نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 11:57 ق.ظ

انعقاد ۵ هزارمیلیارد تومان قرارداد صنایع بزرگ و دانش‌بنیان‌ها

ایرنا- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در رویدادهای تبادل فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون پنج هزار میلیارد تومان تفاهمنامه و قرارداد بین شرکت‌های دانش‌بنیان و متقاضیان از صنایع بزرگ منعقد شده است.

سیاوش ملکی روز گذشته در رویداد تبادل فناوری در حوزه زبان و ادبیات فارسی در صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فعالیت ۵۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور افزود: در دوران پاندمی کرونا و در ابتدای شیوع این بیماری در کشور، توانستیم با فعالیت این شرکت نیاز کشور را برطرف کنیم. تولید ونتیلاتور، کیت تشخیص، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و در حال حاضر تولید واکسن کرونا از جمله محصولاتی است که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه سلامت کشور ارائه شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص باور نادرست برخی در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان که این شرکت‌ها، شرکت‌های کوچک برگرفته از جامعه دانشگاه هستند، ادامه داد: سه چهارم این شرکت‌ها، شرکت‌های تولیدی دانش‌بنیان هستند و امروز به صنایع بزرگی از قبیل فولاد، معدن، صنایع غذایی و خودروسازی خدمات و محصول ارائه می‌کنند. وی گفت: همچنین ۲۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات در زمینه سخت افزار، الکترونیک و حوزه‌های مربوطه خدمات ارائه می‌کنند.

وی یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی بیش از اینکه به فکر ارائه تسهیلات و تامین مالی شرکت‌ها باشد، به توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توجه می‌کند. برای این امر، شناسایی ظرفیت شرکت‌ها و معرفی آن به بهره‌برداران و خریداران و بالعکس و نیز ارائه نیاز تقاضا به عرضه در دستور کار صندوق قرار دارد.

ملکی فر گفت: این امر از خروج ارز جلوگیری می‌کند و ایجاد ثروت پایدار را به دنبال دارد.

وی گفت: تمام خریداران محصولات دانش‌بنیان می‌توانند ۷۰ تا ۸۰ درصد از مبلغ خرید خود را در قالب لیزینگ با بازپرداخت سه سال از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره برگزاری رویدادهای تبادل فناوری در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۸، ۱۴ رویداد تبادل فناوری برگزار شد. ۱۰۵ صنعت بزرگ کشور، نیازهای خود را ارائه کردند و پنج هزار میلیارد تومان تفاهمنامه و قرارداد بین شرکت‌های دانش‌بنیان و مشتریان منعقد شد.

وی افزود: در رویداد امروز که دهمین رویداد در سال ۹۹ است تبادل فناوری در حوزه زبان و ادبیات فارسی برگزار می‌شود. از ابتدای بهمن‌ماه فعالیت و ارائه نیاز نهادها در این حوزه با همکاری وزارت ارتباطات شروع و ۹ نیاز از سه نهاد بنیاد سعدی، بنیاد لغت نامه دهخدا و فرهنگستان زبان فارسی ارائه شد. ۶۷۳ شرکت در زمینه رفع این نیاز‌ها شناسایی شدند، ۱۲۴ شرکت برای رفع نیازها در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند.

ملکی فر گفت: ۱۰۴ نشست بین متقاضیان و عرضه‌کنندگان برگزار شد و در نهایت ۳۴ شرکت برای مذاکره در دور دوم انتخاب شدند. وی یادآور شد: در این رویداد چهار تفاهمنامه و یک قرارداد بین تقاضا و عرضه منعقد خواهد شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *