نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 10:08 ب.ظ

اختصاص مزایای ویژه برای استقرار واحدهای دانش ‌بنیان در شهرک‌های صنعتی

https://media.dolat.ir/uploads/org/161692025882478000.jpg

يکشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شاتا ، علی رسولیان در حاشیه بازدید از دو شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی فناوری‌های برتر ماشین سازی در جاده مشهد ـ قوچان به خبرنگاران گفت: در اواخر سال گذشته هیأت مدیره این سازمان مصوبه‌ای را پیرامون حمایت از واحدهای دانش بنیان گذراند که در سال جاری به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، اولویت واگذاری زمین‌های مرغوب و دارای محدودیت در شهرک‌های صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود تا دیگر صاحبان این شرکت‌ها مجبور به شرکت در مزایده برای دریافت زمین نباشند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: همچنین بر اساس این مصوبه، اراضی شهرک‌های صنعتی ایران به قیمت کارشناسی شده به صاحبان شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود و آنان از تقسیط درازمدت در پرداخت حق انتفاع زمین دریافتی در شهرک‌های صنعتی نیز برخوردار خواهند شد.

تخفیف ۱۰ درصدی در پرداخت حق انتفاع زمین

رسولیان ادامه داد: در صورتی که صاحبان شرکت‌های دانش بنیان بتوانند واحد تولیدی خود را در زمین دریافت شده از شهرک‌های صنعتی در موعد مقرر یا زودتر از آن به بهره برداری برسانند، از تخفیف ۱۰ درصدی در پرداخت حق انتفاع زمین نیز بهره مند می‌شوند.

وی اظهار امیدواری کرد در تعاملی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۹ داشته است، تسهیلات مالی ویژه برای واحدهای دانش بنیان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی درنظر گرفته شود و این سازمان نیز بتواند در واگذاری زمین و تکمیل زیرساخت‌ها و تقویت تولید داخلی، به‌ویژه تولید دانش بنیان مشارکت مناسبی داشته باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولیدات دو واحد دانش بنیان “اسوه آسیا” و “توسکات” را که در زمینه تولید “سبد کامل محصولات ارتوپدی، ایمپلنت‌ ستون فقرات، پودر و گرفت‌ استخوانی سنتزی” و “برق، ترانسفورماتور و سوئیچگرهای گازی” فعالیت دارند، مطلوب ارزیابی کرد.

شایان ذکر است، بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از ۶ هزار نفر در ۱۶۰ هکتار زمین شهرک صنعتی فناوری‌های برتر ماشین سازی مستقر شده‌اند که ۱۵ واحد آن دانش بنیان هستند

https://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *