نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 12:53 ق.ظ

آینده زنجیره های تأمین ، پایداری از طریق نوآوری

A worker constructs a ventilator as a part of the UK's drive to increase production - image courtesy of Ventilator Challenge UK.

ارسال شده در 25 مارس 2021 توسط سازندهRik Irons-Mclean ، مدیر استراتژی – تولید ، انرژی و منابع ، مایکروسافت انگلیس

با سیوع ویروس کرونا در انگلستان ، هرگز نیاز به زنجیره های عرضه رقابتی بیشتری ، نبوده است. اما همراه با Brexit و الزام به ایجاد روابط تجاری جدید ، به عنوان یک کشور ، با چالش های زیادی روبرو هستیم.

ولیکن در مواردی که چالشی وجود داشته باشد ، فرصت نیز وجود دارد و این به ویژه در مورد رقابت در زنجیره تأمین در آینده صدق می کند. خوشبختانه ، انبوهی از فناوری ها در دسترس است که می تواند نقش بسزایی در کمک به سازمانهای انگلستان در ایجاد زنجیره های تامین رقابتی داشته باشد.

همانطور که سیمون الیس ، از برنامه VP ، استراتژیهای زنجیره تأمین جهانی ، از IDC تأکید می کند: “اهمیت زنجیره تامین برای موفقیت در تجارت در اقتصاد مدرن و دیجیتال به معنای انتقال از یک منطقه عملکردی است که به طور سنتی به عنوان” مرکز هزینه “به یک منطقه دیگر نگاه می شود که باید به عنوان “مرکز فرصت” استفاده شود.

از آنجایی که بخش تولید انگلستان به دنبال احیای تولید در اسرع وقت است و ملت جاه طلبی های خود را برای بهبود اقتصادی دنبال می کند ، کلید اصلی تعادل ریسک ، نوآوری و هزینه در کنار پایداری خواهد بود.

از این گذشته ، برنامه سبز در بحث ملی ما هرگز برجسته تر از اکنون نبوده و تولیدکنندگان در موقعیت اصلی برای هدایت آن قرار دارند.

برنامه 10 ماده ای نخست وزیر بوریس جانسون برای یک انقلاب صنعتی سبز نه تنها به دلیل تأثیری که در کمک به انگلیس در تغییرات آب و هوایی تا سال 2050 خواهد داشت  ، مهم است ، بلکه همچنین به دلیل ایجاد و حمایت از 250،000 نفر از شاغلان انگلیس می باشد.

این باید به عنوان یک فرصت عظیم برای بخش تولید ما تلقی شود و تا زمانی که این آرزوها با بهبود اقتصادی کشور همسو باشد ، می توانیم شاهد دوره جدیدی از نوآوری باشیم.

با این حال ، ایجاد ارزش در زنجیره های تأمین معمولاً مانعی برای شرکت ها محسوب می شود. این سوال همیشه مطرح است: چگونه می توانید اثر کربن خود را کاهش دهید ، در حالیکه بازده سرمایه گذاری خود را نیز بدست می آورید؟

پایداری و گسترش زنجیره های تأمین در بحث پیرامون بازپرداخت ها و یا به حداقل رساندن میزان تولید بدون کیفیت ، افزایش یافته است. جدا از کاهش آشکار نیازهای حمل و نقل ، از نظر جغرافیایی ، زنجیره تأمین نزدیکتر می تواند به آسانی رویکردی دایره ای محیط زیستی برای زنجیره های تأمین داشته باشد که می تواند به کاهش ضایعات در کل فرآیند تولید کمک کند. همچنین می تواند رویکردی واحد برای پذیرش فناوری و بهبود فرآیند ایجاد کند که می تواند دستاوردهای قابل توجهی در بهره وری ایجاد کند.

برای دستیابی به بهبود طولانی مدت در تولید زنجیره های تأمین ، باید یک رویکرد همکاری بین صنعت اتخاذ شود.

در طی همه گیری ، با تشکیل کنسرسیوم VentilatorChallengeUK دقیقاً شاهد این بودیم که این امر چگونه کارمی کند. در زمانی که کشور ما به آن احتیاج داشت ،کسب و کارهای  مختلف هواپیمایی ، اتومبیلرانی و پزشکی برای تولید دستگاه های تهویه پزشکی دور هم جمع شدند.

دیک السی ، مدیر ساخت High Value Manufacturing و رهبر کنسرسیوم VentilatorChallengeUK ، گفت: “این ائتلاف از بهترین افراد این کشور و توانایی در بخشهای مختلف ، قدرت صنعت تولید در انگلیس را به نمایش گذاشته است. کنسرسیوم در تلاش است تا آموزه های آموخته شده را به اشتراک بگذارد و آنها را در جامعه مهندسی – و با دولت – به عنوان ابزارهای اصلی برای کمک به صنعت انگلستان پس از پدید آمدن بیماری همه گیر COVID19 ، به اشتراک بگذارد. “

با این حال ، با توجه به اینکه شرکت ها در پلتفرم های مختلف فعالیت می کنند و نگرانی های واضحی در مورد مالکیت معنوی خود دارند ، رویکرد یکنواخت داده ها ضروری است.

آنچه ما در چالش تهویه دیدیم ، 5-10 سال نوآوری در طی چند ماه بود. این کار با استفاده از یک پلت فرم استاندارد داده باز که به آنها امکان می دهد اطلاعات را به اشتراک بگذارند ، فعال شد. خوشبختانه ، چنین پلتفرم هایی در حال توسعه بیشتر هستند ، ارائه دهندگانی مانند مایکروسافت و سایرین تبادل امن داده هایی را که سازمان ها می خواهند به اشتراک بگذارند ، تسهیل می کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *