نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 3:51 ب.ظ

رانندگی مشارکتی و متصل به سیستم ترافیک ، محیط زیست بهره وری و ایمنی انرژی را بهبود می بخشد

Cooperative eco-driving automation improves energy efficiency and safety

3 مارس 2021 توسط کلی کریستنسن ، دانشگاه فناوری میشیگان

مدل سازی یک کنترل کننده الگوریتمی در اتومبیل شما که در مورد چراغ های جلو و یکپارچه سازی نقشه های HD صحبت می کند به معنای صرفه جویی در انرژی و محیط رانندگی ایمن تر است. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که الگوریتم اتوماتیک سازگار با محیط زیست به طور خودکار در مصرف انرژی صرفه جویی می کند – 7٪ تحت ترافیک کم و 23٪ تحت ترافیک سنگین.

تصور کنید که از یک تپه به سمت چراغ راهنمایی رانندگی می کنید. چراغ هنوز سبز است ، بنابراین شما وسوسه می شوید قبل از تغییر چراغ ، سرعت را  زیاد کرده واز تقاطع عبور کنید. سپس ، دستگاهی در اتومبیل شما سیگنالی را از کنترل کننده نصب شده روی تقاطع دریافت می کند که به شما هشدار می دهد در دو ثانیه نور تغییر می کند – مشخصاً زمان کافی برای عبور نیست. با صرفه جویی در مصرف سوخت ، پای خود را از روی پدال گاز برداشته و گاز را کم می کنید. همچنین با دانستن اینکه چراغ قرمز را رد نکرده اید، احساس امنیت نیز می کنید.

وسایل نقلیه متصل و خودکار ،(V2V) و بین وسایل نقلیه و زیرساخت های جاده مانند تابلوهای راهنما و علائم توقف (V2I) ارتباط برقرارمی کنند ، نوید صرفه جویی در انرژی و بهبود ایمنی را می دهند. در یک مطالعه جدید که در بخش تحقیقات حمل و نقل منتشر شده است ، مهندسان دانشگاه فنی میشیگان یک چارچوب مدل سازی برای رانندگی مشارکتی V2V و V2I را پیشنهاد داده اند.

رانندگی مشارکتی به خودروها و رانندگان آنها کمک می کند تا با خیال راحت و کارآمد حرکت کنند. این چارچوب از یک الگوریتم رانندگی زیست محیطی استفاده می کند که صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار را در اولویت قرار می دهد. الگوریتم خودکار با استفاده از نقشه ها و اطلاعات جغرافیایی دستگاه های کنترل ترافیک مبتنی بر مکان و محدودیت های راه را محاسبه می کند. این تحقیق توسط کویلین ژانگ ، دانشیار مهندسی عمران و محیط زیست و دانشیار وابسته علوم کامپیوتر در Michigan Tech ، به همراه Shuaidong Zhao  ، که اکنون تحلیلگر ارشد کمی در شبکه ملی است ، هدایت می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *