نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 11:16 ق.ظ

قشر های فقیر جوامع از گرمتر شدن کره زمین بیشتر رنج می برند.

تیم ردفورد ، شبکه اخبار اقلیم12 مارس 2021

مثل همیشه ، فقیرترین مردم بیشتر در جهان داغ احساس گرمای بیشتری می کنند. اما یک طرح رشد سبز می تواند به آنها کمک کند.همانطور که دمای تابستانی اوج می گیرد و شهرهای جنوب غربی ایالات متحده در معرض گرما قرار می گیرند ، فقیرترین مردمی که در مناطق کم برخوردار زندگی می کنند ممکن است خیابان های خود را تا 3 درجه سانتیگراد گرم تر از 10 درصد ثروتمندتر ببینند .

و در لس آنجلس ، یكی از ثروتمندترین ایالت های ثروتمندترین كشور جهان ، شهروندان در مناطقی كه به شکلزندگی در امریكای لاتین زندگی می كنند می توانند به میزان 3.7 درجه سانتیگراد گرمتر از همسایگان سفیدپوست داشته باشند.

گرمای بیش از حد به گرمازدگی ، فرسودگی ، با مشکلات تنفسی و قلبی عروقی و البته مرگ مرتبط است. یک گروه آمریکایی 27 روش را برای از بین بردن گرما شناسایی کرده است و چندین مجموعه از محققان به طور مستقل ثابت کرده اند که امواج گرمای بالقوه کشنده احتمال بیشتری دارند ، شدیدتر و گسترده ترشوند.

جغرافی دانان کالیفرنیایی در مجله بین المللی تحقیقات زیست محیطی و بهداشت عمومی گزارش دادند که آنها نقشه دما ی تابستانی را در 20 مرکز شهری در کالیفرنیا ، نوادا ، یوتا ، آریزونا ، کلرادو ، نیومکزیکو و تگزاس تهیه کرده اند.

آنها داده ها را برای درآمد متوسط ​​خانوار و یا بومیان را بررسی کردند تا نسبت جمعیت سیاه پوستان ، لاتین و آسیا یی را در هر یک را شناسایی کنند.آنها همچنین سطح تحصیلات را در نظر گرفتند و سپس داده های ماهواره ای را برای دمای تابشی و جوی در گرمترین روزها و شبهای تابستان بررسی کردند.

بیشترین اختلاف در دمای خیابان در کالیفرنیا بود. به طور متوسط ​​10 درصد فقیرترین محله های یک محله 2.2 درجه سانتیگراد گرم تر از 10 درصد ثروتمندتر هم در روزهای متوسط ​​تابستان و هم در اوج گرما هستند.

اصطلاحی برای این وجود دارد: شهر داخلی به یک جزیره گرمایی تبدیل می شود. با افزایش دمای کره زمین ، شهرهای شلوغ به طور فزاینده ای دیگر مهمان نواز نمی شوند. خیابان های آسفالته و پارکینگ ها تابش خورشید را جذب و حفظ می کنند.

در حومه شهرها و مناطق مسکونی با امکانات عالی ، خیابان های پر درخت ، باغ های خصوصی ، پارک ها ، نمایش گل ، چمنزارها و حتی چشمه ها یا استخرها وجود دارد که همگی به کاهش دمای محلی کمک می کنند.

نویسندگان با استفاده از زبان محدود مورد علاقه ژورنال های علمی می نویسند: “نتیجه این امر این است که برنامه هایی برای افزایش پوشش گیاهی در محله های محروم و کاهش یا سبک سازی پیاده روها و پشت بام ها می تواند به کاهش اختلافات حرارتی بین محله ها با ویژگی های مختلف اقتصادی اجتماعی کمک کند.”

نگاهی به تحقیقات منتشر شده به محققان نشان داد که گروه های دیگر شواهدی از آنچه “نابرابری گرمایی” می نامند در هنگ کنگ ، نیویورک و شیکاگو و همچنین سانتیاگو شیلی و در شهرهای شلوغ میدلندهای غربی انگلیس یافته اند.

“جان دیالاساندرو” ، از گروه اکولوژی انسانی در دانشگاه کالیفرنیا ، که رهبری این تحقیق را بر عهده داشت ، گفت: “این مطالعه شواهد جدید قوی از تأثیرات آب و هوایی در جوامع محروم و نیاز به اقدامات عملی برای کاهش این خطرات را فراهم می کند.” “نیاز شدیدی به اقدامات ایالتی و محلی وجود دارد.”

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *