نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 12:31 ق.ظ

پروژه تحقیقاتی توسعه فرآیندهای جدید و پایدار ساخت موتورهای برقی در اروپا

 06-مه-2021

   کنسرسیومی صنعتی متشکل از فورد ، تیسن ، دانشگاه RWTH آخن و انگیرو ، یک پروژه تحقیقاتی را برای توسعه فرآیندهای تولید انعطاف پذیر و پایدار برای موتورهای الکترونیکی نسل آینده آغاز می کند.    به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی 5.3 میلیون یورویی با بودجه عمومی ، شرکا یک سلول آزمایش تحقیقاتی در کارخانه Ford’s Cologne-Niehl در آلمان ایجاد می کنند.

    نقش فورد شامل توسعه روشهای جدید مبتنی بر لیزر به عنوان بخشی از مجامع مرتبط با موتور الکترونیکی و تحقیق در مورد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کنترل فرآیند خواهد بود.

هدف از این پروژه تحقیقاتی ، به نام HaPiPro2 ، توسعه محصولات آینده و فرآیندهای جدید است که پایه و اساس کار تولید کنندگان مختلف اروپایی را برای ایفای نقش جهانی پیشگام در تولید انبوه قطعات خودروهای الکتریکی تشکیل می دهد.

این کنسرسیوم شامل فورد ، مهندسی سیستم تیسن کروپ ، بخشهای چاپ سه بعدی و مهندسی محصول RWTH دانشگاه آخن و کارشناسان موتور الکتریکی ، Engiro است. در طول این پروژه 36 ماهه با بودجه عمومی ، شرکت ها با هم همکاری خواهند کرد تا روش های جدید تولید انعطاف پذیر ، مقیاس پذیر و کارآمد را که می تواند برای اجزای موتورهای الکترونیکی آینده در فرایند یک خط تولید واحد استفاده شود ، توسعه دهند.

گونار هرمان ، مدیر اجرایی فورد آلمان ، گفت: “فورد متعهد است كه به صنعت در زمینه تانین نیروی محرکه برقی به آینده خودرو كمك كند.” “ما افتخار میزبانی و کمک به این مرکز تحقیقاتی برجسته را داریم که یک بستر مهندسی پیشرفته و منحصر به فرد برای همه شرکت ها برای تحقیق و ارزیابی آینده فرایندهای تولید موتور الکتریکی خواهد بود.”

مرکز جدید تحقیقات مشترک موتور الکترونیکی در کارخانه Ford’s Cologne-Niehl ، در آلمان واقع خواهد شد.

نام این طرح ، HaPiPro2 ، به فناوری ای اطلاق می شود که در سیم پیچ سیم های داخل مجموعه های موتور الکترونیکی استفاده می شود. فناوری Hairpin یکی از حوزه های اصلی نوآوری در سیستم های محرکه الکتریکی است و تحقیقات HaPiPro2 نحوه بهره برداری از توان آن را برای امکان تولید انواع مختلف موتورهای الکترونیکی در یک خط تولید واحد بررسی خواهد کرد.

فورد علاوه بر میزبانی از مرکز تحقیقاتی در سایت خود و بهره برداری از سیستم ها ، توسعه روش های جدید مبتنی بر لیزر برای پیوستن به فناوری فوق و تحقیق در مورد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای کنترل فرآیند را هدایت می کند.

مشارکت های سایر شرکای کنسرسیوم شامل بخش تولید مواد افزودنی دیجیتال از دانشگاه RWTH آخن است که تخصص چاپ سه بعدی خود را برای توسعه ابزارهای خط تولید و کشف فرصت های بیشتر برای تولید مواد افزودنی در فرایند تولید ایجاد می کند.

اطمینان از پایداری ، همچنین یک تحویل اساسی برای کنسرسیوم خواهد بود ، تا با یک رویکرد حلقه بسته که اطمینان حاصل کند که نگهداری ، استفاده مجدد اجزای موتور الکترونیکی در کنار تولید اولیه در نظر گرفته خواهد شد.

پروفسور آچیم کامپکر ، مهندسی تولید اجزای محرک الکترونیکی (PEM) ، RWTH گفت: “هدف اصلی پروژه HaPiPro2 چیزی بیش از طراحی یک موتور الکترونیکی کارآمد  است ، اما ایجاد انعطاف پذیری در تنوع آن در هنگام تولید است.  دانشگاه RWTH آخن به تخصص خود در تحقیقات کاربردی در زنجیره کلی فرآیند فناوری ، و همچنین تجزیه و تحلیل روابط علت و معلولی و آزمایش روش های دیجیتالی در برنامه ریزی تولید کمک خواهد کرد.”

ادامه تحول در کسب و کار فورد در اروپا با تعهد این شرکت به آینده کاملاً الکتریکی است ، جایی که برنامه هایی را برای پیاده سازی در مناطقی که  شرکت دارای  نقاط قوت است ، تنظیم کرده است.

در ماه فوریه ، فورد متعهد شد كه تا سال 2024 در کل وسایل نقلیه تجاری خود در اروپا آلایندگی صفر را انجام خواهد داد آنها بصورت تمام الكتریكی یا پلاگین هیبریدی خواهد بود و پیش بینی می شود تا سال 2030 دو سوم فروش خودروهای تجاری تمام الكتریكی یا پلاگین هیبریدی باشد. تا اواسط سال 2026 ، 100 درصد از وسایل نقلیه مسافرتی این شرکت نیز دارای آلایندگی صفر خواهد بود .

https://media.ford.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *