اخوان علوی با بیان اینکه زیست بوم فناوری استان به عنوان یک زیست بوم زنده و پویا می‌تواند گره گشای مشکلات استان و کشور باشد، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان و بازیگران فعال در زیست بوم فناوری استان دارای ظرفیت‌های کم نظیری هستند که توان پاسخ به نیاز‌های استان در حوزه‌های مختلف را دارند.

رییس پارک علم و فناوری قم با اشاره به ظرفیت‌های زیست بوم فناوری استان ادامه داد: وجود ۲۰۰ واحد فناور، ۹۷ شرکت دانش بنیان و حضور فعال دانشگاه‌های استان از جمله ظرفیت‌های فناوری قم است.

او گفت: هم اکنون قم با ۹۷ شرکت از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در رتبه هشتم قرار دارد ضمن اینکه تعداد شرکت‌های دانش بنیان عضو این پارک به ۳۷شرکت افزایش یافته‌است.

بر این اساس پارک علم و فناوری استان قم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان قم، ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ توسط وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *