نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:26 ب.ظ

Fraunhofer پلتفرم تحقیق محاسبات کوانتومی را در آلمان راه اندازی می کند

13 آوریل 2021

اولین IBM Quantum System One که در اروپا نصب شده است هم اکنون در دسترس شرکت ها و سازمان های تحقیقاتی است که مایل به توسعه و آزمایش الگوریتم های کوانتومی کاربردی و جمع آوری  دانش تخصصی هستند. در یک پروژه مشترک با IBM ، Fraunhofer-Gesellschaft رایانه کوانتومی را که بر اساس قانون حفاظت از داده های آلمان در مرکزی در نزدیکی اشتوتگارت نصب شده است ، کار خواهد کرد.

محاسبات کوانتومی که به عنوان یک تعویض کننده بازی در نظر گرفته می شود ، بصورت سریع دانش ایجاد می کند و فرصت های جدیدی را در بسیاری از بخشهای صنعت برای بهینه سازی و شبیه سازی ، در تدارکات و حمل و نقل ، مدیریت انرژی ، شیمی ، پزشکی یا علوم مواد ایجاد می کند   . در آلمان در مورد پتانسیل عظیم این فناوری آینده اتفاق نظر گسترده ای وجود دارد. دنیای سیاسی ، صنعتی و علمی در حال کار برای پیشرفت رایانش کوانتومی هستند تا بتوانند به زودی مشکلات عملی را با کارآیی بیشتری حل کنند. تاکنون هیچ بستر تحقیق ایمنی وجود نداشته است که شرکت ها و موسسات بتوانند استراتژی های تحقیق مبتنی بر کوانتوم را امتحان کنند ، زمینه های کاربردی خود را بهینه کرده و مهارت های مورد نیاز خود را با آموزش روی سیستم توسعه دهند. رایانه کوانتومی در Ehningen در بادن-وورتمبرگ اکنون چنین بستری را ارائه می دهد.

تعیین یک نقطه عطف برای حاکمیت فناوری

رییس این مرکز توضیح می دهد: “اگر ما می خواهیم به طور فعال در شکل گیری پیشرفت های سریع در محاسبات کوانتومی کمک کنیم ، اکنون ما در آلمان باید تخصص مورد نیاز برای سناریوهای مختلف برنامه و همچنین الگوریتم های سازگار و همه مدل های مهم جدید تجاری را توسعه دهیم.”

؛وی می گوید ؛ ما با سیستم عامل خود در مورد رایانه کوانتومی IBM و محاسبات کوانتومی شبکه توانمند خود ، به همه شرکت ها و موسسات تحقیقاتی این فرصت را می دهیم تا در پیشرفت این فناوری آینده نقشی فعال داشته باشند ، تخصص لازم را برای رشد در عصر کوانتوم و استفاده از آنها جمع کنند.

گرگور پیلن ، مدیر کل IBM آلمان ، می گوید: “در IBM ، ما متقاعد شده ایم که فناوری های باز و جامعه فعال و جهانی از توسعه دهندگان ، دانشمندان و کارشناسان صنعت ، دولت و دانشگاه ها رمز موفقیت کامپیوتر کوانتومی هستند.” اتریش و سوئیس. “اولین نصب IBM Quantum System One در اروپا پیشرفت در این زمینه را تسریع می کند و به شرکت های از هر اندازه دسترسی به فناوری را برای آماده سازی ورود به دوران رایانه کوانتومی می دهد.”

وینفرید کرچمان ، وزیر بادن-وورتمبرگ می گوید: “رایانه کوانتومی گام مهمی برای ایالت بادن-وورتمبرگ در سفر به شکل گیری موفقیت آمیز فناوری های اصلی آینده و مقابله با چالش های عصر دیجیتال است. با این ابتکار ، ما به یک اکوسیستم فناوری کوانتومی آلمان با جذابیت بین المللی کمک می کنیم و یک نقطه عطف برای حاکمیت فناوری آلمان و اروپا تعیین می کنیم. ما می خواهیم در اولین مرحله ممکن از فرصت های پیشنهادی محاسبات کوانتومی برای کاربردها در صنعت و علم استفاده کنیم. رایانه های کوانتومی پتانسیل زیادی برای زمینه های تحقیق و آزمایش دارند: این فناوری می تواند جریان های ترافیکی و فرآیندهای لجستیکی را بهینه کند ، جریان های پیچیده مالی را با بازده بیشتری تجزیه و تحلیل کند ، مدل های شیمیایی جدید را شبیه سازی کند یا نوآوری ها را در بخشهای پزشکی و انرژی تسریع کند. ” https://sciencebusiness.net

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *