نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 4:47 ق.ظ

لاستیک های دوچرخه بدون نیاز به هوا

23 مارس 2021

 این لاستیک ها در اصل توسط ناسا برای استفاده در مأموریت های ماه و مریخ نورد اختراع شده است ، نوع جدیدی از لاستیک دوچرخه وجود دارد که مانند لاستیک حالت الاستیکی دارد اما مانند تیتانیوم قوی است. چرخ کاملاً بی نقصی را به نمایش می گذارد بدون اینکه همیشه صاف شود. اساساً ، این لاستیک رویاها است.

لاستیک های METL که از رنگ های طلایی ، نقره ای و آبی متالیک ساخته شده اند ، از مواد سبک و پیشرفته معروف به + NiTinol ساخته شده اند.

این اولین کاربرد مصرفی عمومی تایرهای آلیاژی است که ناسا از آن برای هدایت مأموریت های آینده مریخ نورد در زمین های ناهموار و بدون وقفه (یا سوراخ شدن) استفاده خواهد کرد. و آنها به عنوان مشارکت با شرکت راه اندازی SMART Tire در حال توسعه هستند.

ارل کول ،  مدیر عامل شرکت SMART ، در بیانیه ای می گوید: “دوچرخه سواران نمی توانند منتظر بمانند تا دست خود را به این لاستیک های با ظاهری جذاب و فضاپیما برسانند که صاف نمی شوند.”

“ترکیب منحصر به فرد این مواد پیشرفته ، همراه با نسل بعدی ، طراحی سازگار با محیط زیست است ، یک محصول انقلابی را ایجاد می کند.”

SMART در سال 2020 توسط مهندس کول و بلاکچین برایان ینی تاسیس شد. تیم SMART بهمراه کارآموز سابق مهندسی ناسا کالوین یانگ ، با مخترعین مرکز تحقیقات گلن ناسا مشورت کرده است تا قدرت تایر آلیاژ ی را برای عموم مردم به ارمغان آورد.

به دلیل توانایی آنها در انتقال فاز در سطح مولکولی تحت فشار ، این آلیاژها مانند هیچ ماده دیگری نیستند ، و سی برابر فشار تغییر فولاد معمولی را به نمایش می گذارند.

به عبارت دیگر ، طبق گفته دارل اترینگتون در TechCrunch ، پیشرفت اصلی ناسا در “ایجاد آلیاژی است که می تواند در سطح مولکولی به شکل خود برگردد ، به این معنی که آنها می توانند تغییر شکل دهند تا با زمین های ناهموار سازگار شوند ، از جمله موانع مانند شن و چاله ها ، و بدون از دست دادن یکپارچگی ساختاری به مرور زمان به شکل خود درآیند. “

علاوه بر این ، لاستیک های SMART METL با استفاده از مواد با عمر طولانی مدت که باعث کاهش ضایعات لاستیک می شوند ، برای کره زمین مفید هستند. برنامه نهایی برای اینکه این لاستیک ها به عنوان اصلی ترین مولفه با تکنولوژی بالا برای دوچرخه سواری مدرن در سراسر جاده ها ، کوه ها و دوچرخه های الکترونیکی شناخته شوند.

سانتو پادولا ، مهندس علوم مواد در ناسا ، می گوید: “آلیاژهای جدید انقلابی در کل صنعت تایرهای زمینی بسیار امیدوار کننده به نظر می رسند ،” و این فقط نوک کوه یخ است. “

لاستیک های METL قبل از رسیدن به صنعت خودرو و فراتر از آن در اوایل سال 2022 برای جامعه دوچرخه سواری در دسترس خواهد بود. و SMART همچنین برای تهیه لاستیک SMA برای اسکوترهای الکترونیکی با شرکت پیشرو ، Spin همکاری کرده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *