نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 4:13 ب.ظ

Telesat کانادا برای تهیه باند پهن سریع ، در رقابت فضایی از ایلان ماسک و جف بزوس استفاده می کند.

https://img.etimg.com/thumb/msid-82017905,width-300,imgsize-985032,,resizemode-4,quality-100/musk.jpg

11 آوریل 2021

اولین پرتاب Telesat در اوایل سال 2023 برنامه ریزی شده است ، در حالی که در حال حاضر 1200 ماهواره Starlink ماسک در مدار هستند.

Telesat کانادا در حال راه اندازی یک سیستم ماهواره ای با مدار کم  فاصله از زمین (LEO) برای تأمین باند پهن جهانی سریع از فضا است و شرکت ارتباطات ماهواره ای تاسیس شده در سال 1969 را در مقابل دو میلیاردر متعصب ، الون ماسک و جف بزوس قرار می دهد.

ماسک ، مدیر عامل تسلا وارز که تنها یک سال داشت که Telesat اولین ماهواره خود را پرتاب کرد ، انها به اصطلاح Starlink LEO را با شرکت خود SpaceX وارد مدار می کند و Amazon.com Inc ، که بزوس تاسیس کرده است ، در حال برنامه ریزی LEO به نام Project است. کويپر بزوس همچنین مالک Blue Origin است که موشک می سازد.

علی رغم رقابت ، دن گلدبرگ ، مدیر اجرایی Telesat ، هنگامی که LEO Telesat را برای سهامداران خود “جام مقدس” می خواند ، ابراز اطمینان می کند – “یک مزیت رقابتی پایدار در تحویل باند پهن جهانی”.

LEO Telesat دارای قیمت بسیار کم تری نسبت به SpaceX و Amazon است و این شرکت برای دهه های طولانی دیگر در خدمات ماهواره ای بوده است. علاوه بر این ، Telesat به جای تمرکز بر بازار مصرف مانند SpaceX و Amazon ، به دنبال مشتریانی با خاص است.

گلدبرگ گفت که شش سال پیش وقتی متوجه شد مدل تجاری این شرکت به خطر افتاده است ، برای جلوگیری از قطع شدن نتفلیکس و پخش ویدئو و فیبر نوری ، اتصال سریع اینترنت را تضمین می کند.

15 ماهواره Geostationary (GEO) Telesat عمدتاً به پخش کنندگان تلویزیونی ، ارائه دهندگان خدمات اینترنت و شبکه های دولتی خدمات می دهند ، که همه آنها به طور مداوم در مورد تاخیر زمانی ، از افزایش سیگنال های مدارگرد با بیش از 35000 کیلومتر بالاتر از زمین نگران می شدند .

سپس در سال 2015 در یک پرواز به خانه از یک کنفرانس صنعت در پاریس که تأخیرش موضوعی ثابت بود ، گلدبرگ ایده های اولیه خود را برای یک سیستم را LEO روی دستمال ایر کانادا نوشت.

این ایده ها سرانجام به LEO Telesat ، Lightspeed لقب گرفتند که حدود 35 برابر ماهواره های GEO به دور زمین می چرخد ​​و اتصال اینترنت را با سرعتی شبیه به فیبر نوری فراهم می کند.

کالب هنری ، تحلیلگر ارشد Quilty Analytics گفت که این ماهواره ها  خیلی زودتر در خدمت خواهد بود … و این به SpaceX فرصت جلب مشتری را می دهد.”

Telesat در سال 2019 یک قرارداد راه اندازی با شرکت هوافضای بزوس Blue Origin امضا کرد. دیوید وندلینگ ، مدیر فنی Telesat ، گفت که بحث و گفتگو با سه نفر دیگر ادامه دارد.

https://economictimes.indiatimes.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *