نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 7:08 ب.ظ

راه اندازی نسل جدید کوبات ها

cobots

24 فوریه 2021 توسط تام لین

شرکتABB  در حال توسعه مجموعه ربات های مشترک (cobot) خود با خانواده های جدید cobot GoFa ™ و SWIFTI، ، با ارائه قابلیت و سرعت بالاتر ، برای تکمیل YuMi® Single Arm در سطوح می باشد .

 این cobots قوی تر ، سریع تر و با توانایی بیشتر ، توسعه شرکت های با رشد سریع از جمله شرکتهای الکترونیک ، مراقبت های بهداشتی ، کالاهای مصرفی ، تدارکات و مواد غذایی و آشامیدنی را تسریع می کند ، از جمله موارد دیگر ، پاسخگوی تقاضای فزاینده اتوماسیون در چندین صنعت است.

GoFa ™ و SWIFTI int بصورت بصری طراحی شده اند بنابراین مشتریان نیازی به متخصصان برنامه نویسی داخلی ندارند. این کار باعث خارج شدن صنایعی از قرنطینه ها می شود که سطح اتوماسیون پایینی دارند و مشتریان می توانند بدون آموزش های تخصصی ، ظرف چند دقیقه پس از نصب ، با دستگاه cobot خود را کار کنند.

سامی آتیا ، رئیس ABB در زمینه تجارت رباتیک و اتوماسیون گسسته گفته: “نمونه کارهای جدید cobot ما از متنوع ترین  نوع خود در بازار است ، که امکان تبدیل محل کار و کمک به مشتریان ما را برای دستیابی به سطوح جدید عملکرد و رشد عملیاتی فراهم می کند.” وی افزود: “استفاده و پیکربندی آنها آسان است و پشتیبانی آنها از شبکه جهانی كارشناسان خدمات آنلاین برای اطمینان از اینكه کسب و کار ها در هر اندازه و بخشهای جدید اقتصادی ، فراتر از تولید ، می توانند برای اولین بار ربات ها را بکار بگیرند ، است. “

در یک نظرسنجی جهانی از 1650 کسب و کار بزرگ و کوچک در اروپا ، ایالات متحده و چین ، 84 درصد کسب و کار ها گفتند که استفاده از رباتیک و اتوماسیون را در دهه آینده انتخاب یا افزایش می دهند  تقریبا نیمی از کسب و کار ها (43 درصد) اظهار داشتند که به دنبال رباتیک برای کمک به خود در بهبود سلامت و ایمنی محل کار هستند ، 51 درصد گفتند که رباتیک می تواند فاصله اجتماعی را افزایش دهد و بیش از یک سوم (36 درصد) برای بهبود کیفیت ، استفاده از اتوماسیون رباتیک را در نظر گرفتند.

کوبات به گونه ای طراحی شده اند که بدون نیاز به اقدامات ایمنی فیزیکی مانند نرده ها در حضور کارگران کار می کنند و استفاده و نصب آنها بسیار آسان است. در سال 2019 ، بیش از 22000 ربات مشارکتی جدید در سطح جهان مستقر شدند که 19 درصد بیشتر از سال قبل است . تقاضا برای ربات های مشترک 17 درصد بین سال های 2020 و 20253 رشد می یابد در حالی که انتظار می رود ارزش فروش جهانی cobot از 0.7 میلیارد دلار در سال 2019 به 1.4 میلیارد در سال 2025 افزایش یابد. بازار جهانی که برای همه ربات های صنعتی پیش بینی می شود که از 45 میلیارد دلار در سال 2020 به 58 میلیارد دلار در سال 2023 رشد کند .

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *