نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:06 ق.ظ

درخشش کارخانه آینده

ارسال شده در 11 ژانویه 2021 توسط تولید کننده

نیک دیویس رهبر صنعت 4.0 در Deloitte انگلستان است و سارا بلک اسمیت ، رئیس عملیات کارخانه ، زیمنس کنگلتون با استفاده از سوالاتی که در یک جلسه بحث تعاملی مطرح شده ، در میان سایر دیدگاه ها ، آنچه که ممکن است کارخانه آینده باشد ، مهارت های فنی و رهبری مورد نیاز و جایی که کسب و کارها باید تلاش های اولیه خود را متمرکز کنند ، را جمع بندی نموده ایم .

کارخانه آینده چگونه است؟

نیک دیویس: کارخانه آینده به دو دلیل بسیار متنوع است. یکی ، اینکه تولیدکنندگان از مکان های مختلف به سوی این روش کاری می آیند ، بعضی بالغ هستند ، و بعضی دیگر تازه ، کار خود را شروع می کنند ، برخی از آنها دارای امکانات سبز هستند ، بسیاری از آنها دارای سایت های نامناسب از دیدگاه زیست محیطی هستند.

دوم اینکه ، فرآیندهای تولید در کسب و کار های مختلف متفاوت است و چالش هایی که باید حل شوند متفاوت است. تنوع فن آوری های مختلف نیز خود را به حل مسائل مختلف اختصاص می دهند.

همانطور که گفته شد ، تعدادی شاخص وجود دارد که توصیف می کنند کارخانه آینده چیست و دیجیتالی شدن چگونه به آن کمک می کند ، مانند شاخصهای کارخانه متصل ، چابک ، قابل مشاهده و شفاف.

کارخانه آینده بینش روزمره ای را که اتفاق می افتد فراهم می کند و این اطلاعات را در اختیار کسانی قرار می دهد که برای تصمیم گیری موثر به آن نیاز دارند. این کارخانه توانایی پاسخگویی بهتر به تغییرات تقاضا و ایجاد آشوب را دارد و به طور موثر از ابزارهای دیجیتال استفاده می کند تا سریعتر به آن عوامل خارجی واکنش نشان دهد.

شاخص دیگر فعال بودن است ، برای این کارخانه قدرت  درک آنچه ممکن است اتفاق بیفتد و پاسخگویی به این سناریوها در مقایسه با واکنش پذیری کاملاً آسان تر است.

سارا بلک اسمیت: در کنگلتون ، ما در تلاشیم که برای هر فرآیند یک دوقلوی دیجیتال ایجاد کنیم تا یک نقشه دیجیتالی کامل از کارخانه ایجاد کنیم. هر تغییری که ایجاد می کنیم ، ابتدا آنها را به صورت دیجیتالی انجام می دهیم تا خطر و هزینه ها را کاهش دهیم.

طرف دیگر آن داشتن ماشین های خودآموزی است که می توانند خود تصحیح شوند و در حالت ایده آل ، محصولاتی هستند که در طی یک فرآیند به هم پیوسته از جایی که باید بروند آگاه هستند. ما همچنین می بینیم که نقش اپراتور در آینده کاملاً متفاوت است ، بنابراین ما اپراتورهای سطح بالاتری را برای کار در کنار این فناوری در اختیار داریم.

عوامل اصلی تجارت در آینده کارخانه چیستند؟

سارا می گوید:  سه چیز باعث ایجاد تغییر در زیمنس شده است ؛ سرعت ، انعطاف پذیری و بهره وری.

به طور معمول ، ما در کسب و کار سهام بوده ایم ، اما طی دو سال گذشته ، برای سفارش محصولات ، محصول جدیدی را معرفی کرده ایم. ما نیاز به سفارشی سازی و انعطاف پذیری داریم تا این محصولات را با زمان های عرضه استاندارد خود ارائه دهیم.

برای رقابت در سایت های ما در شبکه گسترده کارخانه های زیمنس ، بهره وری بسیار مهم است. برای اطمینان از دستیابی مداوم به اهداف خود ، باید بدانیم آخرین پیشرفت ها و فناوری ها چیست و از چه کسی می توانیم یاد بگیریم تا نه تنها همگام شویم بلکه بازار و بقیه جهان را رهبری کنیم.

نیک می گوید : به طور مشابه ، بحثهایی که من با مشتریان صنعتی انجام داده ام به طور کلی در سه دسته قرار دارد. اولین اش مورد رشد اقتصادی است ، یعنی آرزو داریم که به طور قابل توجهی بهره وری یا درآمد جدید را افزایش داده و بدون افزایش متناظر در هزینه های تولید کار کنیم یا اینکه بتوانیم به سرعت محصولات جدید یا سفارشی را معرفی کنیم. دوم هزینه است. همیشه فشار برای کاهش هزینه ها وجود دارد و پرداختن به هزینه کالاهای فروخته شده ، هزینه های سربار ، سرمایه در گردش و کاهش مثلاً موجودی کالا ، بحث هایی است که ما اغلب با مشتری داریم.

همچنین شاهد هستیم تولیدکنندگان بیشتری که می خواهند شهروندان شرکتی عالی باشند در بازار حضور پیدا می کنند. بنابراین ، جدا از معیارهای سختگیرانه ، چگونه کارخانه آینده می تواند به یک برنامه پایداری کمک کند؟ چگونه می تواند محیط امن تری را برای متصدیان کف کارخانه ایجاد کند؟ چگونه آن اپراتورها می توانند از ابزارهای دیجیتال مدرن استفاده کنند تا کارهایشان را راحت تر انجام دهند و بتوانند از کارهای غیر ارزش افزوده خودداری کنند؟

چگونه کارخانه آینده می تواند به اهداف خالص و ناب ما کمک کند؟

نیک : به عنوان مثال ، داشتن دید بیشتر در باره مصرف انرژی و مکانی که دستگاههای بیکار به طور کامل استفاده نمی شوند ، شما را قادر می سازد تا در مورد استفاده موثرتر یا بازنشستگی دارایی های خاص تصمیمات آگاهانه بگیرید. همین امر در مورد مصرف آب و مواد اولیه و همچنین هر نوع قطعه معیوب یا نقص ایجاد می شود.

کارخانه آینده چگونه زنجیره تأمین را بهبود می بخشد؟

نیک : من اخیراً با یک تولید کننده ماشین آلات صنعتی کار کردم که چالش هایی را در مورد پیش بینی زمان عرضه محصول نهایی برای حمل و نقل داشت. این عدم دید کارگران حمل و نقل را از بهینه سازی تدارکات خروجی و دستیابی به بهترین تراکم از حمل و نقلهای مختلف مختلف باز داشت.این شرکت شروع به ایجاد دید بیشتر برایتدارکات خروجی آنها کرد تا مراحل نهایی ، آخرین مراحل خط تولید و مرحله نهایی محصول نهایی را درک کند. دانستن اینکه چه زمانی محصول به انتهای خط می رسد ، جنبه های خروجی زنجیره تأمین را قادر می سازد تا به چالش ها پاسخ دهند و هزینه ها را کاهش دهند و حتی با نگهداری موجودی کالاهای آماده کمتر ، سرمایه در گردش را کاهش دهند.

در دنیایی که شما باید به طور مداوم تغییرات تولید را با انتظارات مشتری در حدود زمان های تعادل متعادل کنید ، ما از ابزارهای شبیه سازی برای بهینه سازی انتظارات خروجی ، تقاضای مشتری ، زمان تغییر و میزان موجودی موجود استفاده کرده ایم.این امر باعث ایجاد ثبات بیشتر از نظر آنچه کارخانه می تواند با آن کنار بیاید و بنابراین به برنامه ریزی زنجیره تأمین ورودی کمک می کند.

سفر آینده کارخانه خود را چگونه آغاز کردید؟

سارا :  گرچه ما عضوی از زیمنس هستیم ، کنگلتون یک کسب و کار کاملاً کوچک با حدود 450 نفر است. حدود شش سال پیش ، ما تصمیم گرفتیم که چهار نفر را از کارهای عملیاتی روزمره خارج کنیم و به آنها گفتیم به این سوال پاسخ دهند که ما ، “به چه چیزی نگاه نمی کنیم؟”

این یک تصمیم کلیدی بود. وقتی شما در یک نقش عملیاتی هستید ، جستجوی چیزهای جدید بسیار دشوار است. دادن فضا و تمرکز به آن تیم برای بررسی همه این موارد مختلف یک نقطه عطف واقعی برای ما بود و مستقیماً به ایجاد استراتژی 2020 ما منجر شد.

نیک :  بسیاری از سازمان ها در تلاشند تا موفقیتی را که Sarah در زمینه تسهیلات Congleton توصیف کرده و آن را در سراسر شرکت تقویت کنند. این می تواند واقعاً چالش برانگیز باشد. چگونه یک کسب و کار آن امکانات دیجیتالی ، را می گیرد و در سطح جهانی اعمال می کند؟

کسب و کار ها باید تعادل درستی بین فشار برای رسیدن به “پیروزی” های اولیه برقرار کنند اما همچنین مراقب چالش هایی باشند که چگونه می توانند فن آوری ها و روش های کار خود را در یک کارخانه به کارخانه دیگر منتقل کنند.

دو نکته اضافی  : اول ، در مورد اتصال نقاط است ، بنابراین فقط محیط تولید نیست ، بلکه کارخانه آینده  زنجیره تامین گسترده تری را نیز به ارمغان می آورد.

دوم ، استفاده از مفاهیم کارخانه آینده به کارخانه واقعی بسیار مهم است.  دلویت دارای یک کارخانه هوشمند مجازی است که ما آن را در محیط تولید قرار می دهیم تا در طول روز ، اپراتورها ، مهندسان ، متخصصان کیفیت و غیره فرصت تجربه و مشاهده فن آوری های مختلف در کار را داشته باشند.

این یک روش خارق العاده برای به دست آوردن حس تعامل بسیار گسترده تر است ، با پاداش اضافی برای جمع آوری ایده ها از نیروی کار در مورد اینکه کجا و چگونه آنها فناوری را برای نقش خود ، تجارت گسترده تر و خودشان ارزش می بخشند.

چالش هایی که باید از آنها آگاهی داشت چیست؟

سارا :  ایجاد تعادل روز به روز بین طرف استراتژیک کار یکی از بزرگترین چالش ها بوده است. آوردن سبد محصولات جدید ما ، چالش های زیادی را به همراه داشت ، به عنوان مثال ، درگیری های سالم پیرامون تلفیق فن آوری های جدید و تمرکز مورد نیاز وجود داشت ، در حالی که هنوز به اهداف بهره وری خود نیاز داشتیم.

نیک : از نظر عملی ، دانستن اینکه کار از کجا شروع شود می تواند چالش برانگیز باشد. مفاهیم ، اصطلاحات ، فن آوری های موجود ، تعداد فروشندگان ، زنجیره ای غنی اما بالقوه گیج کننده از توانایی ها ایجاد می کند.

همیشه کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید ، اما در واقع باید از کجا شروع کنید؟ این یک عمل متعادل سازی است زیرا فقط انتخاب چیزی است که بنا دارد مقداری ارزش ارائه دهد ، البته شاید بالاترین مقدار نباشد و در واقع باید با آن کنار آمد.

نکته ای در مورد توقف نکردن بیش از حد در مورد تجزیه و تحلیل جایگزین های مختلف آنچه ممکن است وجود باشد وجود دارد. در عین حال ، اگر موردی نتیجه را تأیید و ارزش را اثبات کرد ، باید در نظر بگیرید که چگونه می خواهید آن را در سایر خطوط تولید و امکانات مقیاس بندی کنید.

تولید کنندگان چگونه نیاز به مهارت های فنی ویژه را برطرف می کنند و چگونه این مهارت ها را به سمت تولید جذب می کنند؟

نیک:  ما شاهد هستیم که سازمانی برای کمک به ایجاد این مهارت های جدید ، “مراکز برتری” را راه اندازی کرده است. به عنوان مثال ، یک تجارت برخی از تلاش های محلی خود را با سرمایه گذاری اضافی بر این شرط مستقر کرده است که این قابلیت ها از شبکه جهانی کارخانه های آن پشتیبانی و سود می برند.

این همچنین در مورد چگونگی استفاده از این توانایی ها برای توسعه مهارت های داخلی است. شما می توانید از برخی از حمایت های شخص ثالث بهره مند شوید اما در مورد چگونگی ایجاد توانایی پایدار در مکان های مورد نیاز واقعاً مراقب باشید. این به معنای نه تنها ارائه مراحل خاص بلکه فرهنگ سازی است که در آن شما به طور مداوم در حال نوآوری و پیشرفت هستید.

سارا : تمرکز Congleton عمدتاً در جهت ارتقای  مهارت ها بوده است زیرا همین امر باعث پایداری ما خواهد شد. از نظر هوش مصنوعی ، ما تازه آن سفر را شروع کرده ایم ، بنابراین یک جامعه عملی با تعداد معدودی از افراد در سراسر کسب و کار داریم که همه واقعاً کنجکاو هستند و می خواهند یاد بگیرند ، این قسمت بزرگی از آن چیزی است که زیمنس به طور متمرکز نیز به آن دامن می زند ، ایجاد ذهنیت رشد در کارکنان و کنجکاوی طبیعی.

کارخانه آینده به چه نوع مدیرانی نیاز دارد؟

سارا : کمتر خودکامه و بیشتر متمرکز بر مشارکت است ، کارکنان و مدیریت با هم کار می کنند ، همدلی با کارمندان دارند و از مربیگری برای پیشرفت آنها کمک می گیرند. مربوط به یک موقعیت است ، روشی که شما اتخاذ می کنید به شرایط بستگی دارد.

آیا از بین همه فناوری های دیجیتال صنعتی موجود ، آیا استثنایی خاص تحول آفرین بوده است؟

سارا :  دیجیتال ، به ویژه ابزارهای شبیه سازی ، برای Congleton تغییر دهنده بازی بوده است و به ما این امکان را می دهد تا فرصت های بیشتری را برای افزایش بهره وری شناسایی کنیم. اتوماسیون و رباتیک نیز در چند سال گذشته سهم بزرگی در بهره وری ما داشته اند. ما علاقه مندیم ببینیم که 5G چگونه توسعه می یابد ، چگونه می توانیم از مزایای آن استفاده کنیم و چه مزایایی برای کنگلتون خواهیم داشت.

نیک :  چیزی که احتمالاً بیشتر از آن مشاهده می کنیم ، داده و داشتن دید در مورد آنچه در محیط کارخانه اتفاق می افتد است. قرار دادن اطلاعات در دسترس افراد نسبتاً سریع و آسان است ، اما از نظر تصمیمات آگاهانه ای که می توانند بگیرند اهمیت زیادی دارد.

پس از پایه ریزی ، می توانید هوش مصنوعی را لایه بندی کنید ، به عنوان مثال ، از بالا به پایین. اما به دست آوردن آن تصویر اولیه و غنی تر درباره آنچه در جریان است و روشن کردن مناطق پنهان در کارخانه شما ، می تواند بسیار روشن کننده باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *