نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 2:26 ق.ظ

دهمین مسابقه ملی فناوری نانو در دو مرحله میان صاحبان ایده‌های نوآورانه برگزار می‎‌شود.

۲۵ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، دهمین مسابقه ملی فناوری نانو در دو مرحله میان صاحبان ایده‌های نوآورانه برگزار می‎‌شود. این رویداد نوآورانه با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا ضمن آشنایی و ترغیب علاقمندان به ایده‌پردازی و خلاقیت در حوزه نانو، راه توسعه فناوری‌های این حوزه هموار شود.

نخستین مرحله مسابقه ملی فناوری نانو، مردادماه ۱۴۰۰ به صورت غیرحضوری و مرحله دوم آن به صورت حضوری در شهریور ماه ۱۴۰۰ میزبان شرکت کنندگان است.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تحقق اهداف ترویجی و آموزشی تدوین‌شده در سند راهبردی فناوری نانو، در مسیر برگزاری این رویداد گام برداشته است.

این مسابقه بزرگترین رقابت علمی در حوزه فناوری نانو است که هر ساله توسط کارگروه ترویج و آموزش عمومی این ستاد با حضور علاقه‌مندان به فناوری نانو برگزار می‌شود. مسابقه ملی فناوری نانو علاوه بر ایجاد رقابت میان شرکت‌کنندگان، زمینه را برای دریافت گواهی توانمندی تدریس و دریافت مجوز شرکت در نانواستارتاپ فراهم می‌کند.

ایجاد فضای رقابتی سالم برای آشنایی محققان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و آموزشی کشور، شناسایی برترین‌های این حوزه از فناوری، حمایت از آن‌ها و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی صورت‌گرفته از سوی ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اهداف این رویداد به شمار می‌رود.

تمامی دانشجویان علاقه‌مند به حوزه نانو در تمامی مقاطع و رشته‌های مرتبط دانشگاهی، امکان شرکت در این مسابقه را دارند. فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه درصورتی که حداکثر ۲ سال از پایان آخرین مقطع تحصیلی آن‌ها نگذشته باشد، امکان شرکت در مسابقه را دارند.

دو مرحله آزمون تا موفقیت

۳۰۰ نفر برتر از شرکت‌کنندگان در این مرحله به‌عنوان برگزیدگان مرحله اول انتخاب خواهند شد. در مرحله دوم که به‌صورت حضوری و در قالب سوالات چهارگزینه‌ای برگزار خواهد شد، این برگزیدگان در حوزه‌های آزمون منتخب ۵ حوزه در کشور حضور پیدا می‌کنند و در مدت زمان تعیین‌شده به سوالات دفترچه پاسخ می‌دهند.

در مرحله نخست این رویداد که به صورت آنلاین و روز‌های ۹ تا ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، شرکت کنندگان می‌بایست ۳ مرحله آزمون در حوزه مفاهیم پایه و نانوساختارها، روش‌های ساخت و سنتز نانوساختار‌ها و روش‌ها و تجهیزات شناسایی و آنالیز و همچنین کاربرد‌های فناوری نانو، تجاری‌سازی فناوری نانو و محصولات ساخت ایران را پشت سر بگذارند.

با برگزاری این ۳ آزمون، بر اساس امتیاز‌های کسب شده ۳۰۰ نفر برگزیده اول اعلام شده و واجد شرکت در مرحله دوم مسابقه ملی فناوری نانو می‌شوند. مرحله دوم این مرحله به‌صورت آزمون چهارگزینه‌ای و در حوزه‌های منتخب سراسر کشور برگزار می‌شود.

۳۰۰ نفر از برگزیده‌های مرحله نخست به مرحله دوم راه یافته و برگزیده مرحله اول، می‌توانند در ۶ آزمون که توسط دبیرخانه انتخاب شده است، در آزمون مرحله دوم شرکت کنند.

لازم به‌ذکر است درصورت عدم امکان برگزاری حضوری (مرحله دوم) این آزمون به دلایل مختلف مانند شیوع ویروس کرونا، دبیرخانه نسبت به نحوه برگزاری این آزمون تصمیم خواهد گرفت و شرکت‌کنندگان ملزم به پیروی از شرایط اعلام شده توسط دبیرخانه می‌باشند. شرایط برگزاری و یا عدم برگزاری مسابقه، تابع تصمیم دبیرخانه و ستادنانو است.

https://snn.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *