نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 1:39 ق.ظ

معماری راه حل ها نقشی حیاتی برای همسویی فناوری اطلاعات و کسب و کار

What is a solutions architect? A vital role for IT-business alignment

Sarah K. White Dell Technologies  ۲ مارس ۲۰۲۱

یک معمار راه حل وظیفه ارزیابی نیازهای سازمان و تعیین چگونگی پشتیبانی فناوری اطلاعات از نرم افزارها ، سخت افزارها یا زیرساخت ها را دارد. همسویی استراتژی IT با اهداف کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است و یک معمار راه حل می تواند به تعیین ، توسعه و بهبود راه حل های فنی در حمایت از اهداف کسب و کار کمک کند.

یک معمار راه حل همچنین ارتباطات بین فناوری اطلاعات و عملیات کسب و کار را ایجاد می کند تا اطمینان حاصل کند که همه آنها در توسعه و اجرای راه حل های فنی برای مشکلات کسب و کار همسو هستند. این فرایند برای طراحی و اجرای صحیح راه حل های بالقوه نیاز به بازخورد منظم ، تنظیمات و حل مسئله دارد.

معماری راه حل خود شامل معماری تجاری ، سیستم ، اطلاعات ، امنیت ، کاربردها و فناوری است. برخی از نمونه های معماری راه حل ها شامل توسعه زیرساخت های ابری برای کارایی ، پیاده سازی ریز خدمات برای تجارت الکترونیکی یا اتخاذ تدابیر امنیتی برای داده ها ، سیستم ها و شبکه ها است. در حالی که دامنه کار بسته به نیازهای خاص شغل می تواند متفاوت باشد ، مسئولیت ها ، مهارت ها و صلاحیت های خاصی وجود دارد که راه حل هایی که معماران برای بدست آوردن شغل باید به آنها برسند.

مسئولیت های معمار راه حل ها

در حالی که الزامات و مسئولیت های شغلی در شرکت یا صنعت متفاوت خواهد بود ، این انتظارات کلی از معمار راه حل مشترک است:

    جلسات طوفان مغزی را برای ایجاد راه حل های بالقوه برای نیازها یا مشکلات کسب و کار برگزار کنید.

    فرصت های بهبود فرآیند را شناسایی کنید.

    الزامات آزمایشی را تهیه و مستند کنید.

    مناطقی را شناسایی کنید که IT می تواند نیازها و اهداف کسب و کار را پشتیبانی کند.

    برای توسعه استراتژی های IT و بهبود پیاده سازی های فعلی IT ، با واحدهای کسب و کار همکاری کنید.

    ساخت و انتقال نرم افزار و خدمات در سراسر سازمان.

    با تیم های تحویل کالا و محصولات برای تولید راه حل ها و محصولات مقیاس پذیر همکاری کنید.

    برای تهیه راه حل های مناسب با مشتریان و ذینفعان داخلی ارتباط برقرار کرده و با آنها مشورت کنید.

راه حل های معماری باید آماده کار با رهبران ، مدیران و کارمندان در هر واحد کسب و کار باشند. و اگر در یک تیم محصول کار می کنید ، ممکن است انتظار داشته باشید که برای درک انتظارات و نیازها با مشتریان کار کنید. یک معمار راه حل در یک نقش مشتری همچنین باید درک کند که چگونه رضایت مشتری را مدیریت کند و انتظارات مناسبی را برای محصول نهایی تعیین کند.

مهارت های معماری راه حل ها

برای همسو سازی موفقیت آمیز راه حل های IT با اهداف کسب و کار ، معمار راه حل ها باید از مهارت های رهبری و ارتباطی قوی و همچنین دانش فنی و کسب و کار برخوردار باشند. شما به عنوان یک معمار راه حل ، باید جنبه کسب و کار سازمان را درک کنید تا بفهمید کدام راه حل های فناوری اطلاعات متناسب با اهداف شرکت است. مهارت های رهبری شما برای هدایت روند کلی شناسایی اهداف کلیدی کسب و کار و تعیین نیازهای هر راه حل مهم خواهد بود.

شما احتمالاً به یک مدرک لیسانس یا بالاتر در فناوری اطلاعات ، علوم کامپیوتر ، مهندسی نرم افزار یا یک رشته مرتبط نیاز خواهید داشت. برای نقش های مهمتر ، ممکن است به تجربه یا تحصیلات بیشتری از جمله مدرک کارشناسی ارشد نیاز داشته باشید. بسته به نقش ، ممکن است به تجربه در زمینه های خاص IT مانند مدیریت شبکه ، توسعه ، خدمات به مشتری یا سایر زمینه های مربوطه نیز نیاز داشته باشید.

راه حل حقوق و دستمزد معمار

طبق داده های PayScale ، متوسط ​​حقوق برای یک معمار راه حل 119000 دلار در سال است. حقوق گزارش شده از 75،000 تا 160،000 $ در سال است و کارکنان سطح متوسط ​​سالانه حدود 76،000 $ حقوق دارند . پردرآمدترین راهکارهای پرداخت شده در سن خوزه و سانفرانسیسکو واقع شده اند که متوسط ​​حقوق و دستمزد آنها به ترتیب 144000 و 132،000 دلار در سال است.

معماران راه حل ها در اوایل کار خود گزارش می دهند که حقوق سالانه آنها به طور متوسط ​​94000 دلار است. با بالا رفتن تجربه تا اواسط شغلی ، متوسط ​​حقوق گزارش شده از 115000 دلار تا 137000 دلار در سال است. برای معماران راه حل اواخر شغل با 20 سال تجربه یا بیشتر ، متوسط ​​حقوق گزارش شده 135000 دلار در سال است.

به عنوان یک معمار راه حل ، می خواهید در هر مهارت یا فن آوری مربوطه برای صنعت یا رشته خود گواهی بگیرید. مهارت ها و دانش مورد نیاز شما بسته به نقش متفاوت است ، اما شما همیشه می توانید گواهینامه ها و دوره های مربوط به مهارت های فردی مورد نیاز شغل مانند جاوا ، AWS ، Azure یا Apache Kafka را پیدا کنید.

برای صدور گواهینامه هدفمند تر ، مدارک راه حل بسیاری در حال حاضر در بازار وجود ندارد ، اما چند گواهینامه محبوب برای راه حل های معماری وجود دارد که می تواند به شما در پیشرفت حرفه شما کمک کند ، از جمله:

     AWS Certified Solutions Architect

     معمار خبره Open Group (Open CA)

     Google Professional Cloud Architect

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *