نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:33 ب.ظ

لهستان میزبان اولین کارخانه بازیافت باتری اتحادیه اروپا است.

توسط استیون گیسلام8 آوریل 2021

لهستان قرار است میزبان اولین کارخانه بازیافت اتحادیه اروپا برای باتری های ماشین و سایر فلزات باشد که به عنوان بخشی از واکنش اتحادیه اروپا به افزایش سریع وسایل نقلیه الکتریکی بعنوان زباله هستند.

شرکتی که این پروژه را اجرا می کند ، Elemental Holding است که در زمینه جمع آوری و بازیافت زباله های الکتریکی و فلزات گروه پلاتین تخصص دارد.

 این طرح مستقر در شهر Grodzisk Mazowiecki در مرکز لهستان ،  25 میلیون یورو وام از بانک بازسازی و توسعه اروپا (EBRD) برای ساخت تأسیسات جدید که باتری های لیتیوم یونی مصرف شده برای وسایل نقلیه الکتریکی و سایر زباله ها رابازیافت می کند ، که حاوی فلزاتی که برای تحرک الکترونیکی حیاتی هستند دریافت می کند.

فردریک لوسنت ، مدیر تولید و خدمات EBRD ، این پروژه را مثالی درخشان از نحوه کارکرد فناوری و پیشرفت جدید با اقتصاد سبز توصیف کرد.

لوسنت گفت: “EBRD به طور فعال از برنامه بلند پروازانه لهستان برای تبدیل شدن به یک اقتصاد کم کربن پشتیبانی می کند و چندین پروژه بزرگ الکترونیکی در حمل و نقل را با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأمین کرده است.”

میشال زیگمونت ، معاون رئیس هلدینگ Elemental گفت که این پروژه بازتاب استراتژی شرکت او در تمرکز بر بازیابی و تصفیه مواد اولیه حیاتی است که باید در فناوری و نوآوری های کم کربن استفاده شود.

این شرکت می گوید که کارخانه جدید بازیافت فناوری پیشرفته ای را که توسط مرکز ملی تحقیق و توسعه لهستان (NCBR) با حمایت اضافی کمیسیون اروپا تکمیل و تأمین می شود ، به کار خواهد گرفت.

این مرکز همچنین فلزات ثانویه و مواد دیگری تولید می کند که می توانند به عنوان ماده اولیه در باتری های جدید یا در برنامه های دیگر مورد استفاده مجدد قرار گیرند – خدمتی که EBRD گفت برای زنجیره ارزش باتری لیتیوم یون “ضروری” است.

در سال 2019 ، کمیسیون اروپا گزارشی تهیه کرد که از لهستان به دلیل میزان کم بازیافت 44 درصدی شهرداری انتقاد می کرد ، که کمتر از هدف 50٪ اتحادیه اروپا بود. این پروژه به عنوان پیشنهادی از طرف ورشو برای خدشه دار کردن اعتبار خود به عنوان یکی از آلاینده های بزرگ اروپا تلقی می شود.

طبق گفته EBRD ، تسهیلات جدید بازیافت باتری به کاهش تولید گازهای گلخانه ای در لهستان و سراسر اتحادیه اروپا و همچنین پشتیبانی از اقتصاد چرخشی بخش الکترونیکی کمک خواهد کرد. تولید و استفاده از باتری های بازیافتی و فلزات می تواند در مقایسه با نمونه های اصلی خود تا 98٪ موجب صرفه جویی در کربن شود و همچنین استفاده کارآمدتر از منابع طبیعی کمیاب باشد. https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *