نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 8:06 ق.ظ

پنج نقطه شروع برای تحول چابک

Agile Project Management

سیستم های قدیمی و پیچیدگی می تواند چابکی را دشوار کند ، اما غیرممکن نیست. در اینجا پنج موردارایه می شود که هر شرکتی می تواند برای دستیابی به چابکی انجام دهد.

مدیریت پروژه چابک

بیماری همه گیر COVID-19 شرکت ها را مجبور کرد تا به سرعت به کار از راه دور روی بیاورند ، نحوه خدمات رسانی به مشتریان ، ساخت مدل های جدید تجاری ، افزایش قابلیت های فن آوری ، جمع آوری تیم های چند رشته ای و گسترش مشارکت و اتحاد را به روشی که هرگز ممکن نبودند ، دوباره مورد توجه قرار گرفتند. اکنون ، شرکت ها باید بدانند که چگونه این حرکت را حفظ کرده و سرعت و چابکی را که در جهانی با تغییر تقاضای مشتری و عدم اطمینان اقتصادی مداوم بدست آورده اند ، حفظ کنند.

در قلب این مسئله بسیاری از شرکت ها یک مدل عملیاتی منسوخ شده وجود دارد که برای پاسخگویی به تغییرات عمده بازار و رقابتی بسیار بزرگ و بسیار کند است. طبق تحقیقات Accenture ، 85٪ از مدیران سطح C می گویند که خیلی مطمئن نیستند که مدل عملیاتی آنها می تواند اولویت های استراتژیک تغییر یافته را برآورده کند. شرکتها به مدلهای عملیاتی نیاز دارند که استراتژیهای جدیدی را برای تقویت رشد و نوآوری به کار ببرد. تحقیقات ما همچنین نشان می دهد که رشد بلند مدت EBITDA برای سازمانهای واقعاً چابک 16٪ است ، در حالی که برای سازمانهای غیر چابک به طور متوسط ​​6٪ است.

سال گذشته ، من در مورد چگونگی تجدید سازمان خود به عنوان یک شرکت هوشمند با استفاده از فناوری به روشهای جدید ، اتخاذ روشهای چابک کار و تبدیل زنجیره های ارزش بحث کردم. اگرچه مشخص است که هدف وجود دارد و رهبران شرکت در تلاشند مدلهای عملیاتی هوشمند را به کار گیرند ، اما بسیاری هنوز به سرعت و چابکی مورد نظر خود دست پیدا نمی کنند. تا حدی ، به این دلیل است که آنها درگیر چندین برداشت غلط از آنچه برای تحول چابک لازم است ، هستند. بله ، درست است که سیستم های قدیمی و پیچیدگی دستیابی به چابکی را دشوارتر می کند ، اما کار را غیرممکن نمی کند. در اینجا پنج نقطه شروع اصلی آورده شده است که شرکت ها می توانند برای دستیابی به چابکی استفاده کنند.

آزمایش هدفمند

آزمایش کنترل شده یک انتخاب عالی برای شرکتهایی است که فعالیتهای سنتی بیشتری دارند و نمی توانند بلافاصله خریدهای لازم را برای روشهای جدید کار و فناوری ایجاد کنند. اول ثابت کنید سپس مقیاس بندی کنید. در حال جستجو برای روشهای تغییر سازمان و استفاده از داده ها برای آزمایش و بهبود مستمر سازمان باشید .

عملکرد یا فعالیت مقطعی را دوباره تصور کنید

کار یک حوزه را که در حال انجام نیست انجام دهید و سعی کنید دوباره آن قسمت خاص از کسب و کار را تصور کنید – به عنوان مثال امور مالی یا خدمات به مشتری یا یک فعالیت مقطعی مانند فروش و برنامه ریزی عملیاتی. نگاهی عمیق به تنها یک حوزه از کسب و کار ، به شما این امکان را می دهد مسائل خاصی را درک کنید – این ممکن است به دلیل “قرار گرفتن در مکان های اشتباه” باشد یا عملکرد آن خیلی بزرگ ، کند و پیچیده است.

به اکوسیستم خود روی آورید

محمل های رقابتی به همان اندازه که در خارج قابل استفاده است – در میان شرکا ، تأمین کنندگان و شرکت های مجاور – به همان اندازه از آنچه در داخل است ، حاصل می شود. اگر شرکت شما از توانایی رهبری ، مهارت و فن آوری کافی برای کار با روشهای جدید برخوردار نیست ، می توانید به یک شریک اکوسیستمی نگاه کنید تا قدرت لازم را با سرعت برای شما ایجاد کند. این یک نقطه شروع عالی است و در نهایت ممکن است تصمیم بگیرید که این قابلیت ها را به خانه برگردانید.

خریداری یا اجاره کنید

علاوه بر استفاده از اکوسیستم ها ، شرکت ها باید به فرصت ها برای خرید قابلیت های جدید نگاه کنند و آنها را دوباره به هسته اصلی تزریق کنند. این امر به ویژه برای شرکتهایی که تجربه ادغام قوی دارند بسیار موثر است. به عنوان مثال ، در صنعت کالاهای بسته بندی شده مصرفی ، بسیاری از شرکت ها به جای ساختن آنها از ابتدا ، کسب و کاری که بطور مستقیم با مصرف کننده ارتباط دارد را برای پاسخگویی به تقاضاهای جدید مصرف کننده خریداری می کنند.

یک واحد تجاری Greenfield را در نظر بگیرید

یک واحد Greenfield در کنار کسب و کار های فعلی ایجاد کنید که از ابتدا ویژگی های مدل عملیاتی هوشمند را اعمال می کند. این کار را می توانید هنگام راه اندازی یک پیشنهاد ، محصول یا خدمات دیجیتالی جدید یا در مواردی که امکان دسترسی سریع سازمان فعلی به آنجا وجود ندارد ، انجام دهید. در نهایت این واحد می تواند الگویی برای پایگاه مشتری موجود باشد و بیشتر شرکت های سنتی را می توان به مدل جدید منتقل کرد.

بیاموزید که چگونه اجرای SAP در AWS می تواند یک مزیت رقابتی به شما بدهد

آینده مهم نیست ، چابکی برای همه سازمان ها حیاتی است. شرکت ها فرصتی باورنکردنی برای شکل دادن به طرز تفکر تحول شجاعانه کسب و کار دارند که از رویکردهای جدید فناوری و رهبری مسئولیت پذیر پشتیبانی می کند. زمان آن فرا رسیده است که سازمانی را با چابکی و در کل شرکت طراحی کنیم – و سازمانهایی که این کار را می کنند بهتر قادر به پاسخگویی به تقاضاهای روزافزون و سازگار شدن با تغییر بازارها هستند.

https://www.cio.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *