نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:54 ب.ظ

اولین کارخانه بزرگ تولید فولاد بدون سوخت فسیلی در جهان

توسط استیون گیسلام10 مارس 2021

یک ابتکار جدید صنعتی در سوئد در تلاش است تا به اولین کارخانه بزرگ تولید فولاد بدون  سوخت فسیلی در جهان تبدیل شود. پروژه H2 Green Steel (H2GS) فولاد را بر اساس فرآیند تولید بدون سوخت فسیلی با هدف قرار دادن OEM های بزرگ اروپایی تولید خواهد کرد.

این نیروگاه در منطقه Norrbotten در شمال سوئد واقع خواهد شد ، منطقه ای که شرایط بی نظیری برای تولید فولاد با سوخت فسیلی با دسترسی آماده به انرژی ارزان از منابع تجدید پذیر انرژی ، سنگ آهن با کیفیت بالا ، یک بندر بزرگ دریایی در Luleå و یک منطقه دیگر فراهم می کند. این یک خوشه تخصصی پیشرو در صنعت متالورژی و تولید فولاد است.

این پروژه همچنین شامل استفاده از انرژی تجدیدپذیر ارزان ، استفاده از هیدروژن سبز برای فرآوری آهن ، تولید نوآورانه تولید پایین دست فولاد ، مشارکت با بازیگران اصلی در منطقه ، و در مجموع تحویل فولاد بدون کربن و با رقابت در مقیاس است.

طرح 2.5 میلیارد یورویی فولاد سبز باعث ایجاد 10،000 شغل مستقیم و غیرمستقیم می شود. تولید در مقیاس بزرگ از اوایل سال 2024 آغاز می شود و هدف تولید سالانه پنج میلیون تن فولاد می باشد و  قرار است تا سال 2030 محقق شود.

هنریک هنریکسون ، مدیر عامل شرکت اسکانیا ، این شرکت را هدایت خواهد کرد ، و شرکت EIT InnoEnergy پشتیبانی می کند.

صنعت فولاد جهانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دی اکسید کربن در جهان است که تقریباً 7٪ از انتشار CO2 در جهان را نشان می دهد. تقاضا برای فولاد بدون سوخت فسیلی با علاقه شدید در بخشهای مختلف از جمله خودرو ، وسایل نقلیه تجاری ، کالاهای سفید ، مبلمان و غیره به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

منبع اصلی الهام بخش این طرح ، پروژه پیشگامانه HYBRIT و بنیانگذاران آن SSAB ، LKAB و Vattenfall است. H2GS مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با بنیانگذاران HYBRIT است ، و این ایده را برای موقعیت سوئد در خط مقدم تولید فولاد بدون فسیل به اشتراک می گذارد.

مدیر عامل EIT InnoEnergy ، دیگو پاویا گفت: “طرح H2 Green Steel دارای مقیاس ، جاه طلبی ، مدل تجاری نوآورانه و تیم پیاده سازی برای تبدیل شدن به یک گل سرسبد در اروپا در خط مقدم تحول صنایع پر مصرف انرژی است. این مورد ، که قابل تکرار است ، برای تحقق تعهدات در مورد آب و هوای اروپا مهم است. این ابعاد هسته اصلی مأموریت EIT InnoEnergy است و این پروژه صنعتی Green Steel یک نمونه جذاب دیگر از تعهد استراتژیک EIT InnoEnergy به عنوان عامل اصلی انتقال انرژی با توسعه زنجیره های ارزش استراتژیک صنعتی در اروپا است. “

https://industryeurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *