نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 8:37 ق.ظ

دو استراتژی رشد کسب و کار برای بقا در شرایط سخت

متن:

توسط ریچارد وینبرگر

هر قسمت از کره زمین تأثیرات شیوع کرونا در سراسر جهان را احساس کرده و هنوز هم احساس می کند. کسب و کار ها عملاً در هر بخش از اقتصاد تحت تأثیر منفی قرار گرفته اند. فروش کاهش یافته است ، کارمندان از کار اخراج شده اند و زنجیره های تأمین همچنان با وقفه روبرو هستند. آنچه در گذشته برای اکثر کسب و کار غیرعادی بود ، اکنون بسیار طبیعی است.

در حالی که برخی از برنامه های کمک دولت به بقای برخی کسب و کار کمک می کند ، شرکت های دیگر مجبور به تعطیلی یا اعلام ورشکستگی می شوند. با این حال ، برای کسب و کارهایی که می توانند رکود اقتصادی را پشت سر بگذارند ، مدل های تجاری آنها احتمالاً برای همیشه تغییر خواهد کرد. از دیدگاه مثبت ، این تغییرات اجباری می تواند منجر به کارآیی و سودآوری بیشتر یک کسب و کار شود و به آینده ای روشن منجر شود.

کسب و کار های کوچک باید در تلاش برای پیشرفت در این شرایط دشوار خلاقیت بیشتری به خرج دهند و در مورد دو کلمه مهم فکر کنند که می تواند به شرکت های آنها رونق لازم را بدهد: تنوع و سازگاری.

متنوع سازی

کسب و کارهایی که عادت کرده اند بدون تغییر کارهایی را بارها و بارها انجام دهند (محصولات مشابه ، خدمات مشابه ، تلاش های مشابه فروش ، قیمت گذاری یکسان ، خدمات مشتری یکسان … اساساً ، همه چیز یکسان) خود را در پشت  دربهای بسته می یابند تا اینکه پیشرو باشند . در حالی که تغییر برای کسب و کار ضروری و خوب است ، حفظ همان عملکردها می تواند منجر به رکود کسب و کار شود. در فضای اقتصادی امروز ، کسب و کارها نمی توانند راکد بمانند.

اکنون زمان آن است که کسب و کارهای کوچک هنگام فکر کردن به استراتژی های رشد کسب و کار ، کارآفرین و خلاق باشند. بجای فعالیت به همان روشی که در گذشته عمل کرده اند ، باید مدل های جدیدی بسازند که قسمت هایی از گذشته را حفظ کرده و از آینده استفاده کنند تا متفاوت ، بهتر و منحصر به فرد شوند.

متنوع سازی مطمئناً عنصری است که می تواند به رشد کسب و کار کمک کند. این فرآیند گسترش یا تغییر طیف وسیعی از محصولات یا خدمات یک کسب و کار است. این ممکن است شامل ارائه محصولات و خدمات مرتبط و دارای ارزش افزوده ، یا حتی افزودن یک خط کاملاً متفاوت از محصولات و خدمات باشد.

اساساً ، هر چیزی که با تنوع کسب و کار امکان پذیر شود ، فرصت فروش و رشد در آینده را افزایش می دهد – نه تنها با مشتریان فعلی ، بلکه با مشتریان احتمالی. تنوع باعث می شود بازار هدف معمولی با محصولات و خدمات اضافی ارائه شده به بازارهای جدید گسترش یابد.

سازگاری

سازگاری عامل اصلی دیگری است که برای موفقیت طولانی مدت یک کسب و کار کوچک مهم است. در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است ، سازگاری در کسب و کار به معنای سازگاری با محیط محلی و جهانی ، تغییر عملیات تجاری برای نیروهای بازار و اصلاح محصولات و خدمات موجود برای تأمین نیازهای مشتریان و تکامل بازارهای جدید و متفاوت است.

در حالی که بسیاری از کارکنان به کار خود از راه دور ادامه می دهند و مشتریان نیز از سیاست های قرنطینه پیروی می کنند ، کسب و کار ها یا می توانند با شرایط موجود سازگار شوند و یا حتی به دلیل های متفاوتی بسته شوند. کسب و کاری که نیاز به سازگاری را درک می کنند و یاد می گیرند چگونه خود را سازگار کنند ، پایه های محکم تری برای آینده ایجاد می کنند.

اگرچه برخی از تغییراتی که در حال حاضر شرکتها باید انجام دهند ، موقتی است ، اما بسیاری از این تغییرات دائمی می شوند. مشتریان و همچنین کارمندان با بسیاری از سازگاری هایی که اعمال شده است و دیگر نمی خواهند به مدل های قبلی کسب و کار بازگردند ، شانسهای جدیدی پیدا می کنند. تحویل کالا در منزل و در کسب و کار ، حمل و نقل رایگان و با اولویت ، کنفرانس های توجیهی ، ارایه های مستقیم ، فناوری به روز شده ، تماس های از راه دور بهداشتی ، فروش آنلاین و گزینه های پرداخت انعطاف پذیرتر از این موارد هستند.

حتی کسب و کار بزرگ نیز به استراتژی های هوشمند رشد کسب و کار نیاز دارند.

اثرات اقتصاد ضعیف و تغییر دنیای کسب و کار باعث شده است مدل های جدید تجاری ظاهر شود که هرگزتا شش ماه یا یک سال پیش مورد توجه قرار نمی گرفت. اگرچه قطعاً تغییر عملکرد عادی یک کسب و کار آسان نیست ، اما با اندکی تدبیر صاحبان کسب و کار و مدیران ، ممکن است پاداش این تدبیر ها مواجه شوند. همه ایده های جدید موفقیت آمیز نخواهند بود ، اما حفظ وضعیت موجود برای حفظ سودآوری کسب و کاری که احساس رکود رو به رشد فعلی در کسب و کار را دارند ، کافی نیست.

در حالی که تغییر همیشه در کسب و کار وجود داشته و بیشتر از یک ضرورت یک گزینه است ، اکنون تغییر امروز ضروری است. از کسب و کار کوچک به کسب و کار بزرگ ، کسب و کار محلی تا کسب و کار جهانی ، تغییرات همیشه وجود دارد.

متنوع سازی و سازگاری مطمئناً می توانند از عناصر موثر در موفقیت یک کسب و کار کوچک باشد. اینها همچنین ممکن است عامل نجات کسب و کار کوچکی باشند که سعی در زنده ماندن دارند. این بهتر از رقابت است ، اما متفاوت و منحصر به فرد بودن مطمئناً یک مزیت رقابتی ایجاد می کند که هر کسب و کاری به دنبال آن است.

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *