نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:18 ب.ظ

دعوای استرالیایی بر سر هوش مصنوعی بومی

جیمز رایلی 7 مه 2021

اد هسیچ، وزیر صنعت سایه می‌گوید كه لابور سال‌هاست كه گفته‌است استرالیا به یك‌رویكرد ملی برای ایجاد توانایی در هوش مصنوعی احتیاج دارد، كه این‌امر با سرمایه‌گذاری جدی پشتیبانی می‌شود.

اما او می‌گوید دولت با توانایی توسعه این صنعت بصورت بومی را نداشته و نخست وزیر را به دلیل سیاست‌های صنعتی متمرکز بر تامین فن آوری از خارج از کشور، به جای ایجاد فن آوری و حمایت از صنعت در داخل، این موضوع را نادیده گرفته‌است.

اما دولت استرالیا اخیرا از استراتژی اقتصاد دیجیتال به ارزش 1.2 میلیارد دلار به عنوان پیش بودجه رونمایی کرد. این استراتژی گستره وسیعی از ابتکارات تامین مالی است، از برنامه‌های تجاری در دولت مانند توسعه مجدد myGov و هویت دیجیتال‌، تا ایجاد یک‌مرکز ملی AI درCSIRO ، پشتیبانی‌شده توسط شبکه‌ای از مراکز هوش مصنوعی و دیجیتال تشکیل شده است.

آقای حسیچ به InnovationAus گفت: «اعلام نخست وزیر بیشتر شکل جنجالی بودن شرکت‌های فناوری چند ملیتی بود و می‌گفت که کسب و کارهای استرالیایی با استفاده از برنامه‎‌هایی مانندUberEats یا Deliveroo نحوه عملکرد خود را به صورت دیجیتالی تغییر داده‌اند.»

وی با بیان اینکه «اسکات موریسون» را به عنوان «رئیس تشویق» فروشگاه‌ برنامه‌های کاربردی معرفی می‌کند و می‌گوید: «آیا ما نمی‌توانیم نخست وزیری داشته باشیم که انرژی بیشتری نسبت به پرورش فناوری و نوآوری به رهبری استرالیا در مورد برنامه‌های بین‌المللی داشته باشد.

اسکات موریسون قبلاً گفته است که او می‌خواهد استرالیا در استفاده از فن‌آوری از خارج از کشور بهترین باشد، ما باید ظرفیت بالقوه استرالیا را برای ایجاد و نوآوری در این‌فضاها تشخیص‌دهیم.

ما باید این [فناوری] را در این‌جا توسعه دهیم. ما افراد باهوشی در این‌کشور داریم که کارهای بزرگی در اینجا انجام می‌دهند که باید از آن‌ها تجلیل شود و مهم‌تر از همه مورد حمایت قرار گیرند.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *