نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:25 ب.ظ

در یک آزمایش جامع جدید ، EmDrive قادر به ایجاد هرگونه رانش نیست

In a Comprehensive new Test, the EmDrive Fails to Generate any Thrust

توسط پل ام. ساتر 7 آوریل 2021

EmDrive یک موشک فرضی است که طرفداران آن ادعا می کنند بدون هیچ اگزوزی می تواند رانش ایجاد کند. این امر همه قوانین فیزیک شناخته شده را نقض می کند. در سال 2016 ، یک تیم در آزمایشگاه Eagleworks ناسا ادعا کردند که رانش دستگاه EmDrive را اندازه گیری می کنند که اخبار مربوط به آن سر و صدای زیادی ایجاد کرد. آخرین تلاش برای تکرار نتایج تکان دهنده به یک پاسخ ساده منجر شده است: اندازه گیری Eagleworks از طریق گرم شدن پایه موتور انجام شده است ، و نه یک فیزیک جدید.

EmDrive یک دستگاه نسبتاً ساده است: این یک حفره خالی است که کاملاً متقارن نیست. به گفته طرفداران EmDrive ، با انعطاف پذیری تابش الکترومغناطیسی درون حفره ، تغییر فیزیکی حفره منجر به ایجاد یک رانش خالص در موتور می شود ، هرچند هیچ چیزی از درایو نشت نمی کند. در سال 2016 ، تیمی در آزمایشگاه Eagelworks ناسا یک محرک خالص از آزمایش EmDrive خود را اندازه گیری و ادعا کردند  که انقلابی در درک ما از فیزیک و آینده پروازهای فضایی است.

فیزیکدانان were تردید داشتند. حفاظت از مومنتوم حکم می کند که یک جسم ثابت نمی تواند بدون اینکه نیروی خالصی به آن وارد شود ، حرکت کند ،  و چیزی که آزمایش Eagleworks ادعا کرد نقض آن است.

نتایج آزمایش Eagleworks خیلی قوی نبود. در حالی که تیم ادعا می كرد كه نیروی محوری را اندازه گیری می كند ، این امر از نظر آماری معنادار نبوده و به نظر می رسد نتیجه گیری نویسندگان نظاره گر نوسانات تصادفی بوده و منتظر زمان مناسب برای گزارش نتایج خود هستند.

اما با توجه به همانند سازی علمی ، تیمی در دانشگاه صنعتی درسدن به سرپرستی پروفسور مارتین تاجمار مجموعه آزمایشی Eagleworks را بازسازی کردند.

و آنها اسکوات را پیدا کردند.

پروفسور تاجمار با گزارش نتایج خود در Proceedings of Propulsion Convention 2020 ، گفت: “ما فهمیدیم که علت” رانش “یک اثر حرارتی است. برای آزمایشات خود ، ما از پیکربندی NASAs EmDrive از White و دیگران استفاده کردیم که در آزمایشگاههای Eagleworks مورد استفاده قرار گرفت ، زیرا بهترین مستندات است و نتایج آن در Journal of Propulsion and Power منتشر شده است.

با کمک ساختار مقیاس اندازه گیری جدید و نقاط تعلیق مختلف از همان موتور ، ما توانستیم نیروهای رانشی ظاهری مشابه با اندازه گیری های تیم ناسا را ​​تولید کنیم ، اما همچنین آنها را با استفاده از سیستم تعلیق نقطه ای ناپدید کنیم. “

در واقع ، رانش ظاهری Eagleworks EmDrive ناشی از گرم شدن مقیاسی است که برای اندازه گیری رانش استفاده می کردند ، نه از هر حرکت خود درایو.

پروفسور گفت: “هنگامی که نیرو به EmDrive وارد می شود ، موتور گرم می شود. این امر همچنین باعث تاب خوردن عناصر اتصال روی تراز می شود و باعث می شود تا تراز به نقطه صفر جدیدی منتقل شود. ما توانستیم از این امر در ساختار بهبود یافته جلوگیری کنیم.”

نتیجه گیری او: “اندازه گیری های ما حداقل با سه مرتبه اندازه تمام ادعاهای EmDrive را رد می کند.”

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *