نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 2:28 ب.ظ

تغییر جهان با بانک اشیا

تغییر جهان با بانک اشیا BANK OF THINGS

توسط Fintech News مالزی 27 ژانویه 2021

تحول دیجیتال اکنون در همه جا وجود دارد ، زیرا هر صنعت ضمن تغییر شیوه های تجاری ، فعالانه از فناوری پیشرفته اطلاعات و ارتباطات (ICT) استفاده می کند. اقتصاد دیجیتالی حضور خود را با سرعت ، سهولت دسترسی و همچنین نفوذ خود که به طور مداوم رفتارهای مصرف کنندگان و شرکت ها را تغییر می دهد ، گسترش می یابد.

چنین تغییراتی روابط بین عرضه و تقاضا را پیچیده تر می کند و باعث تقسیم بندی و تنوع بیشتر بازار می شود ، در حالی که در این بازار ها خدمات و محصولات ، شخصی تر هستند. این بدان معناست که سازمان ها باید منابع خود را دوباره تخصیص دهند و از همه مهمتر ، زیرساخت های فن آوری خود را برای تسهیل نیازهای سریع با چابکی و مقیاس پذیری بازسازی می کنند.

 “اینترنت اشیا” عبارتی پر سر و صدا بوده و منعکس کننده تلفیق فناوری ها در هوش مصنوعی (AI) ، تحرک ، 5G ، داده های بزرگ و غیره است. اساساً ، این یک شبکه است که در آن همه چیز بهم پیوسته است ، که ردیابی ، مکان یابی ، شناسایی ، نظارت و همچنین مدیریت را بسیار به هم مرتبط می کند.

اما به نظر می رسد “اینترنت اشیا” به طور شهودی در موارد ملموس نقش دارد و به نظر نمی رسد صنعت خدمات مالی ارتباط مستقیمی با آن داشته باشد. علاوه بر این ، موسسات مالی معمولاً بعنوان سازمان های محافظه کارانه در نظر گرفته می شوند ، با توجه به پیچیدگی حاکمیت و رعایت اینکه دروازه بان هایشان به سرعت درها را باز نمی کنند وذممکن است به راحتی در موج هایی که فناوری ها ایجاد می کنند ، درگیر نشوند.

هنوز هم ، بسیاری از بانک ها به دنبال ترکیبات مختلف فناوری برای تغییر شکل مدل های عملیاتی خود هستند ، زیرا اقتصاد دیجیتال حضور خود را گسترش می دهد و در اینجا “بانک چیزها” یا  “BoT”را در پیش روی خود داریم.

در اوایل ، BoT به عنوان زیرساختی فیزیکی تصور می شد که میلیاردها انتقال داده را که هر روز انجام می شود ، تسهیل می کند. این امر می تواند جمع آوری و به اشتراک گذاری داده ها را برای شرکت های بیمه ، پرداخت فوری بدون تماس یا چارچوبی برای بانک های خرده فروشی برای جمع آوری اطلاعات در مورد مشتریان فراهم کند. با این حال ، BoT می تواند فراتر از آن باشد.

در HUAWEI CONNECT 2020 در ماه سپتامبر ، Huawei و بانک توسعه پودونگ شانگهای ، مشترکاً مستندات پروژه بانک اشیا را ، با تعریف مجدد مدل خدمات مالی ، با استفاده از مفهوم اینترنت اشیا و فن آوری های مرتبط را منتشر کردند.

اتصال انسانها و اشیا

BoT به عنوان “شکلی تجاری” تعریف می شود که در آن “چیزها” به یکی از اصلی ترین خدمات تولیدی بانک های آینده و مولفه ای از زیرساخت های مالی نسل بعدی با قابلیت خدمات مالی گسترده تبدیل می شوند “، که” چیزها “به اشخاص حقیقی اشاره دارد که مستقیماً به فعالیتهای مالی  می پردازند. بوسیله هوش مصنوعی ، “چیزها” هوشمندتر می شوند ، جایی که قادر به تصمیم گیری مستقل بوده و از طریق فعالیت های اجتماعی مختلف با انسان درگیرمی شوند. بنابراین ، انتظار می رود این “چیزهای هوشمند” با قابلیت آگاهی از محیط ، احساس شوند. آنها می توانند از طریق تعامل اطلاعاتی ، پردازش و ذخیره سازی بیان ، تفکر و مطالب را حفظ کنند. در نهایت آنها می توانند قابلیت اثبات مالکیت را شناسایی کنند. اصلاً تعجب آور نیست که “چیزها” بتوانند به طور مستقل صاحب حساب های بانکی شده و تبدیل به گیرنده های مستقیم خدمات بانکی شوند ، اینها مشتریان جدید هستند.

مدل های تجاری که سناریوهای مختلف را پوشش می دهند.

علی رغم تحولی که بانکها می توانند به طور کلی “چیزها” را خدمت رسانی کنند ، مشتریان هنوز اهمیت خود را برای صنعت خدمات مالی را دارند. این بخش به نظر می رسد محصولات و خدمات متناسب با سناریوهای خاص را برای مشتریان تنظیم کند و در ساخت چنین مدل های تجاری سناریو محور ، بسیار مفید است.

به عنوان مثال ، با BoT ، بانک های تجاری می توانند با شناسایی سناریوها و تجزیه و تحلیل نیازهای آنها با استفاده از داده های گسترده موجود ، به طور فعالانه به مشتریان خدمات ارائه دهند. پس از آن مشتریان قبل از آنكه نیاز خود را دریابند ، با مشاوره های سفارشی خدمات سریع تری دریافت می كنند.

این یک امر حیاتی برای خدمات شخصی است ، به ویژه هنگامی که BoT چیزی بیشتر از خود مردم نباشد ، بلکه “چیزهای هوشمند”  باشد. از این طریق ، بانک ها می توانند با قراردادن خدمات در سناریوهای خود و زندگی واقعی ، با مشتریان تعامل داشته ، تجربه آنها را تشخیص داده و نیازهای آنها را بدانند. سپس مشتریان می توانند با ارائه خدمات دقیق تر ، خواسته های خود را بهتر بررسی کنند.

خدمات مالی در هر زمان و هر مکان موجود است

با کاهش اعتماد به دقت عملکرد انسان ، بانک اشیا امکان خدمات شبانه روزی و بدون محدودیت در مکان ها را فراهم می کند. به عنوان مثال ، یک بانک می تواند درخواست وام شما را در ساعت 2 بامداد زمانی که در انتهای دیگر کره زمین هستید به راحتی تأیید کند ، به شرطی که دستگاه هوشمند خود را به همراه داشته باشید تا بتوانید ارتباط خود را حفظ کنید.

خدمات دیگر مانند تمدید مجوز یا دریافت وجه می توانند در هر زمان انجام شوند. این بدان معناست که “ساعت کاری” بی معنی خواهد شد ، زیرا جهان می تواند با پشتیبانی از هوش مصنوعی ، اتصال و سایر نوآوری ها به طور مداوم کار کند

https://fintechnews.my

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *