نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 6:23 ب.ظ

هشتمین نمایشگاه تخصصی کتاب های دانشگاهی برگزار میشود

۱۳-۱۲-۹۹

علی‌اکبر تورانیان رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب‌های دانشگاهی عنوان کرد: پیش از این قرار بود این رویداد، هشتمین تجربه برگزاری خود را در ایام هفته کتاب داشته باشد اما به اسفندماه موکول شده‌است.

 وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال به‌صورت مجازی برپا خواهد شد، افزود: این نمایشگاه طی هفت دوره قبل، به‌صورت فیزیکی برگزار می‌شد اما امسال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری آن وجود ندارد؛ بنابراین تصمیم گرفته شد به‌صورت مجازی برگزار شود.

تورانیان ادامه داد: از کرونا، به‌عنوان یک فرصت استفاده و پایگاه اینترنتی “پند” را که بیش از دو سال برای طراحی آن برنامه‌ریزی کرده بودیم را آماده کردیم و نمایشگاه بر بستر این سایت برگزار خواهد شد.

وی با طرح این موضوع که حدود ۱۴۰ ناشر عضو انجمن ناشران دانشگاهی در این سایت فعال هستند، گفت: ناشران دانشگاهی غیرعضو انجمن را هم برای حضور در این نمایشگاه مجازی دعوت کردیم، تا عضو این سایت و از مزایای نمایشگاه مجازی بهره‌مند شوند.

تورانیان با بیان اینکه برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام‌ها آغاز شده‌است، یادآور شد: پیش‌بینی‌های ما این است که حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ ناشر دانشگاهی برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کنند و بتوانند جدیدترین و به‌روزترین منابع درسی دانشگاهی را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وی همچنین از حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد از برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: طی دوره‌های قبل تعاملات خوبی برای دریافت یارانه داشتیم و با توجه به خاص بودن شرایط امسال نیز تفاهم‌های اولیه ‌شده‌است که این نمایشگاه با حمایت وزارت ارشاد برگزار شود.

به گفته تورانیان، کتابخانه‌های دانشگاهی به کتاب نیاز دارند و از آنجایی که آثار این حوزه عمدتا باید کتاب‌های روز باشد و امسال هم نمایشگاه کتاب تهران برگزار نشد تلاش داریم خلأهای درسی و آموزشی جامعه دانشگاهی تامین شود. عناوین جدیدی تولید شده تا نمایشگاه بسیار خوب و موفقی در قالب مجازی داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال، درباره چگونگی ارسال کتاب‌ به مخاطبان نمایشگاه مجازی، توضیح داد:‌ با اداره پست برای ارسال کتاب‌ها، رایزنی‌هایی شده‌است و امیدواریم این شرکت با ناشران که در شرایط سخت کرونایی به برگزاری نمایشگاه اقدام کرده‌اند همکاری کند زیرا همه ما زنجیره‌ای هستیم که اگر دست به دست هم بدهیم موفق می‌شویم.

 تورانیان گفت: یکی از دغدغه‌ ناشران برای حضور در این نمایشگاه بحث پست و هزینه‌های آن است؛ اگر شرکت پست مشارکت کند؛ همه کارها در نتیجه به نفع مردم است و امیدواریم به تعامل خوب و مثبتی برسیم.

https://saramad.farhang.gov.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *