نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 5:53 ب.ظ

سیستم عصبی مرکزی هواپیما می تواند حوادث خستگی سازه ای را کاهش دهد

aircraft

2 مارس 2021توسط دانشگاه نیو ساوت ولز کانبرا

سیستم عصبی مرکزی انسان اولین نکته را در مورد علامات خوب نبودن وضعیت بدن را  به ما ارائه می دهد. اکنون ، محققان UNSW کانبرا یک قدم به توسعه هواپیماهایی نزدیک شده اند که می توانند با درک حسی مشابه انسان وضعیت هواپیما را احساس کنند.

این فناوری امکان تشخیص زودهنگام مشکلات خستگی سازه را فراهم می کند و به مهندسان هشدار می دهد که یک هواپیما نیاز به بررسی دارد.

دکتر گراهام وایلد ، محقق هوافضا و هواپیمایی گفت: توسعه سیستم های نظارت بر سلامت ساختاری (SHM) می تواند تعداد حوادث ناشی از خستگی هواپیما ، از جمله موردی مانندموضوع  فاجعه بار موتور بوئینگ 777 در فوریه 2021 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دکتر وایلد گفت: “یافته های اولیه تحقیق در مورد پرواز بوئینگ 777 بر فراز دنور در هفته گذشته نشان می دهد که ممکن است یک تیغه فن بریده شده و باعث آسیب قابل توجهی به بقیه موتور شده باشد.”

موتورهای هواپیما مکان شماره یک شکست ناشی از  خستگی با دما و نیروی چرخشی یا سایشی قابل توجه بر قطعات است.

دکتر وایلد گفت ، با توجه به اینکه بیشتر اجزای منفرد فقط در هر 100 ساعت از پرواز از طریق چشم بازرسی می شوند ، درک اینکه چه موضوعات زمینه ای برای خستگی رخ می دهد بسیار دشوار است.

“تحقیقات ما در حال بررسی این است که چگونه فناوری صوتی ، که با یادگیری ماشین تفسیر می شود ، می تواند به تغییرات جزئی در اجزای  موتور و صدا” گوش “دهد و با ارائه بینش و بازخورد در زمان واقعی به یک سیستم نظارت بر سلامت جامع موتور به ما کمک کند.

“هسته اصلی تحقیقات ما توسعه سیستمی است که به هواپیما به طور فعالانه کمک می کند که سلامت خود را کنترل کند و می تواند به ما بگوید که” حال خوبی ندارد “و نیاز به بازرسی انسان  و ایمنی هواپیمایی را افزایش می دهد.

دکتر وایلد معتقد است که اجرای مقیاس بزرگ فناوری نظارت بر سلامت ساختاری در هواپیمایی می تواند طی دهه آینده آغاز شود و ظهور صنایع جدیدی مانند جابجایی هوایی شهری (UAM) را به عنوان یک نیروی محرک ذکر کرد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *