نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:46 ب.ظ

رتبه بندی پایداری ، همیشه شرکت های پایدار را شناسایی نمی کند

8 آوریل 2021توسط رومینا دالا و فلیکس آرندت

رتبه بندی و لیست ESG اغلب برای مصرف کنندگان یا سرمایه گذارانی که می خواهند در مورد شرکت هایی که از آنها خریداری می کنند یا در آنها سرمایه گذاری می کنند تصمیم بگیرند کاملاً قابل اعتماد نیستند.

شرکت مشترک دخانیات British American Tobacco  ، کوکاکولا (به دلیل نوشابه های شیرین و Glencore یک شرکت استخراج ( بریتانیا / سوئیس) در جهان مشهور است . اخیراً در رتبه پنج شرکت برتر با مسئولیت های زیست محیطی و اجتماعی در FTSE 100 قرار گرفتند ( شاخص سهام 100 شرکت بزرگ ذکر شده در بورس اوراق بهادار لندن).

ما به عنوان مصرف کننده و سرمایه گذار ، برای هدایت تصمیمات خرید ، سرمایه گذاری و استخدام خود ، معمولاً به رتبه بندی زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت (ESG)شرکتها نگاه می کنیم. اما از این لیست که توسط شرکت خدمات سرمایه گذاری انگلیس Hargreaves Lansdown گردآوری شده است ، چه چیزی باید دریافت کنیم؟

در دوران کودکی ، ما یاد گرفتیم که سیگار کشیدن باعث مرگ می شود ، با این حال دخانیات بریتیش امریکن در بالای لیست جای دارد ، که نشان می دهد این یک شرکت بسیار مسئول است.

چاقی ، بیماری های قلبی عروقی و دیابت بیماری های تهدید کننده زندگی هستند ، با این حال کوکا کولا ، پیشرو در تولید قند ، همچنین دارای یک رتبه برتر است.

گلنکور به اتهام جرائم کلاهبرداری تحت تحقیق است ، اما در این لیست شماره 4 است.

تعدادی از لیست ها شرکت ها را به عنوان “مسئولیت پذیرترین” یا “بهترین شهروندان شرکتی” یا “سبزترین” رتبه بندی می کنند.

به عنوان مثال Corporate Knights Global 100 ، لیستی سالانه است که شرکت ها را بر اساس عملکرد پایداری آنها ارزیابی می کند. به شرکت ها براساس عملکرد زیست محیطی ، اجتماعی ، حاکمیت شرکتی و اقتصادی خود نمره داده می شود و سپس از یک به 100 رتبه بندی می شوند.

مجله نیوزویک در لیست شرکت های با مسئولیت بیشتر در آمریکا ، شرکت های آمریکایی را از نظر عملکرد پایداری رتبه بندی می کند.لیست 2021 آن سیتی گروپ را به عنوان نهمین شرکت مسئول در این کشور قرار داده است. نهادهای نظارتی فدرال به دلیل “اقدامات بانکی ناامن و نامناسب” اخیراً این بانک را 400 میلیون دلار جریمه كردند.

مایکروسافت در رتبه سوم همین لیست قرار دارد ، اما در اوایل سال جاری ، 250 میلیون پرونده اطلاعات مربوط به  مشتری بدون محافظت  به صورت آنلاین در معرض دید قرار گرفتند.

Procter & Gamble ، بیست و سومین شرکت در لیست نیوزویک ، در حال حاضر به دلیل وابستگی به استفاده غیر صحیح از درختان در جنگل های شمالی کانادا زیر ذره بین قرار گرفته است.

در کانادا ، شرکت های شوالیه رتبه 50 بهترین شهروندان شرکتی کانادا را دارند. پیشگام بسته کوهنوردی تجهیزات کوهستانی است که اخیراً به دلیل عدم تنوع در یک کمپین بازاریابی که افراد رنگین پوست را مستثنی کرد ، عذرخواهی کرد.

Hydro One ، در جایگاه شماره 11 ، برای موارد جبران خسارت اجرایی خود جریمه شده است.

افزایش تعداد سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری به اطلاعات ESG از اشخاص ثالث بستگی دارد. به همین ترتیب ، مصرف کنندگان به دنبال محصولات پایدار هستند و به دنبال شرکتهای مسئول هستند تا تصمیمات خرید خود را شفاف کنند.

همچنین تعداد بیشتری از شرکتها در زمینه رتبه بندی ESG وارد می شوند. در حال حاضر هیچ نظارتی یا سازگاری در بین آژانس های رتبه بندی درباره اینکه چه عواملی در رتبه بندی ارزیابی می شوند و چه کسی آنها را ارزیابی می کند وجود ندارد.

همچنین ، هیچ استاندارد جهانی یا ملی پذیرفته شده یا الزامات سازگار در مورد آنچه باید گزارش شود یا برای عملکرد ESG اندازه گیری شود وجود ندارد. شرکت ها بر اساس طیف وسیعی از معیارها ارزیابی می شوند و تصمیم گیری کاملاً آگاهانه را برای مصرف کنندگان و سرمایه گذاران به چالش می کشند.

آیا سرمایه گذاران برای ارزیابی گزینه های سرمایه گذاری و خطرات مربوط به آن باید به رتبه بندی ESG نگاه کنند؟

ما پنج شرکت برتر کانادایی را از لیست Global 100 Corporate Knights 2020 مورد بررسی قرار دادیم و برای مشاهده خطر ESG آنها ، پایگاه داده Sustainalytics ESG Risk را جستجو کردیم  Sustainalytic شرکتی است که در ابتدا با عنوان Jantzi Research در کانادا راه اندازی شده است ، میزان قرارگیری شرکت در معرض خطرات ESG مربوط به صنعت و میزان و نحوه مدیریت یک شرکت توسط این خطرات و همچنین میزان هرگونه خطر ESG کنترل نشده را اندازه گیری می کند.

سه شرکت کانادایی – بانک مونترال ، Cascades و راه آهن ملی کانادا – در رده کم خطر قرار گرفتند ، در حالی که دو شرکت Algonquin و Bombardier که حتی در لیست 100 شرکت جهانی شوالیه بالاتر از سه شرکت فوق قرار گرفتند.

چرا یک آژانس رتبه بندی معروف ESG یک شرکت را به عنوان رهبر رتبه بندی می کند در حالی که شرکت دیگر آن را به عنوان پر خطر معرفی می کند؟ اگر همه رتبه بندی ها و رتبه بندی ها ESG را اندازه گیری می کنند ، بایدکه از نظر رتبه بندی با هم سازگاری داشته باشیم.

گرچه رتبه بندی باید در تلاش برای تصمیم گیری بهتر ، پایدارتر و انتخاب شرکتهای با مسولیت های اخلاقی به عنوان مصرف کننده و سرمایه گذار به ما کمک کند ، اما آنها می توانند گمراه کننده باشند و فقط نمای جزئی از تعهدات ESG شرکت را ارائه دهند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *