نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:01 ب.ظ

چرا هنر دیجیتال دارای چنین اثر عظیمی از کربن است

2 آوریل 2021توسط پیتر هاوسون ، مکالمه

شما چقدر حاضرید برای یک کار هنری منحصر به فرد بپردازید؟ برای برخی از مجموعه داران ، این محدودیت در جایی از صدها میلیون دلار وجود دارد. در مورد یک اثر هنری که هیچ شکل ملموسی  نداشته و فقط به عنوان یک رمز دیجیتالی وجود دارد که واقعی تر از یک فایل عکس نیست چه می توان گفت؟ به دنیای عجیب مجموعه های هنری رمزنگاری خوش آمدید ، که به آنها NFT نیز می گویند.

مانند بیت کوین ، NFT ها (توکن های غیرقابل شکن) ارزهای رمزپایه ای هستند. اما در حالی که بیت کوین های فردی دارای ارزش یکسانی هستند ، NFT بیشتر شبیه کارت های بیس بال است. هر نشانه ارزش متفاوتی دارد و نمی توان از آنها برای خرید چیزی استفاده کرد. آنها در رایانه شما به عنوان نمایش دیجیتال آثار هنری ، آهنگ ها ، فیلم ها و بازی ها ، از جمله موارد دیگر وجود دارد.

NFT ها از سال 2017 وجود داشته اند ، زمانی که اولین آزمایش اصلی در مجموعه های رمزنگاری ظهور کرد

 CryptoKitties

قیمت متوسط ​​یکی از این کارت های گربه در آن زمان حدود 60 دلار بود. اما حقوق یک تصویر دیجیتالی به تازگی در حراجی به مبلغ 69.3 میلیون دلار آمریکا (50.2 میلیون پوند) فروخته شده است. CryptoPunk 7804 بیگانه ای خشن با لوله به قیمت 7.5 میلیون دلار فروخته شد. خانه ای در مریخ به مبلغ 500000 دلار آمریکا خریداری شد. یک خانه دیجیتال ، خانه ای نیست که شما در آن زندگی کنید. مدیرعامل توییتر ، جک دورسی ، اخیراً اولین توئیت خود را به عنوان NFT به قیمت کمتر از 3 میلیون دلار فروخته است.

ممکن است بپرسید: “اما چگونه کسی می تواند یک توییت را بخرد؟” به هر حال ، هر کسی آزاد است که هر بار که دوست دارد ، روی آن کلیک کند ، آن را نگاه کند ، چاپ کند و آن را قاب کند.

هنگام خرید NFT ، شما در حال خرید یک گواهینامه مالکیت منحصر به فرد هستید که در یک پایگاه داده توزیع ناپذیر معروف به زنجیره بلوکی قفل شده است. خالق اثر هنری به طور کلی حق چاپ را حفظ می کند و در بیشتر موارد ، شما چیزی بیش از حقوق لاف زدن ندارید. سازندگان همچنین احتمالاً هزینه های ایجاد پرونده های NFT شما را (یا “ضرب” آنها) را به شما تحویل می دهند .

شمارش هزینه کربن NFT ها از آنجا که آنها به یک بلاکچین بستگی دارند ، انرژی زیادی مصرف می کنند. اکثر سازندگان هنوز از Ethereum استفاده می کنند ، بلاکچینی که با استفاده از سیستم اثبات کار مشابه با بیت کوین تضمین شده است. این شامل یک عملکرد رایانه ای پرانرژی به نام استخراج است. رایانه های متخصص استخراج به نوبت ترکیب را به یک قفل دیجیتال (یک رشته طولانی از ارقام تصادفی) حدس می زنند. رایانه ای که به درستی ترکیب را حدس می زند ، پاداش پرداخت شده با ارز رمزنگاری شده به نام اتر را بدست می آورد. قفل دیجیتال تقریباً هر 15 ثانیه ریست می شود و رقابت ادامه دارد. اتریوم سالانه حدود 31 تراوات ساعت (TWh) برق مصرف می کند ، تقریباً به اندازه کل کشور نیجریه.

محاسبه دقیق مسئولیت صنعت NFT در برابر انتشار کربن اتریوم بسیار دشوار است.قرار بود با NFT یا بدون آن اجرا شود. اما با افزایش تقاضا برای هنر دیجیتال ، خریداران و فروشندگان NFT مسئول افزایش سهم کل انرژی اتریوم می شوند و برخی از هنرمندان شروع به فکر کردن درباره آن می کنند.

Joanie Lemercier ، هنرمند دیجیتال فرانسوی ، اخیراً پس از محاسبه هزینه های انرژی مرتبط ، فروش شش اثر را لغو کرد. در این فروش فقط در عرض 10 ثانیه از برق کافی برای تأمین انرژی کل استودیوی این هنرمند به مدت دو سال استفاده خواهد شد.

ArtStation ، سایتی برای نمایش هنرمندان دیجیتال برای نمونه کارها ، اخیراً یک بازار NFT ایجاد کرده است. اما چند ساعت پس از گفتن برنامه راه اندازی شده به جهانیان ، محکومیت گسترده در شبکه های اجتماعی ArtStation را مجبور به لغو پروژه کرد.

فناوری های جایگزین وجود دارد که بازارهای NFT را بدون دردسر کربن امکان پذیر می کند. زنجیره های اضافی برای پردازش NFT ها از مقدار ناچیزی انرژی استفاده می کنند زیرا این معاملات در یک سیستم متمرکزتر انجام می شود که در آن هزینه ها (و اثرات کربن) بسیار کمتر است.

علاقه مندان به NFT استدلال می کنند که افزایش محبوبیت فناوری بلاکچین ، با اشتیاق شدید آن به انرژی ، انگیزه هایی را برای ارتقای شبکه های انرژی از سوخت های فسیلی به منابع تجدیدپذیر فراهم می کند. استدلال های مشابهی توسط صنعت هواپیمایی مطرح شده است: برای تأمین بودجه نوآوری های کارآیی که می تواند هواپیما را سبزتر کند ، مردم باید بیشتر پرواز کنند نه کمتر. برای NFT ها ، شواهد نشان می دهد که این روش بعید است جواب دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *