نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 10:54 ب.ظ

همگرایی فن آوری های دیجیتال و پایداری چیست؟

5 مه 2021

با تمام تغییراتی که در طی همه گیری ویروس کرونا در حال انجام آن هستیم ، نمی توانید در مورد اینکه آینده چگونه خواهد بود سوال کرده و جواب قاطعی به آن بدهید . به عنوان یک محقق ، فرد احساس می کند که اتفاقی می افتد و همه چیز تغییر شکل می یابد ، اما چگونه؟ من در این زمینه کنجکاو شدم – دقیقاً چه اتفاقی می افتد و چه اتفاقی می افتد؟

از این منظر بود که من درگیر تحقیقاتی برای جدیدترین رهبران این تفکر در اروپا شدم. تجزیه و تحلیل ما شامل یک مطالعه جهانی و چند بعدی روی بیش از 4050 شرکت است.

همه گیری نیاز به سرعت بخشیدن به تحول دیجیتالی مداوم که از سال های 2010 اتفاق افتاده را افزایش داده است. و مشخص شد که دهه 2020 ،دوره پایداری دیجیتال جدید است.

اما چه اتفاقی می افتد که آن دو وضعیت را کنار هم قرار دهید؟ در تحقیقات خود دریافتیم که ارزش جدیدی در تقاطع فناوری های دیجیتال و پایداری وجود دارد. ما دریافتیم شرکتهایی که پایداری را به عنوان یک مسیر رشد دیجیتال دنبال می کنند بیش از 2.5 برابر در میان سازمانهای پیشرو فردا قرار دارند.

ما این را “تحول دوقلو” نامیدیم. صرف نظر از صنعت ، این کسب و کار ها احتمالاً در پایان سال 2021 جزو مواردی هستند که رشد سودآوری را نشان می دهند. ما دیدیم که شرکت های اروپایی اگر بخواهند از پس چالش ها برآیند و بر اساس فرصت ها عمل کنند ، از موقعیت خوبی برخوردار هستند تا به این گروه بپیوندند.

3 کلید عبور از موانع

  • اعتماد به نفس خود را بدست آورید

    اگرچه ممکن است فکر کنید شرکت های اروپایی به دلیل سرمایه گذاری های اولیه در زمینه پایداری ، در دوقلو بودن طبیعی هستند ، اما ما کشف کردیم که چنین نیست. بسیاری از شرکت ها در مورد سرعت بهبود خود از اثرات همه گیری نگرانی ابراز داشتند. تحقیقات ما نشان داد که در اروپا ، فقط 22٪ از شرکت های پیشرو در فن آوری های دیجیتال و یا پایداری نیز مبدل دوقلو هستند در مقابل 34٪ درحوزه ی آپک .  در حالی که شرکت های اروپایی تغییر شکل و پایداری دیجیتال را در اولویت های کوتاه مدت و میان مدت خود برای بازگشت قرار می دهند ، اما به احتمال زیاد از هم افزایی بین این دو بهره برداری نمی کنند.

    ممکن است زمان ” مشاهده” وسوسه انگیز باشد ، اما به خصوص در میان شرکت های اروپایی ، اکنون زمان سرمایه گذاری در فناوری ، با وجود سرعت بهبود اقتصادی ، فرا رسیده است. حق بیمه عملکرد تحول دوقلو در این زمان بحران حائز اهمیت است که انعطاف پذیری کسب و کار ها را به سختی آزمایش می کند. همانطور که ثروت شرکت ها متفاوت می شود ، فقط 35٪ از شرکتها خود را برای موفقیت در آینده آماده می کنند و 15٪ از رهبران گذشته در تلاشند تا دوباره روی پای خود بایستند ، شرکتهایی که قبلاً در تحول دوقلو شرکت کرده اند شانس بیشتری برای پیوستن به برندگان دارند.

  • فناوری را به عنوان اهرمی برای تحول پایدار بشناسید

    ما به این فکر افتادیم که شرکتهای اروپایی با پایداری اما از اختراع مجدد دیجیتال عقب هستند. آنچه ما دریافتیم این بود که اروپا در تحول پایدار واقعاً قدرتمند ، آگاه تر و بلند پروازانه تر بود.    اما جاه طلبی ها به تنهایی برای هدایت در تحول دوقلو کافی نیست. اروپا برای دستیابی به مقیاس واقعی و تأثیرگذاری نیاز به توجه به دو هشدار دارد: انگیزه تجارت در پشت تحول پایدار و هم افزایی بین دو تحول.

    انگیزه شرکتهای اروپایی نسبت به همتایان خود در آمریکا یا APAC کمتر از فرصتهای تجاری ارائه شده توسط پایداری است – مانند رشد درآمد با راه اندازی محصولات و خدمات جدید و پایدار. این عدم تمایل می تواند تحول در مدل های تجاری آنها را کند کند.

    آنها همچنین این اعتقاد را ندارند که پایداری و تحول دیجیتال می توانند دست به دست هم دهند ، نه تنها به عنوان روشی سبز برای فناوری اطلاعات بلکه اساساً بیشتر به عنوان فناوری اطلاعات برای سبز بودن . به طور متوسط ​​، شرکت های APAC که ما از آنها نظر سنجی کردیم ، اطمینان بیشتری داشتند که فناوری های دیجیتال تا حد زیادی به آنها کمک می کند تا به ابتکارات پایدار خود برسند 24٪ پاسخ دهندگان APAC در مقابل 16٪ اروپایی ها.

    زیمنس نمونه خوبی از اتحاد موفقیت آمیز فناوری و پایداری برای پیشبرد فروش است: این شرکت در حال شبیه سازی و ساخت فناوری دوقلوی دیجیتال برای بهینه سازی عملکرد زیست محیطی محصولات و خدمات خود در طول چرخه عمر است. برای شرکت های اروپایی با وجود سرعت بهبود اقتصادی ، زمان آن فرا رسیده است که در فناوری سرمایه گذاری کنند

  • به روشی سیستمی فکر کنید

    برای اینکه این تحول دوقلو را به واقعیت تبدیل کنید ، نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. تغییرات واقعی باید شامل یک اکوسیستم کامل از کارمندان تا تأمین کنندگان باشد. ازنتایج تحقیقات ما متوجه شدیم شرکت هایی که اکوسیستم ها را کاوش می کنند می توانند مدل های تجاری خود را سریعتر و بیشتر مقیاس بندی کنند در حالی که تأثیر پایداری عمیق تری دارند. به این ترتیب ، “آنها هنگام جابجایی چرخ دنده ها و کنار کشیدن از روشهای قدیمی ، روشهای جذب نیرو را با استراتژیهای جدید تصور می کنند.” سپس ، آنها برنامه های دوران رشد را آزمایش می کنند و از آنهایی یاد می گیرند که بسیاری از شرکا را گرد هم آورده است.

https://www.accenture.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *