نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:48 ق.ظ

رسالت صنعت غذایی و بسته بندی درکاهش دور ریز مواد غذایی

صنعت بسته بندی  در همه جای دنیا و در کشور ما علاوه بر مقابله با تغییرات مربوط به بروز اپیدمی کرونا ،  با یک سری چالش های جدی نیز روبرو است.  بنا به شرایط اقتصادی و جغرافیایی و نیز تنوع محصولات در کشور های مختلف این چالشها با هم متفاوت می باشند . اما در یک سری موضوعات نیز با هم تشابهاتی دارند .

شرکت تحقیقاتی مک کینزی درباره آینده این صنعت مطالعاتی نموده نتایج آنها را منتشر نموده که بخشی از آن اظهار می دارد که ؛ بسته بندی مواد غذایی در خط مقدم است. در حالی که برخی از انواع بسته بندی های مصرفی کاهش یافته است ، اما رویکرد تحویل در منزل باعث رشد چشمگیر برخی انواع دیگر شده است.

نوآوری برای کنترل قیمت و تقاضا

برای برخی از صاحبان کسب و کار ها همین امر یک چالش است . با ثابت نگه داشتن کیفیت و قیمت این تطبیق پذیری سخت است و در کشورمان رشد شدید قیمت برخی محصولات بیشتر به بسته بندی آنها باز می گردد. تقاضای مصرف کننده برای کالاهای بسته بندی شده بایستی با ایجاد تعادل تقاضا و کنترل قیمت و ابداع روشهای جدید در فرایند ها باشد .  به ویژه در زمینه کالا ها و خدمات غذایی ، این نوآوری ها  بازگشت چشمگیری خواهند داشت.

فناوری و توجه به محیط زیست

بسته بندی پیشرفته نقش بزرگی را در توسعه و بهبود کیفیت  همراه با حفظ استاندارد های زیست محیطی و جلوگیری از دور ریز  ایفا می کند و به گزینه ای مناسب تر برای توسعه طرح های جدید در سطح جامعه تبدیل می شود ، تولید کنندگان باید به رویکرد ارایه خدمت  به ذینفعان  توجه نموده و در آن سمت برنامه ریزی نمایند . آگاه سازی مردم نسبت به عمق فاجعه دور ریز مواد غذایی یک رسالت برای آنهاست .

سالها طول کشیده تا صنعت غذایی و بسته بندی در کشورمان به جایگاه نسبتا خوب و مناسبی رسیده است و این مرهون تلاش کارآفرینان و زحمت کشان بخش تولید بوده تا به این مرحله برسد.

واضح است که این صنعت به تنهایی نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای کشور و از جمله همه امور استراتژیک مرتبط باشد. این کار نیاز به هماهنگی با نهاد های مختلفی دارد و هر کدام الزامات خاص خود را دارند. اما این رسالت با جلب اعتماد مردم می تواند از سوی آنها توسط انجمن های صنفی و علمی و صنعتی مرتبط ایجاد شود . چنین حرکتی تضمین کننده بسیاری ارزشها در آینده خواهد بود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *