نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 2:53 ب.ظ

یک روش ساده برای تبدیل نقشه های دو بعدی به اشیا سه بعدی

A simple way to make 2D drawings become 3D objects

25 مارس 2021توسط باب ییرکا

تیمی از محققان وابسته به چندین موسسه در کره جنوبی روشی ساده برای تبدیل نقاشی های دو بعدی به اشیا  سه بعدی ایجاد کرده اند. مقاله در مجله Science Advances منتشر شده است ، این گروه تکنیک و کاربردهای احتمالی آن را توصیف می کنند.

طی چند دهه گذشته ، چاپ سه بعدی به روشی محبوب برای ایجاد اشیا سه بعدی به روشی نسبتاً ساده تبدیل شده است. چنین چاپی امکان تهیه محصولات ساده بر اساس تقاضا را فراهم می کند. در این تلاش جدید ، محققان روش دیگری برای ایجاد اشیا سه بعدی بدون نیاز به چاپگر ایجاد کرده اند.

این روش شامل طراحی دستی (یا چاپ متعارف) یک تصویر دو بعدی روی یک جسم با استفاده از یک قلم مخصوص با جوهر مخصوص و سپس غوطه ور شدن آن در یک وان آب است. هنگامی که جسم از آب بیرون کشیده شود ، جوهر تا حدی از جسم خارج شده و به صورت نمایش سه بعدی از تصویر اصلی درآمده است.

جوهر مورد استفاده این تیم از دو جوهر تشکیل شده است. یکی از آنها یک ترکیب سورفاکتانت است که چسبناک نیست. دیگری ماده فعال کننده سطح نیست و به خوبی به ماده ای می چسبد. این قلم دارای دکمه هایی است که می تواند هنگام ترسیم جوهر را خارج کند. محققان برای نشان دادن نحوه کار این ایده ، گلبرگهای قرمز را روی سنگی کشیدند و سپس آنها را با یک واسطه سیاه در مرکز بین آنها گره زدند. سورفاکتانت قرمز هنگامی که در آب قرار گرفت از سنگ جدا شد در حالی که جوهر سیاه گل ریشه دار را تا پایه داشت. نتیجه این شد که یک هسته سیاه با گلبرگهای سه بعدی به هوا چسبیده شد.

هنگامی که محققان ایده اصلی خود را آزمایش کردند ، متوجه شدند که اشکال سه بعدی حاصل از برداشتن جسم از آب جدا نمی شوند. آنها برای غلبه بر این مشکل ، ریز ذرات آهن را به هر دو جوهر و پرسولفات پتاسیم را به محلول آب اضافه کردند. هنگامی که جسم در آب فرو رفت ، واکنش باعث تقویت جسم سه بعدی شد.

محققان ادعا می کنند که تکنیک آنها می تواند اصلاح شود تا بتواند در برنامه های تولیدی استفاده شود. آنها خاطرنشان می كنند كه محصولات می توانند به صورت 2 بعدی چاپ و برای مشتریان ارسال شوند ، جایی كه وقتی در محلول مناسب قرار گرفته ، فرم می گیرند.

www.techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *