نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 5:13 ق.ظ

یکی از رمز و رازهای بزرگ باستان شناسی تقریباً حل شد: ماشین حساب نجومی

توسط اندی کوربلی -16 مارس 2021

از زمانی که مکانیسم Antikythera در سال 1901 از دریای پلوپونز خارج شد ، به عنوان یکی از طولانی ترین اسرار لاینحل باستان شناسی باقی مانده است.

در واقع چیزی که در Da Vinci Code یا Dungeons and Dragons به تصویر کشیده شده است ،  نشان دهنده چرخ دنده های برنجی ساعت ، که هرکسی آنرا مشاهده کرده است ، مشکلات گریبان او را گرفته است.

با گذشت بیش از یک قرن از کشف آن ، محققان سرانجام این کد را شکستند و معتقدند که آنها درک کافی از نحوه کار همه چرخ دنده های مختلف برای ساخت یک نسخه کارا با ابزارهای مدرن دارند.

در مطالعه یافته های آنها که در Nature منتشر شده است ، آمده است: “تلاشهای ناموفق بسیاری برای سازگاری شواهد با نمایش کیهان یونان باستان از خورشید ، ماه و هر پنج سیاره شناخته شده در دوران باستان انجام شده است.”

رحم ، پرایس ، رایت ، فریت ، جونز ، کارمن ، Throndike ، ایوانز – نام دانشمندانی که مدل ها و تلاش آنها برای تولید آنچه اولین کامپیوتر رایانه ای آنالوگ جهان توصیف می شود ، به عنوان نویسندگان دانشگاه کالج لندن تاریخ این موضوع را توضیح می دهند در دستگاه

مکانیسم Antikythera ، Giovanni Dall’Orto / Wikimedia Commons

یکی از پیچیده ترین اکتشافات در دنیای باستان است: یک رصدخانه آسمانی روی میز ، با محاسبات ، ساخته شده از برنج ، مجهز به بیش از 30 چرخ دنده به صورت جداگانه و نصب شده روی چرخ دنده های دیگر.

این دستگاه حرکات کل کیهان شناخته شده در آن زمان را ردیابی می کرد و موقعیت همه سیارات تا زحل ، مراحل ماه و زمان گرفتگی را نمایش می داد.

82 قطعه از باقیمانده های یک کشتی تجاری که در ساحل Antikythera ، یونان خراب شد ، خارج شد. قطعات برنجی با اشعه ایکس و سی تی اسکن ، تعداد کتیبه های متعدد حک شده که در تابلوهای برنجی در پشت و جلو حک شده اند – اساساً دفترچه راهنمای اپراتورها بوده اند. شکل کامپیوتری زیر نمایشگر آنهااست.

این دستگاه که در جعبه ای چوبی به ارتفاع تقریباً یک فوت قرار دارد ، با چرخش میل لنگ به کار درمی آید.

مدل کیهان موجود در این دستگاه با نظریه های حماسی یک ستاره شناس یونانی قرن 3 قبل از میلاد مسیح به نام Apollonios of Perga و دیگری به نام Parmenides سازگار است. با استفاده از محاسبات نجومی بابلی ، تیم UCL از این منابع باستان برای رمزگشایی از محل مناسب بودن هر چرخ دنده استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به شکلی مطابق با مدلهای آن زمان حرکت می کند.

مدل آنها نشان می دهد که صفحه جلویی سیاره زمین را در حال حرکت روی حلقه های برنجی متحدالمرکز نشان داده است.

متأسفانه برای دقیق بودن مدل دانشمندان ، آنها مجبور بودند حرکت هر یک از اجرام آسمانی را با مرکز زمین به تصویر بکشند ، همانطور که نظریه باستان قدم برمی دارد ، که تولید آن را بسیار دشوارتر از قرار دادن خورشید در مرکز می داند در واقعیت چنین است.

بعلاوه ، در حالی که محاسبات آنها درست است و در داخل تولید مثل آنها می توانند همه چرخ دنده ها را در یک فضای بسیار تنگ جا دهند ، اما به توانایی های یونان باستان برای ایجاد یک وسیله بسیار منحصر به فرد – یک محور توخالی ، مدولار ، مرکزی ، متکی بود  . ماژولی که باید در داخل دیگری لانه شود ، کار دستی که هرگز ثبت نشده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *