نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 8:24 ق.ظ

در این بیمارستان جدید و زیبا، پزشکان و کارکنان طراح بودند.

عکس: ایوان بان / با مجوز از بنیاد یوزف و آنی آلبرز و لو کورسا

بیمارستان Tambacounda در شرق سنگال، یک مرکز اورژانس عمومی است. این بیمارستان با خدمت به یک‌منطقه روستایی که چندین کشور در آفریقای غربی را دربرمی گیرد، سالانه 20،000 بیمار را می‌بیند. اما با کمبود بودجه و منابع بیش از حد گسترده،  برای ساختمان‌های بیمارستان تلاش بسیاری شد تا با این تقاضا مطابقت داشته باشند.

برای کمک به بهبود شرایط در آن‌جا، بنیاد یوزف و آنی آلبرز با محوریت طراحی  و ساخت یک‌ساختمان جدید بیمارستان زایمان و اطفال را تأمین منابع کردند. بنای آجری که توسط معمار مستقر در بازل، مانوئل هرتز طراحی شده‌،  , فقط با هزینه 2 میلیون دلار پیمانکاران محلی آن را ساخته‌اند.  این یک ارتقاء قابل توجه است.

نیکلاس فاکس وبر، مدیر اجرایی بنیاد یوزف و آنی آلبرز، درمورد شرایط بیمارستان قبل از ساختمان جدید می‌گوید: «آن‌ها به جای دستگاه انکوباتور، از یک سینی یخچال دور انداخته شده با لامپ‌های معمولی در بالای آن استفاده می‌کردند. یک روز به ناگهان فکر کردم، نیازی‌نیست که مردم اینگونه زندگی‌کنند. آیا ما نمی‌توانیم بهتر عمل کنیم؟»

او نزدیک به 20 سال بود که به سنگال سفر کرده بود و یک‌سازمان خواهر متمرکز در سنگال به بنیاد یوزف و آنی آلبرز با نام Le Korsa ایجاد کرده‌بود تا با کمک‌های مالی و دارویی به پزشکان محلی در منطقه کمک‌کند. هنگامی که حدود چهار سال پیش از بیمارستان بازدید می‌کرد، تصمیم‌گرفت که Le Korsa بتواند کارهای بیشتری برای کمک به آن‌ها انجام‌دهد. بنابراین بنیاد یک‌مسابقه طراحی را برای یک ساختمان جدید زنان و زایمان و کودکان راه اندازی کرد.

یکی از طراحانی که برای شرکت دعوت شد مانوئل هرتس بود که سال‌ها در آفریقا کار کرده‌بود. هرتز به جای پیشنهاد طرح، فرایند طراحی را پیشنهاد داد. او و وبر به Tambacounda سفر کردند تا هرتس بتواند مستقیماً با پزشکان، کادر پزشکی، بیماران و مقامات محلی صحبت کند. پس از چند هفته تحقیق به استودیوی خود بازگشت. چند ماه بعد، وی برای ارائه برنامه‌های خود به بیمارستان بازگشت و فرمان‌دار محلی جلسه‌ای را برای بررسی طرح هرتس با کل کارمندان برگزار کرد.

هرتس می‌گوید: «او از همه افراد در اتاق خواست كه نظر خود را درباره پیشنهاد طرح كنند، و او حدود دو ساعت به حرف هر پرستار، هر پزشك و هر سرایدار گوش می‌داد. برخی از نظرات آن‌ها بسیار دقیق و واضح بود، مانند درب را به اینجا منتقل کنید، و این فضا به اندازه کافی بزرگ نیست و ما باید نظم اتاق‌ها و موارد دیگر را تغییر دهیم.» با این بازخورد، هرتز طرح را اصلاح کرد و فرماندار پروژه را تأیید کرد.

این ساختمان با آجرهایی به شکل U ساخته شده‌است که در محل و با استفاده از طرح ویژه‌ای توسط Herz ساخته شده‌است. از آن‌ها در نمای ساختمان به عنوان صفحه سوراخ‌دار استفاده می‌شود، امکان تهویه متقابل در داخل و در عین حال محافظت از اتاق‌های بیمارستان در برابر باران و آفتاب فراهم می‌شود. برای آزمایش طرح، هرتس با یک‌پزشک محلی و پیمان‌کار عمومی کار کرد تا نمونه اولیه آن را بسازد.

https://www.fastcompany.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *